41 weken en spontaan bevallen

Discussion in 'De bevalling' started by Jojo12, Jun 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jojo12

Jojo12 Actief lid

Oct 18, 2012
    382
    0
    0
    Ik ben ondertussen alweer 41 weken zwanger en heb vandaag mijn eerste controle in het ziekenhuis gehad. Gelukkig was alles nog goed en we moeten nu om de dag terug komen voor de controles en dan uiterlijk vrijdag inleiden.
    Helaas zit alles nog potdicht en is mijn buik nog steeds erg rustig dus voorlopig lijkt de bevalling nog niet spontaan te beginnen.
    En dit terwijl ik zo graag thuis wil bevallen!

Ik kan dus wel even wat succes verhalen horen om me weer wat moed te geven! Iemand hier spontaan bevallen na de 41 weken?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,735
    7,501
    113
    Female
    Bij mij stond de inleiding gepland op precies 42 weken.
    Ik moest me om 8 uur melden en om 01.00 uur die nacht begon het zelf. Het was alleen een sterrekijker dus bevalling schoot niet op. Als het wat sneller was gegaan dan had ik die bevalling nog net thuis kunnen doen. Nu moest ik alsnog naar het ZH:(

Ben je al eens gestript?
    En dst het potdicht zit en rustig voelt zegt weinig. Kan zo ineens beginnen

3. Jamie1983

Jamie1983 Niet meer actief

Ik ben bevallen met 41+2. De inleiding stond al gepland, maar gelukkig kwam ze uit zichzelf. Ik was wel al eens gestript, ik geloof met 40 + 6 ofzo. Ik weet niet of het hierdoor op gang kwam, maar je zou het eens kunnen proberen?
    Veel succes en hopelijk gaat het snel beginnen!!;)

4. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,106
    1
    38
    Ik lees even mee! Ik heb voor dinsdag een afspraak voor inleiding staan en hoop eigenlijk dat het voor die tijd spontaan gebeurt. Ook zit bij mij alles nog potdicht...

5. varis

varis Actief lid

Mar 24, 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Ik zou met 42 weken ingeleid worden op een zondag 7 uur s'ochtends.
    Vrijdagavond/nacht (rond 1 uur) wilde ik naar bed gaan en toen voelde ik de weeen, vliezen niet vanzelf gebroken. Toen verloskundige gebeld en die kwam snel, had al 6 cm ontsluiting dus snel naar het ziekenhuis. Om 05:05 uur ben ik bevallen.
    Ik ben niet gestript.
    Enkele hulpmiddeltjes die misschien helpen.. Sex, pittig eten, binnenste van een ananas, of veel traplopen..
    Succes!

6. Baddie

Baddie Actief lid

Apr 26, 2009
    120
    0
    0
    Ik zou mij op maandagochtend moeten melden voor inleiden. Op zaterdag begon het spontaan bij 41+3.
    Wel dag daarvoor proberen te strippen, maar ook bij mij zat alles potdicht.

Ik ben nu bijna 40 weken zwanger, en hoop dat het weer spontaan begint.
    Succes!

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mijn eerste ben ik bevallen met 41+4.
    Op 41+5 stond de inleiding gepland.
    Ik zag er zo tegenop. Volgensmij is ze speciaal voor mij en haarzelf toch maar uit zichzelf eruit gekomen. :p

8. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Hier een positief. Verhaal!!!!

Onze zoon is spontaan geboren na 41 + 6
    Een geel goede bevalling gehad!
    Was wel gestript met 41 weken, maar dat haalde niets uit.
    Ik ben ook al die tijd zeer ontspannen geweest! En vertrouwd op mijn lichaam en ons kindje.

Succes, als het je lukt geniet dan nog van dat heerlijke getrappel!

9. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Ik lees ook even mee... vandaag 41+3 en ook hier zit alles nog potdicht. Al 2 pogingen gehad om gestript te worden, beide dus zonder resultaat aangezien bm mond nog niet eens aan het verweken is.

Morgen intake in zkhs bij gyn om in te leiden bij 42w of 42+1, ook ik hoop ontzettend op alsnog een spontane thuis bevalling dus kan wel wat succes verhalen gebruiken.

