Eerst gewoon een melkfles proberen, je hebt kans dat je kindje daar gewoon op doorslaapt. Ik heb ook weleens nutrix geprobeert in de laatste fles van Milan, maar dat werkte alleen maar averechts. In plaats van 1x per nacht, kwam hij 3x Bij Misha niet eens meer geprobeert en die sliep gewoon door op de melk....Lukt het doorslapen nu niet op die melk, dan kun je er een paar schepjes nutrix aan toevoegen.. Zolang ze beneden die 4 maanden hun 5e fles nog goed leegdrinken, zou ik gewoon op 5 flessen blijven. Gaat er met hangen en wurgen maar een klein beetje in, dan zou ik het schema overdag uitrekken, de 4e fles zo laat mogelijk geven en de 5e fles gewoon laten vallen en dan zien waar het schip strand Nutrix mogen ze vanaf 4 maanden, maar wordt wel gezien als bijvoeding. Dus als jij pas met 6 maanden wil beginnen met bijvoeden, dan is nutrix geen optie. Wil je eerder beginnen, dan mag dat dus vanaf 4 maanden.
Hoi allemaal, Onze Ebbie drinkt deze week ook echt heel slecht. Maar ze heeft ook een paar dagen wat verhoging gehad, zo rond de 38 graden was haar temp dan. Ze is normaal al een spugertje, maar spuugde nu extra veel en ook 2x per dag een spuitluier, maar dan toch niet echt diarree. Ze heeft ook echt minder plasluiers. We zijn vanmiddag naar de ha geweest en zij vermoedt een buikvirusje. Zou na het weekend wel weer beter moeten gaan. Ze vond Ebbie verder erg goed qua gedrag, vrolijk en alert. Dus de ha maakte zich niet zo'n zorgen. We moeten het wel goed in de gaten houden en aan de bel trekken als ze achteruit zou gaan. Dit etmaal dronk ze ongeveer dit: 04.00 120 cc 08.00 50 cc met hangen en wurgen, ze had echt geen trek 10.30 65 cc 03.30 60 cc 18.00 70 cc En nu ligt ze dus weer te tukken. De ha zei: vaker kleine beetjes aanbieden. Maar nu ik zo van jullie lees vraag ik me af of ik niet juist minder vaak zou moeten aanbieden. Maak me toch zorgen en ik wou dat ze eens lekker ouderwets alles onderpieste bij het verschonen!
Maar jou kindje is niet lekker en krijgt vocht te kort. Dan zou ik ook vaker kleine beetjes aanbieden om uitdroging te voorkomen. Je ha zegt dat ook niet voor niets Je hebt kans als ze meer in 1x zou drinken, dat alles er weer uitkomt en dat wil je nu niet. Alles wat erin blijft is mooi meegenomen... En mss tussendoor wat water aanbieden eventueel via een theelepeltje....
Volgens mij zijn onze kindjes op dezelfde dag geboren.... En hier ook hetzelfde probleem. Emy is nooit een grote drinker geweest. Op een gegeven moment hebben we alles maar losgelaten en haar niet meer 'gedwongen' om te drinken, maar haar alles laten bepalen (wanneer/hoeveel). Dat ging een stuk beter en op een gegeven moment dronk ze 3x180/6 en 2x150/5. Maar afgelopen week is ze weer flink slechter gaan drinken. Ook overgegaan op de M-speen van Difrax, dat ging al wat beter. Gisteravond heb ik haar 5e fles (23.00 uur) gehalveerd en vandaag dronk ze overdag al veel beter. Vanavond geen 5e fles meer gegeven en dan kijken we wel hoe het gaat. Ik denk namelijk dat ze toe is aan 4 flessen.. Hopelijk gaat ze dan weer beter drinken.
Onze meid heeft vannacht lekker doorgeslapen zonder fles van 23 uur!! Ze werd om 8 uur wakker, net zo laat als met fles eigenlijk.. En vanochtend heeft ze voor het eerst een fles van 180/6 op! Dus ik denk dat mijn vermoeden juist is en dat ze gewoon toe is aan 4 flessen. Ze heeft gisteravond om half 9 voor het laatst gegeten. Ze is nu dus 4 maanden en ze weegt ergens tussen de 5500 en 6000 gram schat ik. Ze krijgt nog geen bijvoeding.. Misschien is dit een idee voor degenen van wie de kindjes ook rond de 4 maanden zitten en slecht drinken...
Hoi dames, Inmiddels drinkt Ebbie weer haar gewone flesjes van 5x 180/6. Misschien moet ik binnenkort eens over gaan op 2x 210/7 en 2x 180/6. Vind het nog wel lastig wanneer je nou precies over moet gaan... Maar het slechte drinken lijkt in het geval van Ebbie dus toch te komen door een buikgriepvirus. Heel veel succes allemaal! liefs Noppie
Wij zijn dus overgegaan op 4 flessen toen ze van de flessen overdag steeds meer liet staan. Voor de fles van 23.00 moesten we haar al een aantal maanden wakker maken, maar die dronk ze nog wel steeds op (de ene keer wat langzamer dan de andere keer). Ik maakte haar daarna uiterlijk 9 uur 's ochtends weer wakker, en dat gebeurde dus regelmatig. Het eerste flesje dronk ze dan erg slecht (ze had gewoon nog geen honger..). De laatste keer dat ik het flesje van 23.00 gaf, was een half flesje. De volgende dag dronk ze al een stuk beter. Dus diezelfde avond zijn we 'cold turkey' gestopt met de laatste fles. Ze kreeg altijd 5x180/6, maar dan liet ze zeker 150 cc per dag staan. Nu drinkt ze 4x180/6 helemaal op. Heb zelf het idee dat dat voor haar ook voldoende is, dus ben niet van plan dit op te hogen. Oh ja, ze sliep ook meteen gewoon door tot 8 uur 's ochtends (ze krijgt rond 20.30 de laatste fles), maar dan heeft ze ook echt honger! Sorry, beetje lang verhaal geworden..