Waarom toetje?

Discussie in 'Voeding' gestart door Emm27, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.912
    387
    83
    Waarom is het aan te raden een kind een toetje te geven?
    Wij eten zelf nooit toetjes, heb het tot nu toe ook niet gedaan bij dochter (1 jaar).

2. Koon

Koon Niet meer actief

Wie raadt dat aan dan?

Hier alleen een toetje (yoghurt) als hij weinig andere melkproducten heeft gehad die dag.

Een toetje is echt niet perse nodig. Zeker niet die zoete meuk.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier sinds kort. Oudste krijgt bijna geen zuivel binnen. Die bied ik 2x daags yoghurt aan. Direkt na t eten is t nu t handigst, ze gaat om half 7 al naar bed.
    Jongste krijgt nu ook standaard griekse yoghurt, die krijgt nog 2x bv en ik weet niet of ik de 300cc wel redt.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Griekse of Turkse yoghurt is voldoende qua toetje.
    Ik heb van Jumbo kleine toetjes (75 gr) dat vind ik voldoende voor deze leeftijd.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    mijn zoontje van 14 maanden krijgt ook alleen een bekertje yoghurt na het warme eten. hij drinkt gewone melk niet zo heel veel dus beetje extra melkproducten erbij kan geen kwaad.
    en ik geef hem dit uit een open bekertje zodat hij hier ook vast langzaam aan kan wennen.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter van 14 maand krijgt geen dessertjes. Wij eten dat ook niet. Ik zie er voor haar ook het nut niet van in, ik heb liever dat ze flink groente eet.

7. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Me ook vaak afgevraagd eigenlijk... bij het cb vroegen ze er ook naar hier... zeker in de zomer hebben we een toetje... zomerfruit.. reactie was toen owh ja, dat kan natuurlijk ook...

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Wij eten zelf altijd een toetje, dus voor ons hoort het bij de warme maaltijd.

Als dit bij jullie niet het geval is.. en de kleine krijgt op andere manieren genoeg zuivel binnen, dan lijkt het me inderdaad niet nodig.

9. jennsch

jennsch Actief lid

28 mei 2013
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    wist je dat (bij volwassenen iig) je beter geen toetje kan eten tot zeker een uur na het eten. je eten wordt namelijk 4 maal zo langzaam verwerkt door zuivelproducten zo kort na het eten.

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier krijgen ze vooral een toetje om in hun zuivelbehoefte te voorzien.

11. tuc

tuc Niet meer actief

hier gewoon omdat wij dat ook doen, toetjes lekker zijn. Vanaf een maand of 9 krijgen ze hier een toetje en dan de eerste 1,5/2 jaar alleen volle yoghurt zonder toevoegingen (op evt vers fruit na) groenten enz wordt hier met bergen gegeten.

12. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    wij doen het ook bijna nooit hoor, hij drinkt altijd nog een fles melk savonds dus ik zie niet in waarom er ook nog een toetje bij moet.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij gaven het bij onze oudste idd vaak pas een uur later toen die 's middags sliep.
    Maar nu lukt dat qua tijd gewoon niet en het is hier wel nodig om er wat zuivel in te krijgen op een dag. Dus dan maar direct na het eten.

14. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Zo doen wij het ook.

En we laten het ook niet afhangen van hoeveel ze warm eet. Eet ze veel bieden we yoghurt aan, eet ze weinig bieden we dezelfde hoeveelheid yoghurt aan. We willen lekker voedsel niet als beloning gaan invoeren.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat geldt ook bij kinderen en baby's. Daarom als je niet zelf voedt, altijd uur pauze houden tussen fles en ander eten. En geen melk bij het eten geven.

Als wij dessert eten dan is het fruit. Vitamine C helpt namelijk bij de opname van voeding (terwijl zuivel de opname remt)

Deel Deze Pagina