Waarom val ik in godsnaam niet af???

Discussie in 'De lounge' gestart door Estha, 20 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Hoi!

Vijf en halve maand ben ik bevallen van ons tweede dochtertje.
    Nu was ik weer aardig wat aangekomen tijdens deze zwangerschap en wilde ik dit er natuurlijk zo snel mogelijk weer af hebben.

Nu ben ik al ruim twee maanden weer minimaal vier uur aan het sporten per week en let ik op mijn eten.
    Ik val alleen (bijna) niks af...? Weeg sinds ik bevallen ben rond de 72/71 met een lengte van 1.80 cm.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Iedere ochtend neem ik een weight watchers tussendoor reep als ontbijt.
    Tussen de middag drie boterhammen.
    Tussendoor een stuk fruit
    Avondeten; gewoon wat de pot schaft. Meestal een gewoon "prakkie" en eenmaal in de twee weken wat makkelijks.

Verder gebruik ik al zoetjes in mijn koffie, drink ik alleen nog maar Cristal Clear en snoep ik (bijna) nooit meer.
    Natuurlijk zondig ik weleens met een koekje of iets maar absoluut niet dagelijks.

Zijn er meer meiden die zo'n moeite hebben met afvallen na de zwangerschap?

Groetjes,
    Estha

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Cristal clear vervangen voor water?

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Maar je gewicht bij je lengte is toch meer dan prima? Je bent toch helemaal niet te zwaar?

Welke vorm van sport doe je en hoe zijn deze 4 uur verdeeld over de week? Wellicht is het een idee om kleinere porties te eten en dan vaker te eten?

En ik zou CC inderdaad ook vervangen door water! Veel gezonder! :)

4. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Geen koolhydraten meer eten... dan gaat het snel:)

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja ik

Ik kan pas afvallen na ongeveer 1,5 jaar na de bevalling. Daarvoor lukt het gewoon niet.

Mijn lichaam geeft het zelf netjes aan.

En eerlijk: nu na 2 jaar begin ik ook pas weer echt mezelf te worden.

Bij mij is het 2 jaar ontzwangeren in plaats van 9 maanden.

Ik zou zeggen, wacht nog even.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zou sowieso normaal gaan ontbijten, das het belangrijkste maal van de dag en kun je niet afdoen met een tussendoor reep.

Mijn ervaring is dat tenzij je afweegt, gewone porties avondeten toch stiekem erg groot en calorierijk kunnen zijn. Ik zou dus afwegen! Dan pas weet je wat je binnenkrijgt.

Wat gebruik je als beleg?

Verder: minimaal 1,5-2 liter water drinken per dag. Ik val beter af als ik dat consequent doe.

Tenslotte ben je pas 5 maanden terug bevallen en heb je een prima gewicht. Je lijf verandert definitief na een zwangerschap dus wie weet blijf je altijd ietsjes zwaarder dan voorheen.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Oh ja, idd geen crystal clear meer, gewoon water!

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

geef jezelf wat tijd.. en aan verhouding gewicht lengte te lezen .. hoeft er ook niet zoveel meer af.

rustig aan ik viel ook pas na het eerste jaar af.. eerder niet..

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Je lengte en gewicht zijn prima in verhouding. Als het om je buikje gaat verdwijnt die niet door een dieet, maar buikspier oefeningen.

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Uhh Tsja ik denk ff mee..
    Maar waarom die reep als ontbijt? Ik zie daar het nut niet van zeg maar.. En wat doe je op je brood? Een gewoon prikkie, houd dat in vaak aardappels/vlees? Je kunt proberen minder aardappels en magerder vlees te pakken, of sla gewoon dagje vlees over en neem een schep extra groenten..
    Het kan ook zijn, hoe raar ook, dat je te weinig eet. Je lichaam slaat dan alles op wat je eet. Wat vaker kleinere portie's kan dan helpen.

Succes! Komt goed meis!

11. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ontbijten! De verbrandingsmotor aanzetten voor je aan je dag begint.

Chrystal clear is wel lekker, maar zoveel zoetstof is echt niet goed voor je hoor.

En geduld is een schone zaak.. je lichaam is er waarschijnlijk nog helemaal niet aan toe om meer af te vallen.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    En wat iemand hier ook ergens zei:

Veel minder suiker en koolhydraten eten en drinken

13. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ken iemand die dit ook had. Kwam o.a door allergieën, teveel koolhydraten (ook al was het aantal calorieën beperkt) en nog wat zaken. Misschien dat je er eens over kan praten met een diëtiste? Is je schildklier wel goed enzo?

Frustrerend hoor.

14. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Je schrijft zelf al een "fout" punt.... Je ontbijt met een tussendoorreep ;)

Ik heb tot afgelopen week herbalife gedaan, ben ik erg over te sprken. Nu ontbijt ik met een shake van herbalife ( ik krijg verder geen hap door mijn keel) ik lunch met twee boterhammen, als tussendoortje neem ik de ochtend en de middag een ding met max 100cal. En in de avond een schaal joghurt rond 8uur. Ik raak de laatste 2 kilo niet kwijt maar ben wel in deze 4,5 maand 18kilo kwijt geraakt :)

Mocht je nog wat willen weten, gil maar ;)

15. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Omdat je misschien een gezond gewicht hebt? Je BMI is 22!
    Maar goed, er zijn al wat suggesties gegeven waar ik me bij aansluit. Geen reep als ontbijt en de cc vervangen door water. En geduld hebben, je lichaam is nog volop bezig met ontzwangeren

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

misschien elke dag 45min joggen?
    ik weet niet veel van afvallen maar voor je lengte weeg je denk ik niet echt teveel?

17. Islah

Islah Niet meer actief

Daar heb ik overheen gelezen, maar inderdaad, je hebt dan een gewoon gezond gewicht. Dan is het kennelijk niet voor je weggelegd om nog schoonheidskilo's af te vallen. Zolang je maar gezond bent, da's toch het belangrijkste?

18. NoLu

NoLu Niet meer actief

Wat is er zo slecht aan cc? Zit amper calorieën in

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Staat stijf van de zoetstoffen.

20. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Goed ontbijten, niet van die onzin repen
    Groene thee drinken of water, en.... geduld, je bent PAS 5 maanden geleden bevallen!
    Ik nu ook 6 maanden terug en zit ook nog niet op mijn startgewciht en zal dat ook wel niet meer komen, zwanger zijn doet echt wat met je lichaam!
    en let eens op de suikers in alles wat je eet! (zit bijna overal in namelijk;) als je die mindert gaat het ook al een stuk harder)

Deel Deze Pagina