Waarom val ik in godsnaam niet af???

Discussie in 'De lounge' gestart door Estha, 20 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zoek jij eens op wat zoetstoffen met je metabolisme doet, en dan vooral met je vetverbranding en insuline aanmaak.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Maar dat is dan weer niet wetenschappelijk aangetoond, en krijg je van die onderzoeken van homeopaten e.d. te zien. Zelfde geval als met magnetron en vaccinaties... Niet iedereen gelooft daarin, en daarbij, het voedingscentrum zegt dat het niet kwaad kan met mate.

3. happy3

happy3 Niet meer actief

max. 2 tassen koffie per dag, dat is bij mij het probleem.
    En om de 2à3u iets kleins eten, om verbranding te blijven stimuleren.

Ik weet hoe het allemaal moet, maar kan me er niet aan houden :). voor mij is bevallen dan weer een goed dieet, ik weeg 7 kg minder dan voordat ik zwanger werd, heb er niets voor moeten doen, ik zat al onder mijn startgewicht na de bevalling :p

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    geen brood meer ten maar iets volkoren.. crackers ofzo... fruit is ook een dikmaker door alle natuurlijkse suikers! snoepen gewoon NIET meer doen! wat de pot schaft, de helft nemen van wat je normaal doet en het toetje eventueel laten staan... cristal clear vervangen door water of spa en fruit pakken met 82 kcal.... en verder lekker blijven sporten... je bent 5 mnd geleden bevallen!! beetje geduld... je bent al goed bezig... maar zou me dan eens wat verdiepen in de kcal die op verpakkingen staan.... zorg dat je er iets minder binnen krijgt dan normaal is en er veel bij beweegt... dan ga je geheid afvallen op een gezonde manier!

5. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Je valt niet af omdat je nog niet ontzwangerd bent..dusss nog 7 maanden geduld.
    Echt waar, ik wacht iedere keer tot na het eerste jaar en dan is het smelten met die kilo's door de zon denk ik...gewoon weer maat 36.

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Bij de juiste oefeningen is dat zeer zeker wel mogelijk.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Fruit is helemaal geen dikmaker! Ik eet drie stukken op een dag, ook gewoon bananen en druiven. Ben 27 kilo kwijt.

8. Marieke1983

Mee eens. Water drinken!!!! Das het enige dat goed is.

9. Onje

Onje Niet meer actief

Zeg in welke zon zit jij ?!:p

10. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Hoi,

Wat een reacties! Super!

Wat ik als eerste even wil zeggen; ik wil absoluut geen mensen beledigen die daadwerkelijk overgewicht hebben!
    Ik weet dat volgens de BMI-meter mijn gewicht gezond is, en ik vind mezelf ook niet onwijs dik, MAAR ik voel me hier niet prettig bij. Na mijn eerste zwangerschap woog ik ook gewoon weer 65 kilo. Dan is mijn BMI rond de 20, dat is ook nog prima en gezond toch? Voor dat ik moeder was woog ik vroeger zelfs altijd 58, maar dit deed ik niet op een gezonde manier. En dit wil ik dus nu wel! Gewoon door gezond te eten, te sporten etc. Maar omdat het er nu gewoon niet af gaat, ben ik heel snel geneigd om dan maar weer niks te gaan eten. Gelukkig heb ik houvast aan het feit dat ik twee schitterende dochters heb waar ik ook gezond voor wil zijn en blijven.

Cristal Clear: dat wist ik echt niet! Mijn vriend heeft namelijk diabetes type 1 en zijn dietist en diabetesverpleegkundige raden hem dus aan om alleen cristal clear te drinken... Is dit dan ook voor hem niet goed???
    En wat betreft de zoetstoffen: betekend dit dus ook dat zoetjes voor in de koffie of thee ook slecht zijn?

Ontbijt: Ik zal inderdaad eens proberen om met een boterham met mager beleg te ontbijten. Echter begrijp ik het verschil niet zo goed? Zo'n reep is ook gewoon 72 kcal en dus niet veel minder dan een boterham. Waarom is ontbijten met zo'n reep dan zo slecht?

Avondeten: eet ik eigenlijk altijd al maar twee aardappelen met groente en een stukje vlees. Dus helemaal niet veel, toch?

Borstvoeding: Ik geef geen borstvoeding dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.

Sporten: ik sport nu op dinsdagavond twee uur: een uur cardio en een uur bodycombat. Donderdagavond ook twee uur: een uur cardio en een uur bodypump. Meestal ga ik ook nog een uurtje bodycombat doen op zondagochtend.

Ontzwangeren: Misschien moet ik inderdaad gewoon wat meer geduld hebben, maar het is zo lastig als je er zelf niet lekker door in je vel zit... Daarentegen: ik moet het waarschijnlijk gewoon accepteren dat dat bij het moederschap hoort en wat jullie al zeggen: ik heb een gezond gewicht dus echt druk maken moet ik me misschien niet.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou volgens een verloskundige toen der tijd wel... zit boordevol natuurlijke suikers! google er maar eens op!

