Buikwand correctie vergoed?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rachel1984, 10 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Weet iemand of een buikwandcorrectie vergoed word?
    Het teveel weghalen van losse huid zeg maar.
    Ik kan het zo 123 niet vinden via google dus denk misschien weet hier iemand het.
    En als het niet vergoed word wat zijn de kosten dan?

Alvast bedankt.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou zeggen dat het niet wordt vergoed tenzij er sprake is van een bijzondere omstandigheid. Ik zou het navragen bij je zorgverzekeraar, waarschijnlijk moet je een aanvraag doen.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    nee dit wordt niet vergoed of moet medische problemen geven. collega van me laat het volgende week doen en kost 7000 euro. 2 zwangerschappen hebben haar niet veel goed gedaan en heeft er dus 5 jaar voor gespaart

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Word idd niet vergoed
    As je wilt weten hoe en wat zou je je verzekeringsmaatschappij kunnen bellen

5. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Ik heb het wel vergoed gekregen (medische klachten) maar dat is zo'n 4 jaar geleden.
    groetjes sandra

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Volgens mij moet je dan aantonen dat je er psychisch of lichamelijk zwaar onder lijdt, dan krijg je het weer wel.

7. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Als het niet vergoed word moet ik ook maar heel hard gaan sparen want zit er echt heel erg mee. Kan niet eens een normale broek aan ziet er echt helemaal niet uit....echt gigantisch veel hang vellen :(

8. Mijn moeder heeft tijdens de zwangerschap van mijn zus (nu 26 jaar geleden) een navelbreuk opgelopen en zus is geboren met een spoedkeizersnede.
    Ongeveer 20 jaar later, het litteken was heel lelijk genezen. Hij zat verticaal en ze had nu 2 'kussentjes' links en rechts en het litteken was 'naar binnen getrokken'.
    De verzekering betaalde een totale correctie, zelfs na 20 jaar nog.

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    als je er zo mee zit zou ik dus eens je verzekering opbellen.'
    als je er idd psychische klachten van heb zou het wel kunnen

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier in het dorp afgelopen jaar 2 keer dames met buikwandcorrectie, beide keren volledig vergoed door verzekeraar (jaja, hier is nog sociale controle!). Is vergoed omdat dames na afvallen veel te veel vel hadden en daardoor nog steeds niet met hun slankere lijven durfden te pronken.

Traject liep via ha. Die deed 1e beoordeling en daarna aanvraag naar verzekeraar. Moesten ook foto's van buik meegestuurd worden maar werd daarna dus goedgekeurd voor vergoeding.

11. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    wij willen nog voor een 2e kindje gaan en erna als dit niet beter wordt ga ik er echt iets aan laten doen .. ik ben er ongelukkig van (ook al ben ik ook trots op mijn lichaam dat het tim heeft gedragen) en ik heb na een super enorme buik een KS gehad en nu hangt mijn buik als flap aan mijn lijf ... het wordt niet beter ... en ziet er niet uit ...
    mijn man wou een audi ... (2e hands hoor) ik wil later weer een strakke buik

12. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ja naar de bevalling van Lindsey was het al erg maar niet zo erg dat ik me er kapot voor schaamde. Striemen etc heb ik ook behoorlijk maar daar geen moeite mee. Maar nu na Jayden is het echt zo ontzettend lelijk dat ik wel kan huilen als ik in de spiegel kijk. Vind het zo ontzettend lelijk dat ik alleen maar lange dingen draag en absoluut nooit meer ga zwemmen :oops: En ja heb 2 geweldige gezonde kinderen dat is het allerbelangrijkste maar het ziet er gewoon echt niet uit van die mega hang vellen :cry:

13. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    het wordt alleen vergoed als het medisch noodzakelijk is.

Als je een vetschort hebt hangen tot je dijbenen. en smetplekken hebt die vergelijkbaar ziijn met derdegraadswonden dan krijg je het vergoed.

14. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik krijg in mijn werk bijna dagelijks met dit soort aanvragen te maken.
    Buikwandcorrecties waren tot voor kort expliciet uitgesloten van vergoeding. Tegenwoordig is het zo dat het alleen vergoed kan worden indien je aan kan tonen dat je door het vetschort lichamelijke functiestoornissen ondervindt en/of het een verminking is als gevolg van een ziekte, een ongeval of een geneeskundige verrichting.
    Het vetschort moet daarvoor in staande positie een kwart van de lengteas van je bovenbenen bedekken, je moet last van hebben onbehandelbaar smetten die door een dermatoloog niet kunnen worden behandeld en je BMI moet gedurende een halfjaar kleiner of gelijk aan 30 zijn.

Kijk op de site www.skgzpro.nl voor uitspraken van de Geschillencommissie Zorgverzekeringen in soortgelijke zaken. (Onder geneeskundige zorg, plastische chirurgie).

Overigens, psychisch lijden is GEEN indicatie voor een plastisch chirurgische ingreep.

15. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    sparen dus !

16. acire

acire Fanatiek lid

bij verminkng wordt het ook vergoed door cz

17. acire

acire Fanatiek lid

en het hangt bij mij niet over mijn benen, maar volgens mijn dokter val ik wel onder verminking.. nu nog afvallen voor een gezond bmi.

ik zou gewoon eens langs je huisarts gaan

18. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Per 1-1-2007 valt de buikwandcorrectie weer in de basisverzekering.

Maar wat ik heb begrepen heeft het nogal wat voeten in aarde om het ook werkelijk voor elkaar te krijgen.
    De kosten bedragen ca 5000-7000 euro, dus misschien niet onverstandig om vast te beginnen met sparen. (en stiekem hoop ik dat het bij mij wel vergoed gaat worden ivm een verticaal uitgevoerde keizersnede)

Groetjes van Kiki

Deel Deze Pagina