Ik heb me inmiddels overigens wel volledig neergelegd bij het feit dat het mss toch een zkhs bevalling zal gaan worden, dan kan het alleen maar meevallen! Schijnt echt dat de meeste vrouwen de geplande inleiding alsnog niet halen, daar hoop ik dan ook maar op.

10. Jojo12

Jojo12 Actief lid

Oct 18, 2012
    382
    0
    0
    Bedankt voor alle positieve reacties al! Gelukkig zijn er dus baby's die nog even voor de inleiding komen.
    Vorige week heeft de vk geprobeerd te strippen maar dat wad dus niet mogelijk. Ik hoop dat ze het morgen bij de controle in het zh ook nog eens willen proberen.
    Ik merk namelijk dat ik me nog niet kan neerleggen bij een zh bevalling dus dat wordt nog even lastig.
    Gelukkig geniet ik nog volop van de bewegingen in mijn buik, misschien wel teveel waardoor hij er nog niet uitkomt ;)

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Kan nog goed hoor ik zou smaandags met 42,1 ingeleid worden en zondags in de avond is ze binnen 2 uurtjes geboren.

12. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Ik ben bevallen spontaan met 41.2. De hele avond schoongemaakt in huis, nergens last van. Daarna douchen en naar bed. Ik lag nog geen uur en de weeën begonnen. 6 uur later had ik ons kindje in mijn armen! Ik zou die dag gestript gaan worden voor de eerste keer maar dat is dus niet meer gebeurt...

13. Bonsje79

Bonsje79 Actief lid

Jan 6, 2013
    194
    0
    0
    Ja hoor, met de eerste met 41 weken en 5 dagen. Toen begon de bevalling zelf, door het (spontaan) breken van m'n vliezen.
    Het kan dus nog!!

14. Jojo12

Jojo12 Actief lid

Oct 18, 2012
    382
    0
    0
    Fijn om te lezen dat het nog steeds mogelijk is. Geeft weer wat hoop!

15. Ti87

Ti87 Bekend lid

Apr 12, 2012
    613
    0
    0
    Met 41 weken zei de vk nog van alles zit potdicht dus dacht ook can dit gaat nog lang duren... Misschien moet ik zelfs ingeleid worden. 3 dagen erna naar ziekenhuis om inleiding te plannen en toen had ik toch 2 cm ontsluiting en werd ik gestript. Die nacht begonnen de weeën spontaan maar vliezen moesten wel doorgeprikt worden. Met 41+4 wk is hij geboren

16. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Ik heb morgen afspraak in het zkhs om inleiding te plannen, hopelijk blijk ik ook 'ineens' 2cm ontsluiting te hebben en kan ik gestript worden, 3x is scheepsrecht toch? Al 2x tevergeefse poging gehad, dan zou poging 3 toch moeten kunnen lukken.

Ik merk het morgen wel...

17. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Jaaaa, ik :D. Zelfs twee keer.
    Dochter 1 met 41+2
    Dochter 2 met 41+4

Nu hoop ik wel een keer voor de 41 weken te bevallen.

18. Kipje1983

Kipje1983 Actief lid

Oct 3, 2012
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier met 41 weken inwendig onderzoek gehad en ze konden er niet goed genoeg bij om te strippen. De boel voelde wel week en ik had 1 cm ontsluiting (nummer 3) maar de kleine lag nog erg hoog.

De volgende dag ben ik spontaan bevallen, met 41 +1 dus. Ik had het niet verwacht en zag er heel erg tegen op om ingeleid te worden.

Hopelijk komt je kleintje snel spontaan!!!

19. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Hier ook een keertje hoor. Met 41+1 de gewone controle bij de verloskundige, potdicht, niet te strippen. Met 41+2 nog wezen shoppen, en 's middags zat ik lekker met de oudste te spelen toen ineens uit het niets de weeën begonnen. De verloskundige kwam, ik had 3 cm ontsluiting, vliezen doorgeprikt en een uur later was mijn baby er.

20. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Haha toevallig, mijn zoon is geboren met 41+5 op 13-2-2011 :D

Ik zat ook de hele week nog potdicht, ook strippen was dus geen optie. Ik had ook vertrouwen, had echt het gevoel dat hij wel zou komen. En het is uiteindelijk toch geheel vanzelf begonnen.

Share This Page