Dan ben ik wel benieuwd hoe jouw kinderen heten Je zou ook kunnen zeggen dat mensen die eigenlijk heel gewoon zijn maar heel graag apart en opvallend willen zijn hun kinderen een aparte/opvallende naam geven.... Overigens vind ik dat elk kind wel wat bijzonders heeft (ik vind apart/opvallend een nare bijklank hebben) of ze nou Gijs en Anne of Jaylano en Kimalica heten. Ik denk dat namen ook veranderen omdat Nederland wat multicultureler is geworden de laatste 20 jaar en omdat er via TV en film ook andere namen gehoord worden. De namenpoel waaruit je kunt kiezen is gewoon veel groter geworden.
Omdat mensen zich tegenwoordig willen onderscheiden. Vroeger heerste meer de mentaliteit van : Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg.
Schrijf ik dan dat ik het raar vind ik moest er aan wennen omdat Ieren vaak rood haar hebben en dit meisje is niet Iers. Ik schrijf juist dat ik het hartstikke leuk vind voor de verandering.
Leuke reacties Ik las iemand over lano namen en moet wel lachen! Wij hadden als het een jongetje zou worden in eerste instanie een lano naam maar dat was toen paar jaar terug bedacht.. Nu hoor je het idd steeds meer bij 'bepaalde mensen' en toen hebben we toch besloten het niet te doen haha. Maar het is een meisje en die naam hadden we ergens in het begin van de zwangerschap bedacht Het past bij onze eigen namen (ook redelijk Hollandse namen) en bij de achternaam die de kleine krijgt.
Ik snap dat ook niet maar goed. Ik heb zelf een naam die je heel weinig hoort en dan ook nog eens anders geschreven. Mensen vragen vaak of mijn ouders uit het buitenland komen. Ik moet mijn naam ook altijd spellen. Voor onze dochter wilde ik perse een naam die tijdloos is. We kregen 1x te horen dat de naam niet bij een baby/kind past, tsja gelukkig is ze maar even baby/kind en een lange tijd van der leven een volwassene.
Mijn ervaring is dat de meest bijzondere namen inderdaad door een speciaal soort mensen wordt gegeven...
Mijn dochter heeft ook een apartere naam. Maar ik vind um niet gek. Wij wilde absoluut geen top 20 naam. Haar naam kwam in 2014 23x voor. Onze dochter die in meiword grboren heeft ook een niet veel voorkomende naam 8x in 2015 Maar zijn niet geknutseld of moeilijk uit te spreken. Al vragen ze bij Jazz wel atijd net zoals de muziek. Ja zoals de muziek spreek je het uit.
Waarom andere mensen dat doen kan ik niets over zeggen. Hier geen zelfgeknutselde naam maar wel heel origineel. Vind ik ook leuk, dat mensen de naam onthouden, een nieuwe associatie krijgen en hem mooi en speciaal vinden. Onthoud t zelf ook als ik een bijzondere naam hoor heb weer niks met de populaire namen. In mijn buurt werden een Emma en Milan geboren, en dat doet me dan niks. Goh O ja weer eentje
Mijn oudste heeft een redelijk aparte naam. Niet heel moeilijk en ook niet geknutseld maar er krijgen gemiddeld 3 meisjes per jaar die naam in Nederland. Krijg er regelmatig vragen/opmerkingen over, de meesten denken dat het een Hebreeuwse naam is maar het is Arabiscch (en juist van bv. Marokkanen krijg ik vaak te horen dat het zo'n aparte naam is).
Nou apart.....? Hier vind ik de namen juist vreselijk oubbollig. In mijn omgeving zijn het van die oerhollandse namen als: Gijs, Ties, Thijs, Suus, Jet, Mees.....Hou ik heeeeeeeeeeeeeeeelemaal niet van Ik hou juist van een beetje aparte namen (maar niet met Lano of Vano op het eind)
Ik heb het niet over mezelf hoor En ik heb het ook niet over de kinderen die deze namen dragen. Ik heb het over de ouders die de namen geven. Zo zal een hippie een andere naakeuze hebben dan een ultra modern gezin. Als ik alleen al 'mensen kijk' op straat lijkt het me heel onlogisch als al deze verschillende mensen dezelfde naamkeuzes maken. Zoveel mensen, zoveel types, zoveel naamkeuzes.
Ik ben zelf van klassieke namen voor zowel meisjes als jongens, het is tijdloos en internationaal. Mocht ik ooit gezegend zijn met het krijgen van een kind-kinderen- dan heb ik mijn namenlijstje al in het hoofd. Ik ben het niet eens met wat hier werd gezegd dat standaard namen ook standaard mensen worden.
Waarom kiest iemand dan bijvoorbeeld voor Lott, Semm of Jess? Ik snap dit écht niet en sta oprecht open voor uitleg .
Ieder zijn ding. Ik hoop alleen dat mensen wel beseffen dat zon kind straks 1000x per week zijn naam ergens moet spellen. Origineel is ook wel leuk hoor, maar ik vind het persoonlijk een beetje plat als je namen anders gaat schrijven als standaard om origineel te zijn, zoals keet ipv Kate, etc Ik hou van klassieke namen, of originele namen met een mooie betekenis.
Dat is dan weer eens een echt goede vraag! Vraag ik me ook altijd af, of die mensen echt bestaan... (Vast)
Hmm. Mijn dochter heeft een Keltische naam, niets aan geknutseld, vond ik gewoon mooi. Haar tweede naam is Italiaans en bestaat uit bijna allemaal klinkers, ik hoor jullie denken haha. ( papa is Italiaans ) de naam is boor vele moeilijk uit e spreken, moeilijk te onthouden/schrijven. Zou misschien bij jou als naam overkomen waar aan geknutseld is, maar dat is er dus niet. Is er trouwens een reden dat niemand de namen van hun kinderen in hun reacties vermeld?!
Ik heb een Scandinavische voornaam, vonden mijn ouders mooi. Waar ze nooit bij stil hebben gestaan is, dat ik vaak mijn naam moet spellen, je het anders uitspreekt dan dat je het schrijft en dat er verwarring bestaat over het geslacht. En ja, ik heb vaak genoeg mensen gehad die zochten naar een heer en dan verbaasd waren dat het een vrouw was die ze aan de telefoon kregen. Solliciteren was/is daar ook een lastige in. Op mijn cv staat onder mijn naam gelijk het geslacht om ellende te voorkomen. En eerlijk gezegd, bij de keuze van de naam van onze zoon, heb ik gelijk gezegd 'op papier moet je kunnen zien om welk geslacht het gaat' Dat we uiteindelijk de nummer 1 naam van 2015 hebben gekozen, tja dat is niet door de populariteit gekomen. Namen die gelijk afvielen waren namen die met Dj beginnen en met de voorletters van mij en ml Het mooie aan een naam met een D ervoor zie ik niet. Maar goed, gelukkig mag en kun je een hele hoop in voornamen land