Waarom staren mensen zo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Reintje85, 24 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Bij mij was het een paar x gebeurd dat ze zomaar aan mijn buik zaten!! naja.... gewoon vreemden!
    Maar ja, ik dacht laat maar, die zijn ook maar gewoon blij.
    Ik vind andere zwangeren ook altijd leuk om te zien, super toch zo'n mooie zwangere buik?

2. MissT

MissT Niet meer actief

Hier ook hoor :D Maar ik voel me juist trots! Laat ze maar lekker naar mijn dikke buik kijken.. hihi

3. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    het is toch heerlijk! Mensen kijken inderdaad maar ik ben dan alleen maar trots!! :p

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.791
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voelen moeten ze hier echt niet doen hoor! Van kinderen kan ik het hebben. (ik werk op een basisschool. Gek genoeg zijn het trouwens eerder leerlingen van andere groepen die eraan zitten dan eigen leerlingen. Alsof die me goed genoeg kennen om te weten dat ik eigenlijk niet zo van de gefrunnik houd!) Maar vreemden die aan mijn buik zitten... IK BIJT! :D

5. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik keek en kijk ook altijd naar zwangere buiken :), vind het zo'n mooi gezicht en nu doen mensen het bij mij :D! Haha voor wat hoort wat!! Ik moest eerst wel even wennen hoor. Mensen kijken niet omdat je er raar uit ziet maar vanwege je mooie buikkie.
    Kreeg wel pas de opmerking van een man (terwijl ik op het strand liep): ik weet wat jij hebt gedaan haha!! Uhhhh ja :$, k stond met mn mond vol tanden.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.791
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een oud trainer van mij (die ik al een tijd niet had gezien) zei alleen maar "Teveel gegeten?" Ikke: "Nee, dit komt van een andere hobby." Haha, die stond toch even onnozel te kijken. ;)

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

LOL hihi die had je goed tuk!

Hier kijken mensen ook naar mijn buik, ik vind dat ook helemaal niet erg. Wel als ze aan me zouden zitten, dat wil ik niet. En als ze het wel zouden doen zou ik dat wel laten weten ook!

8. KarlijnS

KarlijnS Lid

21 jul 2010
    90
    0
    0
    Medewerker Service Desk
    Hoorn
    Tot twee weken geleden moest ik elke dag met de trein naar Amsterdam voor mijn werk. Vooral de laatste weken gingen mensen ook echt ervoor stilstaan en me nakijken en glimlachen natuurlijk!!
    Ik deed dan mijn schouders nog even wat verder naar achteren en mijn buik wat verder naar voren en liep dan trots verder, haha!
    Ik denk dat mensen van nature gewoon een soort eerbied hebben voor zwangere buiken of iets dergelijks.
    Ben trouwens blij dat er geen vreemden aan mijn buik willen zitten hoor, is misschien ook maar beter ook, het is mijn buik!

9. KarlijnS

KarlijnS Lid

21 jul 2010
    90
    0
    0
    Medewerker Service Desk
    Hoorn
    O, en natuurlijk de vraag: "Ben je zwanger?". Mijn standaard antwoord: "Nee, hoezo?? Ik heb gewoon een voetbal ingeslikt!!" (jaaa... het was met het WK hè)

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.236
    6.095
    113
    Ooh ik kijk ook graag naar zwangere buikjes. Ik word er inmiddels weer jaloers van, hihi.

11. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    ik kijk ook hoor als ik dikke buiken zie, vind dat juist leuk.. maar dat negatief gestaar haal je er wel tussen uit.. ik heb dat ook wel eens dat ze mij aanstaren als ze mijn zien lopen achter de buggy met een dikke buik.. 1x maakte een stel een opmerking van

"dat kind moet nog hel wat leren"

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.791
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    :$! Hoe durven mensen dat soort opmerkingen te maken hè!

Heel wat anders: naast het gestaar (wat ik best leuk vind), vragen mensen ook vaak naar de zwangerschap en hoe het gaat enzo. Wekenlang vroeg iedereen die ik tegenkwam 'Hoe ver ben je nu?" en opeens, echt binnen een paar dagen, vroegen alle mensen "Hoe lang moet je nog?" Daar zat bijna geen overgang in. Dat vond ik best confronterend, haha. 't Komt dan ineens nòg dichterbij allemaal.

13. misa

misa Niet meer actief

Ik heb er nog niet heel veel last van, maar zou het niet zo erg vinden. Ik moet zelf ook altijd even kijken naar al die mooie bolle buiken!

14. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Zo'n zwangere buik heeft iets magisch en dat heeft een enorme aantrekkingskracht. Kijken vond ik nooit zo erg, ongevraagd aanraken daarentegen wel!

Iemand zei het geloof ik al, het schept ook een band, moeders en aanstaande moeders.
    Ik heb nu ook vaak op straat dat ik moeders met een kinderwagen tegen kom, dan zien ze m'n kleine meid in de buggy zitten en krijgen we vaak een vertederde blik, mooi is dat. :)

15. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Ja nu je het zegt, de laatste twee weken vragen mensen dat ook aan mij. Nog helemaal niet bij stilgestaan, zit inderdaad geen overgang in.

Mensen staren inderdaad wel. Maar tot nu toe zie ik dat alleen maar als heel positief. Ben supertrots op mijn buik. Ik werk in een winkel en krijg dan ook heel vaak vragen en opmerkingen. Maar alleen maar hele leuke.

16. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

14 nov 2009
    187
    0
    0
    Ik werk in een huisartsenpraktijk en als ik dan de wachtkamer in moet om iets uit de voorraadkast te halen, is het net alsof ik op de catwalk loopt....
    Als die gezichten de je nagaan haha!
    Volgens mij hebben de mensen het zelf niet eens in de gate dat ze zo staren en gaat het gewoon vanzelf :p

17. noorl

noorl Lid

1 aug 2009
    26
    0
    0
    ik denk dat heel veel mensen kijken omdat ze het heel mooi vinden en het is ook iets heel moois.
    Ik kijk ook hoor ik vind sommige vrouwen zo mooi zwanger en ze stralen gewoon, dat ik wel moet kijken.

18. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Vanmorgen waren wij naar de dierentuin met ons zoontje en ons neefje!
    Mijn neefje is 2,5, mijn zoontje is net 1 geworden en ik ben nu 29 weken zwanger......... dus je kan wel nagaan hoe ik aangekeken werd!!!!!
    Pfff soms gewoon niet leuk meer hoor leek wel een kermisatractie....!
    Je zag de mensen denken zooo zooo die zetten er vaart achter! haha

19. Seth

Seth Niet meer actief

hahahahaha.... herkenbaar.... ====> zie onderschrift banner... :D

Deel Deze Pagina