Hallo, Afgelopen woensdag na pijnlijke harde buiken in het ziekenhuis opgenomen. Die nacht bleken het weeën te zijn en ben ik donderdagochtend aan de weeremmers gezet en longrijpingspuitjes. Nu vandaag was alles weer rustig en mocht ik naar huis. Donderdag terug voor controle bij de Gyneacoloog. Nu ik thuis ben voel ik me toch wat onzeker. Mijn buik voelt al weer meer gespannen en zie een beetje op tegen komende nacht. Hoop echt dat de weeën wegblijven en ik de zwangerschap uit kan dragen. Het advies wat ik meekreeg was om goed naar mij lichaam te luisteren en rustig aan weer te mobiliseren (beetje rondlopen etc). Merk vandaag dat traplopen al een ramp is en met een kleine van 2,5 in huis is het ook best een beetje druk. Ik zat al volledig in de ziektewet, ivm harde buiken vanaf 22 weken zwangerschap en het huishouden deed ik ook al niet meer. Ondanks meer rust zijn met 29 weken de harde buiken dus toch doorgezet in vroegtijdige weeën. Er zijn geen redenen gevonden (blaasontsteking, GBS bacterie, infectie, hoge bloeddruk etc) voor de vroege weeën... Wie heeft iets soortgelijks meegemaakt en hoe ging het nadat je uit het ziekenhuis was ontslagen? Zijn de weeën nogmaals terug gekomen (te vroeg in de zwangerschap) of kwam de bevalling pas op gang na de 37e week? Mijn eerste kindje kwam pas met 40,6 weken. Liefs!
Wat vervelend! Heb niet helemaal hetzelfde meegemaakt maar heb een tip: koop magnesiumtabletten van 400mg en neem die 2 x per dag. Eentje in de ochtend en eentje in de avond. Bijvoorbeeld van Orthica. Magnesium zorgt ervoor dat je buik rustig(er) blijft. Veel sterkte! Deze tip zelf gekregen op dit forum toen ik vroegtijdige weeën kon krijgen.
Wat spannend meid, Idd de magnesiumpillen! Echt rust nemen (zal moeilijk zijn met een kindje van 2,5 weet ik uit ervaring) maar laat hem/haar af en toe bij een vriendin, vriendje buurvrouw, opa of oma spelen zodat jij even echt rust kunt houden, en dan ook echt rust, op de bank of bed liggen bijvoorbeeld dvd kijken of iets waar je jezelf prettig bij voelt en waar je zeker geen harde buiken van krijgt. Het is erg lastig maar probeer het wel te doen meid, beter iets te rustig dan dat de kleine straks echt komt, je kunt altijd nog met kleine stapjes proberen of je meer kunt doen of niet Succes ermee meid en sterkte de komende tijd.
Bedankt voor jullie reacties! Manlief doet nu heel veel en familie zal ook zorgen voor dochtertje. Nu vooral in bed liggen en alleen eruit om te douchen of naar het toilet. Neem inderdaad liever het zekere voor het onzekere. Vannacht wel goed geslapen. Merk wel dat de kleine erg druk is in de buik sinds ik thuis ben. Buik is niet meer zo ontspannen als in het ziekenhuis na de weeenremmers, maar heb ook geen echt harde buiken of weeën. Hoop dat alles rustig blijft en ons kleintje nog even blijft zitten. Wanneer zijn weeenremmers eigenlijk helemaal uit je lichaam? En zijn er veel vrouwen die na weeenremmers de zwangerschap hebben uitgedragen of toch opnieuw aan de weeremmers en te vroeg bevallen? Merk dat ik behoefte heb aan ervaringen van anderen... De magnesium mag je dat zo maar nemen in zo'n hoge dosis? Is dat niet schadelijk voor de kleine? Zal het donderdag anders navragen bij de Gyneacoloog. Liefs
Absoluut niet schadelijk! Juist beschermend tegen hersenbloedingen ook als je het slikt. Degene wie mij de tip gaf had dit op advies gynaecoloog. Het enige is dat je er dunnere ontlasting van kan krijgen maar ik was totaal geopstipeerd door het op bed liggen dus geen last van.
Oké bedankt frannie. Ik zal eens kijken voor de magnesiumtabletten. Zijn er dames die hun ervaring willen delen omtrent vroegtijdige weeën? Vind het toch best spannend zo thuis. Ik weet dat de kans er is dat ik de zwangerschap gewoon uitdraag, maar weet ook dat de weeën nogmaals te vroeg terug kunnen komen. Iemand nog advies wat wel/niet te doen? Lig nu namelijk vrijwel de hele dag op bed en kom er alleen uit voor toilet/douche. Ben ook nog erg vermoeid en heb dagelijks hoofdpijn... Zijn dit bekende klachten nadat je weeremmers en longrijpingspuitjes hebt gehad? Sorry voor de vele vragen... Liefs.
Hoofdpijn herken ik niet. De longrijping had ik zelf alleen last van vlak na toediening. Nadat bij mij de weeënremmers stopten zetten de weeën door dus daar kan ik niet over meepraten. Misschien is de hoofdpijn te linken aan je zorgen? Misschien voor de zekerheid je bloeddruk laten meten als deze te hoog is kan je daar hoofdpijn van krijgen. Hopelijk reageren er nog anderen! Succes!
Afgelopen dinsdagavond weer regelmatige harde buiken en een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht. De controles waren gelukkig allemaal goed de volgende ochtend, waarop ik weer naar huis mocht voor verdere bedrust. Hoop dat het hier bij blijft en ons volgende opname pas over een paar weken is bij de bevalling. Hoofdpijn kwam denk ik van de vermoeidheid. Vandaag geen last van in ieder geval en vandaag ook een heel rustig dagje (zonder bezoek etc). Voor iedereen die te vroeg is of gaat bevallen een dikke knuffel. Wat een spannende tijd als de zwangerschap niet verloopt zoals je hoopt (normaal is)...
Heb je nog overwogen om de magnesium te gaan gebruiken? Misschien voorkom je daar die harde buiken wel mee...... Het is zeker spannend! Hier herleven we alles weer vorig jaar deze tijd lag ik al een paar weken in het ziekenhuis.
Ik heb met 25 weken 5 dagen aan de weeenremmers gelegen. Daarna bleef mijn buik rustig. De kindjes zijn tot 33.3 wk blijven zitten en toen gehaald omdat de vliezen braken en ik ook meer weeen kreeg. Weeenremmers kunnen bloeddrukverlagend werken, misschien dat daar ook de hoofdpijn vandaan komt.
Bedankt voor de reacties. Afgelopen zondag zijn mijn vliezen gebroken. Van een gewoon ziekenhuis met de ambulance overgeplaatst naar Een academisch ziekenhuis en dinsdag weer terug met de Ambulance. De weeremmers en longrijping was weer klaar en ik was 32 weken, dus mocht terug naar mijn eigen ziekenhuis. Woensdagavond bevallen van een 'gezonde' dochter met 32 weken en 1 dag zwangerschap. Er was geen houden meer aan.
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Fijn dat ze in ieder geval de longrijping nog heeft gekregen. Hopelijk gaat alles goed met je meisje