Zoals de titel al aangeeft, vanaf wanneer sliepen jullie kindjes vanaf een uur of 19.00? Al dan niet met nog een late nachtvoeding? Mijn dochtertje is eigenlijk de hele avond wakker en clustert (nog steeds) vanaf 17.00 uur tot 22.30 uur ongeveer. Ik krijg er toch moeite mee aangezien ik volgende week weer om 6 uur op moet als ik moet werken en mijn zoontje ook vaak nog een paar keer wakker is 's nachts. Ze komt ook nog tegen een uur of 04.00 uur voor een voeding. In de avond slaapt ze hoogstens 1 keer een periode van 3 kwartier, niet genoeg dus om zelf ook wat slaap te pakken. Begrijp me niet verkeerd, van mij hoeft ze niet door te slapen hoor, vind de nachtvoeding geen enkel probleem. Zou het alleen zo lekker vinden als ik ook een keertje op tijd erin zou kunnen gaan. Bijv. 19.00 uur voeding, dan slapen, wakker maken voor late voeding en weer verder slapen, dan nachtvoeding. Ik ben dus sinds haar geboorte al niet meer een avond weggeweest en ook dat begin me een beetje op te breken. Ik geef bv btw.
Dat verschil zo per kind, dat kan je eigenlijk niet vergelijken. Mijn dochter sliep vanaf 6 weken door. Vanaf een maand of 6 ging ze 's avonds rond 20.30 uur naar bed om tot 's ochtends 7.30 uur door te slapen. Rond de 7 a 8 maanden zoiets, ging ze om 19 uur naar bed om ook tot +/- 7.30 uur door te slapen. Maar joh, dat blijft verschillen. Dan gaat het weken goed, dan weer weken niet...... Als jij de tijden wilt veranderen. Probeer heel haar schema dan aan te passen. Aan de andere kant......ze is nog maar 3 maanden, je kan ook kijken hoe het gaat lopen.
kan me goed voorstellen dat je het nu graag anders zou zien. het cb zei tegen mij toen ons zoontje 4 weken was: elke baby hoort te slapen s'avonds, ook bv-baby's. Nu was ik het daar niet helemaal mee eens, want ik hoor heel veel verhalen van baby's die wakker zijn s'avonds. Maar toch, rond 3 maanden mogen ze de avond wel slapen. De slaap hebben ze ook nodig. wij boffen, onze baby sliep vanaf 5 weken ook de avonden. HEERLIJK. Baby van een vriendin van mij pas vanaf 4 a 5 maanden, maar die hielden ze wakker, vonden ze gezellig... maar goed, hoe op te lossen. Misscihen wat vaker en langer voeden overdag? Ritueel aanpassen? Misschien niet meer clusteren zodat hij leert volledige voedingen te nemen? Flesje om 18:00/19:00 uur? Op de dag om de 3,5 u voeden ofzo... En blijven volhouden met op bed leggen.....tussendoor troosten oke, maar blijf volhouden...
Ja, nog vaker voeden overdag gaat niet lukken haha. Ze krijgt eigenlijk al om de 2 uur voeding. Ik weet dat mijn zoontje ook heel lang 's avonds nog wakker is geweest, maar ik kan me niet echt meer herinneren hoe lang dat heeft geduurd.
hai suus, ik ken je nog wel van de septembermama's 2007. onze dochter sliep 's avonds ook niet en toen ik hoorde dat bij 6 maanden de laatste fles eraf moest raakte ik licht in paniek, na die fles ging sophie juist pas slapen. gelukkig 3 weken voordat ze 6 maanden werd ging ze 's avonds slapen en heb ik haar nog wakker gemaakt. ben benieuwd hoe het gaat met frummel 2
Hier wordt ook nog geclusterd tot een uurtje of 21.30 uur. Soms wat eerder, soms wat later. Onze kindjes zijn ongeveer even oud.
Een wat strakkere ritme proberen in te brengen. Dus zo veel mogelijk overdag voeden en 's avonds niet meer. Het zal uiteraard niet met slag of stoot gaan, maar je meisje mag nu langzamerhand wennen aan het weinig of geen voeding krijgen 's avonds en 's nachts. Inderdaad wat Petra zegt niet uit bed halen, wel tussentijds blijven troosten. Mijn zoontje sliep (op bv) met 6 weken door, maar we hebben vanaf het begin rust en regelmaat toegepast wat geweldig werkte hier. Met 8 weken sliep hij van 19:00 uur tot 19:00 uur met tussendoor om 23:00 uur voeding en vanaf 4 maanden zonder die late avond voeding. Veel succes!
@zonnetjes: ja, weet ik nog dat je met ons meekletste! Wat leuk dat je ook een tweede krijgt. Ik hoop dat het hier net zo gaat als bij Sophie, 6 maanden vind ik nog wel vol te houden in elk geval. @petra2278: flesje hebben we al geprobeerd, maar maakt niets uit, slapen doet ze niet. Ik leg haar wel in bedje, maar ik laat haar niet huilen, daar geloof ik zelf eerlijk gezegd niet in. Ze zal niet zonder reden huilen.