opeens moeilijk naar bed en altijd 5 uur wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moona1, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Hai moeders,

Mijn dochter nu bijna 9 maanden,gaat sinds een maand echt moeilijk naar bed ze gaat eerst iedere keer haar speen uitspuugen en dan huilen laten huilen heeft geen zin ze raakt dan helemaal overstuur.

Ook wordt ze opeens om 5 uur wakker en gaat ze pas weer slapen als we haar bij ons op de slaapkamer nemen.
    wanneer houdt dit op ze wil altijd nog 1 keer in de nacht haar speen hebben en ze doet er geen moeite voor om hem zelf in haar mond te doen pfffffffffff ik ben best kapot.

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Toch laten huilen... Ze vallen vanzelf wel uiteindelijk in slaap en als je het volhoudt (zeker een week!) wordt het vanzelf steeds minder... Wat doe je als ze huilt? Haal je haar uit bed? Of troost je haar? Hoe uitgebreid doe je dat?

Wat mij is verteld is dat door het weinig slapen, ze hun prikkelingen niet kwijt kunnen, nog meer overprikkeld raken en daardoor nog slechter in slaap vallen. Ze hebben het dus echt nodig om in slaap te vallen en dat zal in het begin alleen gaan als ze zichzelf in slaap huilen... In slaap huilen is overigens vrij veel voorkomend bij kleine kinderen. Ik kan me zelfs herinneren dat ik dat vroeger ook vaak deed als ik niet kon slapen na een drukke dag.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh en ik geloof absoluut niet in het in bed nemen. Ik denk dat dat het probleem zich alleen maar versterkt of in ieder geval voor zich uit schuift. Het is zeker geen oplossing.

4. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ik heb mijn meisje gisteren een uur lang laten huilen volgens het boekje van Ria blom over inbakeren en regelmaat... erg moeilijk maar toen sliep ze wel helemaal zelf in! na 15min begon ze weer te huilen en na 10 min even naar haar toe gegaan, heel stilletjes hand op haar hoofdje even wat toe gefluisterd en nog geen minuut op mijn pink gesabbeld en weg was ze!

als je haar in bed legt, kookwekker op 30 min zetten, haar kans geven zelf in te slapen en dan als ze minder gaat huilen of er pauzes inkomen wekker weer op 30 min zetten. ik blijf er in geloven dat je idd dit een week volhoudt het beter moet gaan hoor daar alleen maar goeie verhalen over! erg consequent zijn. en oja, haar IN bed troosten en niet uit bed halen... valt echt niet mee om je kindje zo te horen huilen maar het werkt uiteindelijk dus wel.

kan het trouwens geen sprongetje zijn?

5. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Dag Merle,

Ja laten huilen kan wel maar dit is krijsen,als je haar dan even eruit haalt en een slokje water geeft gaat ze dan wel slapen alleen die extra handelingen vindt ik vreemd eerst ging ze altijd rustig slapen

6. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Hier ook een zoontje die niet huilde, maar krijsde..
    In het begin ook eruit gehaald om hem water te geven. Ging in het begin goed, maar daarna wilde hij geen water meer maar alleen een fles. Dan na een paar slokken hoefde hij al niet meer, dus echt honger was het niet.. Uiteindelijk toch maar besloten om hem te laten huilen omdat hij steeds vaker wakker werd en aandacht wilde.. Uiteindelijk hebben wij hem helemaal niet lang hoeven laten huilen.. We hadden hem van tevoren verteld dat we hem die nacht zouden laten huilen. En je gelooft het niet, maar die nacht helemaal niet gehuild. De dag erna wilde hij opeens niet in slaap komen en hebben hem toen 1x laten huilen. In totaal 1 uur gehuild (met soms even een minuutje stil) en daarna de hele nacht heerlijk geslapen. Nu al ruim 2 weken gaat het goed. Soms nog even wakker. Ga dan wel altijd 1x kijken en vaak slaapt hij dan meteen door. Maar dit gebeurt nog maar 1x per week en voor de rest slaapt hij weer heerlijk. (en wij dus ook :) )

7. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ik ben niet echt een voorstander van het laten huilen.
    Een kind huilt toch niet zomaar.
    Hier hebben we ook wel een periode gehad van een paar weken dat meneer steeds wakker werd voor zijn speentje. Maar als ik de speen er dan weer in deed sliep hij weer verder. En als dat niet lukte legde ik hem bij ons in bed en sliep hij heerlijk door.
    Ik denk echt dat het een fase is het het vanzelf wel weer overgaat. Dat was hier wel zo.
    Sterkte en hou nog even vol. En luister vooral naar je eigen gevoel!

8. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Op zich vind ik het ook niet fijn om m'n zoontje te laten huilen. Maar op een gegeven moment hadden wij echt door dat hij huilde om aandacht en zodra hij ons zag was hij vrolijk en wilde hij spelen.. Dus geen vieze broek, geen boertje dat dwars zat en geen honger. Ook wilde hij geen speentje, hij wilde alleen maar lol maken en spelen.. En ja, dat is toch echt niet de bedoeling 's nachts. Dus natuurlijk eerst kijken of er niets aan de hand is, maar als het echt om aandacht gaat (en sommige baby's zijn wat dat betreft erg slim en hebben door dat als ze huilen ze aandacht krijgen) dan vind ik het niet erg om hem even te laten huilen..

Deel Deze Pagina