Waarom te vroeg?

Discussie in 'Prematuur' gestart door kleinmonster, 24 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hier bij 29 weken geboren dmv een spoedkeizersnede.
    al met 16 weken vonden ze onze dochter erg klein dat bleek te komen doordat mijn placenta niet goed werkte.
    met 28.3 opgenomen met zwangerschapsvergiftiging wat hellp is geworden en 4 dagen later was onze dochter er.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    hier blaasontsteking op blaasontsteking op blaasontsteking. Bevallen met 34.5 en heb 8 ontstekingen gehad. De laatste 4 achter elkaar en ging niet weg.

3. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Met 25 weken opgenomen met zwangerschapsvergiftiging met 26+3 werd dit helpp ze hebben het kunnen rekken tot 28+6 toen dipte de hartslag van Norah 5x binnen het uur van 130 naar 70. Het was duidelijk ze had het niet meer naar der zin binnen een uur lag ik op ok.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hier werden alle 3 mijn kinderen zonder aanwijsbare reden geboren met 27+6 en 27+4. Ik heb zelf een vermoeden dat het aan mijn baarmoeder heeft gelegen omdat het exact hetzelfde termijn was.
    Maar dit is niet bewezen. Ik vind het wel moeilijk dat er geen reden is gevonden.

5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Met 25.2 weken spontaan vliezen gebroken, met 32.5 is ze uiteindelijk geboren. Onbekende oorzaak...

6. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook blaasontsteking na blaasontsteking. Vanaf week 16 harde buiken en voorweeën. In week 24 op het nippertje een nierbekkenontsteking ontlopen. Met week 33 ontsluitingsweeën gekregen dus aan de weeënremmers en longrijping. Met 35,3 bevallen. Waarschijnlijk vanwege GBS.

7. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Groeiachterstand bij 27 weken. Nog wel een goede doorbloeding. Wel iets weerstand te zien in de vaten naar de baarmoeder. Bij 32+4 weken pre eclampsie geconstateerd, 2 dagen later werd hij geboren middels een keizersnee. Na de keizersnee HELLP ontwikkeld. Zeer waarschijnlijk ook een placenta probleem, echter horen we dit 21 mei bij de nacontrole.

8. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

11 mrt 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste zwangerschap (eenling) braken met exact 36 wk de vliezen. Ze lag in stuit en op de CTG vielen haar harttonen weg, daarom dezelfde avond nog een spoedkeizersnee.
    Bij de tweede zwangerschap (tweeling) met exact 25 wk opgenomen ivm weeenactiviteit, een verstreken bmm en 2 cm ontsluiting. Na 5 dagen weeenremmers was m'n buik rustig, maar moest ik wel opgenomen blijven vanwege de ontsluiting en de afstand van mijn huis naar een ziekenhuis met NICU. Uiteindelijk braken met 33.3 wk de vliezen en vanwege toegenomen weeenactiviteit zijn ze diezelfde dag gehaald met een keizersnee ivm de ligging.

Deel Deze Pagina