Graag jullie mening als het kan..

Discussion in 'Zwangerschap' started by zusje3, Jul 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zusje3

zusje3 Actief lid

Dec 6, 2011
    205
    0
    0
    huis moeder, vriendinnen en nog veel meer haha
    hallo allemaal,

ik heb een paar kleine probleempjes..
    1. ik ben sinds dat ik zwanger ben al ruim 8 kg afgevallen..
    kan alles eten wat los en vast zit maar het helpt niets :(

2. heb bloedverlies gehad met 16 weken waaruit blijkt dat mijn lichaam vindt dat ik een stapje terug moet doen.
    (ben morgen 20 weken)

3. vrijdag toen ik op mijn werk van de trap af liep ben ik uitgegleden met 2 emmers in mijn handen en heb de laatste 2 trede gemist.
    sindsdien heb ik last van mijn, rug, schouders, bovenbeen, knie en ik denk mijn banden van mijn baarmoeder maar kan ook het lidteken zijn van mijn ks.

er lopen hier nog 2 kleintjes rond (2 en 4) en nu was ik benieuwd naar jullie mening.

moet ik gewoon doorlopen en maar zien hoe lang ik het volhou zodat mijn baas tevreden is?
    of moet ik luisteren naar mijn mannetje en bellen dat ik niet van plan ben de laatste weken plat te moeten liggen en niets meer kan doen met de kleintjes, of in huis met bijvoorbeeld de babykamer, en dus rustig aan wil doen voor mijn eigen lichaam en dat kleintje in mijn buik natuurlijk..?

wil mijn baas het naar de zin maken door gewoon te werken, maar mijn gezinnetje is mijn alles..
    (ik doe overigens voornamelijk schoonmaakwerk en ben begin dit jaar ook al 2 maanden uit de running geweest door gekneusde ribben en rug problemen..)

momenteel hang ik toch echt de kant op van mijn gezinnetje, maar een vriendin van mij heeft me aan het twijfelen gebracht..
    word hier zo onzeker van, leuk hoor zwanger zijn :);)

graag jullie mening, alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

groetjes :)

2. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik zou voor je gezin en niet te vergeten jezelf kiezen!
    Straks ga je zo door om je baas te plezieren en worden je klachten alleen maar erger en erger..
    Als je lichaam aangeeft dat het rust nodig heeft kan je daar echt beter aan toegeven, zeker als je ook een beetje bloed verliest.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Wat je ook besluit, ik zou nooit meer met 2 (volle?) emmers op de trap lopen. Dat is vragen om ongelukken, en dan kun je je niet opvangen vanwege die stomme emmers.

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Aan jezelf denken! Als je door blijft lopen ben je straks verder van huis met alle gevolgen van dien. En je baas krijgt gewoon geld voor jou als je de ziektewet in gaat hoor dus ik zou me daar niet druk om maken.

5. droepie

droepie Actief lid

Jun 3, 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je naar je lichaam en gevoel moet luisteren dus voor je gezinnetje moet gaan.

6. zusje3

zusje3 Actief lid

Dec 6, 2011
    205
    0
    0
    bedankt voor jullie reactie.

@Chaii; bedankt voor je reactie!
    zo dacht ik er ook over tot een vriendin begon van, jaa maar je bent al 2 maanden thuis geweest in jan. dus daar zal je baas niet blij mee zijn

@Bri; bedankt voor je reactie, nee in een van de emmers zat een klein laagje, en de ander was leeg, had ze zelfs in 1 hand en de leuning vast, maar gleed gewoon weg.. :(

7. zusje3

zusje3 Actief lid

Dec 6, 2011
    205
    0
    0
    @2g4e; bedankt voor je reactie, krijg hij daar gewoon geld voor ja??
    ook als ik daarna nog zwangerschapsverlos heb?
    dat wist ik helemaal niet joh, zat me daar ook druk om te maken, dat ze gaan zeggen dat ik alleen geld kost zeg maar..
    maar wil zo graag zolang mogelijk dingen kunnen doen in huis en met de kinderen, zonder dat ik echt verga van de pijn en echt niets meer kan..

@droepie; bedankt voor je reactie! :)

8. Bri

Bri Niet meer actief

Natuurlijk moet je naar je lichaam luisteren, en ervoor zorgen dat je zwangerschap goed verloopt.

Van je 3 dingen die je noemt, vind ik dat bloedverlies het belangrijkste punt om te overwegen.
    Afvallen heeft vermoedelijk niks met je werk te maken (moet je veel overgeven? of val je zomaar af? in dat laatste geval zou ik zéker m'n schildklierwaardes laten bepalen, want als je veel eet is het niet normaal dat je kilo's afvalt).
    Van de trap vallen kan je thuis ook gebeuren (ik ben in m'n zwangerschap ook wel eens thuis van de halve trap gegleden). Maar bloedverlies kan een teken zijn dat je rustiger aan moet doen, en dat kan betekenen dat je je werk niet meer (zo veel uren) kunt doen.

In elk geval veel sterkte.

9. zusje3

zusje3 Actief lid

Dec 6, 2011
    205
    0
    0
    @Bri; nee overgeven hoef ik helemaal niet meer, ik zal is vragen aan mijn vk of dat nageken kan worden, bedankt voor de tip.

10. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    :$ Niet langer over prakizeren, voor jezelf kiezen!!!

