Waarom is het aan te raden een kind een toetje te geven? Wij eten zelf nooit toetjes, heb het tot nu toe ook niet gedaan bij dochter (1 jaar).
Wie raadt dat aan dan? Hier alleen een toetje (yoghurt) als hij weinig andere melkproducten heeft gehad die dag. Een toetje is echt niet perse nodig. Zeker niet die zoete meuk.
Hier sinds kort. Oudste krijgt bijna geen zuivel binnen. Die bied ik 2x daags yoghurt aan. Direkt na t eten is t nu t handigst, ze gaat om half 7 al naar bed. Jongste krijgt nu ook standaard griekse yoghurt, die krijgt nog 2x bv en ik weet niet of ik de 300cc wel redt.
Griekse of Turkse yoghurt is voldoende qua toetje. Ik heb van Jumbo kleine toetjes (75 gr) dat vind ik voldoende voor deze leeftijd.
mijn zoontje van 14 maanden krijgt ook alleen een bekertje yoghurt na het warme eten. hij drinkt gewone melk niet zo heel veel dus beetje extra melkproducten erbij kan geen kwaad. en ik geef hem dit uit een open bekertje zodat hij hier ook vast langzaam aan kan wennen.
Mijn dochter van 14 maand krijgt geen dessertjes. Wij eten dat ook niet. Ik zie er voor haar ook het nut niet van in, ik heb liever dat ze flink groente eet.
Me ook vaak afgevraagd eigenlijk... bij het cb vroegen ze er ook naar hier... zeker in de zomer hebben we een toetje... zomerfruit.. reactie was toen owh ja, dat kan natuurlijk ook...
Wij eten zelf altijd een toetje, dus voor ons hoort het bij de warme maaltijd. Als dit bij jullie niet het geval is.. en de kleine krijgt op andere manieren genoeg zuivel binnen, dan lijkt het me inderdaad niet nodig.
wist je dat (bij volwassenen iig) je beter geen toetje kan eten tot zeker een uur na het eten. je eten wordt namelijk 4 maal zo langzaam verwerkt door zuivelproducten zo kort na het eten.
hier gewoon omdat wij dat ook doen, toetjes lekker zijn. Vanaf een maand of 9 krijgen ze hier een toetje en dan de eerste 1,5/2 jaar alleen volle yoghurt zonder toevoegingen (op evt vers fruit na) groenten enz wordt hier met bergen gegeten.
wij doen het ook bijna nooit hoor, hij drinkt altijd nog een fles melk savonds dus ik zie niet in waarom er ook nog een toetje bij moet.
Wij gaven het bij onze oudste idd vaak pas een uur later toen die 's middags sliep. Maar nu lukt dat qua tijd gewoon niet en het is hier wel nodig om er wat zuivel in te krijgen op een dag. Dus dan maar direct na het eten.
Zo doen wij het ook. En we laten het ook niet afhangen van hoeveel ze warm eet. Eet ze veel bieden we yoghurt aan, eet ze weinig bieden we dezelfde hoeveelheid yoghurt aan. We willen lekker voedsel niet als beloning gaan invoeren.
Dat geldt ook bij kinderen en baby's. Daarom als je niet zelf voedt, altijd uur pauze houden tussen fles en ander eten. En geen melk bij het eten geven. Als wij dessert eten dan is het fruit. Vitamine C helpt namelijk bij de opname van voeding (terwijl zuivel de opname remt)