Hey dames, Ik zal me even voorstellen. Ik ben Mimi en ik ben 23 jaar oud. Mijn vriend en ik hebben een kinderwens. Ik volg momenteel een opleiding tot verzorgende. Ik ga 1 dag in de week naar school op woensdag. Mijn vriend wil wachten tot het einde van mijn opleiding. Dit is in Mei/Juni 2011 dus iets meer dan een jaar nog. Ik wil heel graag nu gaan stoppen met de pil. Hij denkt dat het te zwaar wordt om te werken en te leren en een kindje op te voeden. Ik denk daar anders over. Ik zou dinsdag kunnen werken woensdag naar school en donderdag werken. Dan ben ik dus maar 3 dagen van huis weg. Hij is 3 andere dagen in de week vrij. Nu vraag ik me af of dat zowiezo wel mogelijk is, 2 dagen werken als je die opleiding volgt, of moet je perse en minimaal aantal uren werkt als je zo'n opleiding volgt? Ik heb een vast contract bij mijn werkgever (geen leerlingencontract) werk er nu 4 jaar en zij betalen mijn opleiding. Als ik met zwangerschapsverlof zou gaan zou ik die tijd kunnen gebruiken om zoveel mogelijk aan mijn opleiding te zitten. Zo ga ik al een beetje voorlopen qua theorie en ga ik dus niet teveel achterlopen. Wat vinden jullie? Ik lees veel postitieve reacties op internet over werken en opleiding, maar niet specifiek over de zorgopleiding. Dus hoop dat hier mensen zitten die in de zorg werken en een soortgelijke situatie hebben meegemaakt of meemaken momenteel. Ben ook heel benieuwd of iemand weet of het mogelijk is om 2 dagen te werken als je de BBL opleiding VIG volgt. Je kan toch altijd minder werken als je wilt? Reacties van anderen zijn natuurlijk ook welkom!! Sorry voor het lange verhaal, maar wilde alles even goed uitleggen. Ik kan echt niet wachten om te stoppen met de pil dus hoop op positieve reacties van jullie haha. Vriendelijke groetjes, Mimi
Ik weet dat bij onze stichting je minimaal 24 uur per week moet werken voor je "stage" Dáárnaast 1 dag in de week school + huiswerk in je eigen uren. Ook hoor ik van collega's die bijvoorbeeld helpende zijn maar de verkorte opleiding doen van 1 jaar, dat het erg pittig is! Daarbij.... werken in de zorg én zwanger zijn is zwaar... van de 6 die afgelopen 1,5 jaar zwanger zijn geweest of nu zijn er in totaal maar 1tje was die goed door heeft gewerkt, tot 6 weken voor de bevalling (petje af voor haar) De rest kampt(e) met rug, bekken, moeheid enz enz... Daarna natuurlijk ook nog zwangerschapsverlof... en dan lig je toch een hele poos uit de running. Mijn tip: Stop alvast met de pil, doe het tot je je dilpoma hebt gehaald veilig en ga er dan voor. Is voor jezelf ook beter en kun je des te meer genieten van het zwanger zijn.
Ik zou even navragen bij je school hoeveel uren je verplicht moet maken.daar staat vaak wel een aantal uren voor.heb voor de rest geen ervaring in de zorg,dus kan je verder niet helpen
Ik weet ook niet hoe blij je werkgever is als je zwanger wordt tijdens de opleiding. (De werkgever betaalt er tenslotte voor!) Hou er rekening mee dat je vantevoren niet weet hoe je zwangerschap gaat verlopen. Misschien fiets je er fluitend doorheen. Het kan ook negen maanden 'ellende' zijn. (Allemaal voor een goed doel natuurlijk!) Maar als je van begin af aan erg misselijk bent, niet genoeg kunt eten en je lijf juist extra energie nodig heeft vanwege de groei van de placenta en de baby... dan ben je gewoon hele dagen moe. Het zal dan moeilijk zijn om de puf op te brengen om te werken en studeren. Laat staan om extra te studeren om alvast een voorsprong op te bouwen. En als je kindje er eenmaal is, heb je echt wat anders aan je hoofd dan je studie. Ik merk nu al, dat ik andere dingen om mij heen gewoon veel minder belangrijk vind. Ik ben zwanger en dat gaat voor alles!