Ik heb ook veel "hart voor de zaak", maar uiteindelijk als het erop aankomt is iedereen vervangbaar, en de meeste bedrijven gaan ook niet zo tot het uiterste voor het personeel... Ik heb er zelf ook wel moeite mee hoor, met het loslaten van mijn werk, maar ik knoop mezelf heel goed in de oren dat dat niet wederzijds is!! Ja, tuurlijk, de collega's waar je goed mee kunt gaan je missen, maar "het bedrijf" niet!!

Doe lekker een stap terug, en kies voor je kindje!

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik wil niet heel rot overkomen..
    Maar over het algemeen is een baas niet blij als je op deze termijn al volledig ziek bent en zul je naar een bedrijfsarts of uwv moeten ofzo die dan kunnen besluiten dat je aangepast werk moet doen.. Papierwerk ofzo indien dat mogelijk is op jou werk..
    Dus daar dien je wel rekening mee te houden!

Maar ook ik vind dat je voor jezelf moet kiezen en met je baas in overleg moet!
    Sterkte!

12. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    1) ik ben beide keren 10kg afgevallen voor ik weer aankwam, bij D veel gekotst, bij L maar 3x en snoepte ik er veel
    2/3) kan je geen verklaring van je vk/gyn krijgen dat je minder moet gaan werken? die heb ik bij D gehad, ging toen maar om 2weken, maar toch. Anders misschien een arbo arts?

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee, natuurlijk is een baas niet blij wanneer een werkneemster al vroeg uitvalt. Arbo-arts is wettelijk geregeld, maar zal niet heel lastig doen bij zwangerschap en ook het UWV zal niet heul lastig zijn. En idd aangepast werk zou kunnen.....

Maar idd het UWV neemt de ziektekosten over van je werkgever wanneer jij zwangerschapsgerelateerd ziek bent.

14. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,172
    1,848
    113
    Ik zou na je lichaam luisteren en naar je baas stappen.
    Vragen of je wat minder zware dingen kan doen.
    niet meer zeulen met emmers en stofzuigers.
    Ik heb ook in de schoon maak gezeten en moest ook voor 20 weken stopen om dat het te zwaar werd en de man over het gebouw steeds meer eiste.
    Ik ververste de rollen in de wc's (handdoeken en wc papier).
    Wc helemaal poetsen als het te vies was en anders alleen de bril afnemen met een doek.
    En als de boel te nat was drogen en spiegels doen.
    Maar later eiste hij dat de wc's allemaal van onder tot boven schoon gemaakt werd.
    Ik werkte in de ochtend en moest dus alles dweilen (lekker nog viezer maken als het regende en modder voeten maar dat begreep hij niet:S).
    Wc zelf boenen etc.
    Terwijl het dus in de avond het ook helemaal gedaan werd en grondig en dan kon alles drogen voor de volgende dag.
    En ik had een deel die niet gebruikt werd en ook die moest ik boenen.
    Ik ben gestopt en me contract liep eind van het jaar af (2011) dus werd niet verlengt :S.
    Had last van heupen en bekken en toen ik stopte werd het minder.
    Dus vraag of je minder zwaar kan werken.
    Zodat je niet hoef te bukken etc.

S6

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Het is wel iets om rekening mee te houden..
    Want wat ik hier in mijn omgeving merk (ook bij anderen met andere werkgevers) is dat ze toch willen dat je of iets vervangends doet of toch een paar uurtjes werkt.. Of in ieder geval probeert..
    en als je zoiets doet laat je jezelf natuurlijk ook van een goede kant zien..

Ik ken ook vrouwen die dachten: ik ga nu volledig de ziektewet in tot na mijn verlof.. Maar uiteindelijk is het de arbo die daar over mee beslist..

16. zusje3

zusje3 Actief lid

Dec 6, 2011
    205
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties meiden!
    ik zal is kijken of er wat te overleggen valt.
    en mijn mannetje belde net vanaf zijn werk en melde mij heel schattig dat hij heeft besloten dat ik anders ook ontslag mag nemen als ze zo vervelend doen :)
    heeeel lief van hem natuurlijk, maar niet helemaal mijn bedoeling ;)

vandaag is mijn baas vrij, dus zal hem morgen eens aanspreken, ben heel benieuwd

ps. de vk/huisarts zegt alleen maar dat ik moet luisteren naar mijn lichaam, maar zeggen dat ik minder (zwaar) werk moet doen, dat doen ze wel, maar zoon verklaring opstellen daar doen ze niet aan.
    (had zostraks gebeld)
    nou lekker dan :(

17. zusje3

zusje3 Actief lid

Dec 6, 2011
    205
    0
    0
    het is mijn 4de zwangerschap en ons 3de kleintje, maar merk gewoon dat mijn buik heel gevoelig is, als ik mijn buik vasthou is het minder, maar als ik even heb gestaan en ga dan zitten krijg ik telkens rare steken door mijn buik.
    dat maakt me een beetje bang, tot nu toe nog geen bloed gezien (alleen een beetje roze) maar het is niet mijn bedoeling om mijn dag te laten bestaan uit werken, en verder niets "thuis" kunnen doen.. toch??

18. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Tuurlijk is het niet de bedoeling dat je thuis helemaal niets meer kunt.
    Maar om nu helemaal te stoppen? Mmmm, ik denk dat als je niet zwanger was geweest dat je nu dan ook wat last had gehad van je lijf, of niet? Was je dan ook gestopt met werken?

Misschien kun je nu een week wat minder uren draaien en dan na een week weer opnieuw kijken hoe het gaat? Of anders 2 weken minder uren? Misschien heb je daarna minder pijn van de valpartij?

Als het uiteindelijk helemaal niet meer gaat dan heb je het in elk geval geprobeerd niet waar?

Sterkte!

Share This Page