Waarom thuis bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Carino, 24 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Ik vind een VK in het algemeen niets, ik heb liever een echte dokter, dat is gewoon een gevoel als ik bij de gyn zo kon lopen zou ik dat ook liever doen maar ja helaas is dat in NL niet zo geregeld.

Een Vk is heel leuk als alles volgens het boekje gaat en je bent zelf gewoon "normaal" (als in gezond e.d.) als je een beetje afwijkt ervan dan kom je al veel problemen tegen bij je VK.

Mijn eerste VK heeft zwangerschapsuiker geeneens opgemerkt en de baby veel te klein geschat, de tweede wilde geeneens kijken hoever ontsluiting ik had (terwijl ik met 38 weken dus al met bijna 5 cm liep) een gyn ge-eist en de volgende dag ingeleid, ze vond onze VK een ouderwets martelvoertuig haha (haar woorden) alles wat je zegt is het "ja dat hoort erbij he? jij wilde zwanger worden.

Ik heb honderd keer uit moeten leggen wat mijn chronische ziekte inhoud (uuh heb je een pen, schrijf het even op of google het even als voorbereiding ofzo)

En dan kan je zeggen je hebt een keuze in ons oude dorp had je dus geen keuze, je had maar 1 praktijk en in een volgend dorp MAG je niet.

Nee ik vind een VK in het algemeen echt vreselijk, nu zit ik in een andere woonplaats en krijg dus een nieuwe, ja ik ga er met frisse tegenzin heen :p ik heb wel hoop dat ze iets gaan onthouden aangezien het een kleine praktijk is met 2 VK's en niet zoals de vorige 5-6 verschillende. Maar als ik zelf mocht kiezen liep ik in het ziekenhuis.. daar ben ik ook beide keren uiteindelijk naartoe gestuurd en geholpen zoals het hoort..

2. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Vroeger woonde ik ook dik 30 minuten van het ziekenhuis af dus had ik zoiezo geen risico genomen, ben beide keren nu ingeleid maar als ik ooit natuurlijk zou gaan bevallen hebben ze "code rood" op mijn map geschreven omdat ze bang zijn dat ik het ziekenhuis niet zou gaan halen, ik woon er nu nog geen 10 minuutjes vanaf (andere kant stad) maar als ik uit mezelf weeën krijg dan heb ik minder dan 30 minuten om bij het ziekenhuis te komen dus wie weet beval ik ook thuis deze keer :p

3. Bri

Bri Niet meer actief

Waardeloos zeg. Ik heb een totaal andere ervaring met de verloskundigen uit de praktijk waar ik bij zat (3-4 vk's in één praktijk)
    Ik ben dan ook blij dat ik niet bij een dokter in het zkh liep, maar bij een vk bij mij om de hoek.

4. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

ja misschien scheelt het ook wel dat ik voor de VK even ver moet rijden als het ziekenhuis hihi, ik hoop ook dat ik deze keer een betere ervaring zal hebben en PROBEER echt ze een kans te geven maar bij ons zijn er medisch gezien een aantal punten die niet standaard zijn en dat is zo lastig uitleggen (en ook begrijpen voor hun blijkbaar haha)

Op zich zou thuis bevallen wel weer een hele beleving zijn, meteen onze kindjes erbij om hun broertje of zusje te zien, niet in de auto terug en deze keer wonen we zo dichtbij dat ziekenhuis zo gehaald is (bij nood) dus wie weet wat het deze keer word..

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik ben 2 keer thuis bevallen. De eerste keer heel bewust. Moest alleen voor controle na de bevalling toch nog naar het ziekenhuis omdat de placenta er niet snel uit kwam en er twijfels waren of de placenta er wel helemaal uit was. Gelukkig bleek het wel allemaal goed te zijn.

Daarom had ik voor de 2e een medische indicatie voor het ziekenhuis maar dat heb ik niet gehaald omdat de 2e bevalling van het begin tot het einde maar 54 minuten duurder. Ben dus beneden op de bank bevallen. Nu kwam de placenta gelukkig al na 10 minuten zelf.

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik ben 3x thuis bevallen en dat ging allemaal redelijk tot prima. Toch wilde ik de 4x weer thuis bevallen alleen mocht dat helaas niet. Ik vond het zhuis helemaal niets, zo onpersoonlijk en dat felle tlbuisverlichting..bleeh.
    Thuis is zoveel relaxter en je hoeft ook niet meer de auto in.

Deel Deze Pagina