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zoetstoffen zijn voor niemand goed, pasbevallen, diabetes of gezond persoon.
    Het is gezonder om jezelf af te wennen dat dingen zoet moeten smaken en dat is even een hobbel die je nemen moet. Water is so wie so gezonder!
    Je bet inderdaad nog aan het ontzwangeren...blijf gezond eten, blijf bewegen. Afvallen gaat nou eenmaal wat moeilijker als je niet zelf voedt, maar onmogelijk is het niet natuurlijk. Maar geef het tijd. Doe vooral buikspieroefeningen, als je buikje wat krimpt ga je je vaak ook al wat lekkerder voelen.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Weet je, ik denk dat het niet zo'n zin heeft om een welles/nietes discussie te houden over dingen als fruit.
    Feit is nou eenmaal dat wanneer je minder calorieën binnenkrijg dan he verbrandt, je afvalt... Ik ben de afgelopen 3 maanden 12 kilo afgevallen, en als mensen mij vragen hoe ik dat heb gedaan kan ik daar niet echt een kort en bondig antwoord op geven! Ik heb geen speciaal dieet gevolgd, maar aangezien er geen wondermiddeltjes bestaan om af te vallen is de truc denk ik toch echt gewoon: minder/gezonder eten. Verder heb ik niet eens echt gelet op wel/geen fruit, wel/geen volkoren dingen e.d. Ik at vaak zelfs tussendoor dadels, nou, als er ergens veel natuurlijke suikers in zitten... Toch ben ik ermee afgevallen. Ik denk dat je jezelf alleen maar gek maakt als je zo streng bent op jezelf om geen glas crystal clear of fruit te mogen. Zelfs wanneer je alles precies hetzelfde eet als normaal maar dan 1/3 deel minder, schijn je ermee af te vallen!
    Het kan best dat het lichaam van TS gewoon nog niet aan afvallen toe is vanwege het ontzwangeren. Ook kunnen er andere redenen zijn, die wij misschien niet weten, maar een diëtiste wel. Maar mensen, ga dat aub niet op dat calorie-arme frisdrankje gooien. Ik zeg hierbij niet dat al die zoetstoffen gezond zijn maar heb het nu puur over het afvallen ermee.

14. Islah

Islah Niet meer actief

En daarbij bestaat er zoals ik al eerder zei ook een calorie-arme zoetstof die wél gezond is, namelijk stevia. Is o.a te koop bij De Tuinen.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    TS, ik denk ook niet dat je teveel eet, eerder juist te weinig. Door goed en genoeg te eten houd je je verbranding goed. Ik val prima af als ik per dag 6 boterhammen, 2 stuks fruit, 500 ml zuivel en mijn avondeten eet en ook nog een klein tussendoortje. Zeker als je veel sport mag je dit echt wel hebben, anders put je je lichaam uit. En je kan beter goed ontbijten, 70 calorieën is niet, begin liever met ongeveer 200-300, dan komt je verbranding goed op gang.

16. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Meer eiwitten eten en minder koolhydraten. Van te weinig eten kom je trouwens ook aan.

17. Triskele

Triskele Niet meer actief

alles waar TE voorstaat is niet goed, te weinig, te veel, fruit is heel goed zolang je geen kilo's aardbeien ofzo gaat zitten vreten. Brood is ook goed zolang je geen halfje als een bouwvakker wegwerkt. Met alles is het een balans, een balans die bestaat die uit alle voedingstoffen binnenkrijgen (bijna alles is namelijk op zich zelf staan goed)maar een balans te vinden met hoeveelheden die gezond zijn voor jouw lichaam (want ook dat verschilt weer per persoon)

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    denk je dat? lees dit eens, op een dieetforum nog wel geplaatst door een voedingsdeskundige:

Het is aangetoond dat er zelfs vraatzucht door zoetstoffen kan ontstaan. Deze zoetstoffen hebben namelijk een invloed op het hersengebied dat de verzadiging regelt. Zodra de mond zoet proeft zal hij de alvleesklier een seintje sturen om insuline aan te maken. Insuline is een hormoon dat de suikerspiegel regelt. Maar op het moment dat er helemaal geen zoetigheid het lichaam inkomt, omdat het nep is, zal de insuline toch zijn werk doen en dat is namelijk suiker uit het bloed halen, maar als er geen extra suiker binnenkomt zakt de bloedsuikerspiegel. Wanneer de suikerspiegel zakt krijg je honger, en die honger is dan voornamelijk naar koolhydraten.

Wist je dat ze zoetstoffen inzetten bij het fokken van dieren. Ze geven de dieren dezelfde zoetstoffen die bij ons in het eten zitten. De dieren blijven honger houden (door die te lage bloedsuiker) en eten de hele dag door. Hierdoor worden ze snel dik en gaan ze sneller naar de slacht, kassa.

Maar mensen worden er dus ook dik van en gaan lijnen en nog meer light producten gebruiken. Zo ontstaat een vicieuze cirkel. Het begon als een kind met een cola light en eindigt als een dikke volwassene met een lage eigenwaarde die zich ongelukkig voelt en heel boos is op zichzelf omdat hij of zij constant wil eten.

Niet alleen zoetstoffen hebben dit effect op de bloedsuikerspiegel. Ook de grote hoeveelheden suiker die de meesten dagelijks naar binnen werken.

De alvleesklier is totaal overwerkt en de suikerspiegel schiet de hele dag door van boven naar onder. Eet je suiker en witte meelproducten (snelle koolhydraten) dan stijgt de bloedsuikerspiegel snel. Ons systeem is helemaal niet gemaakt voor snelle koolhydraten omdat deze niet in de natuur voorkomen, maar de insuline wordt langzaam afgegeven dat betekent dat de suikerspiegel na een piek wel weer zakt maar omdat de insuline nog een tijdje doorwerkt, er uiteindelijk te veel bloedsuiker verdwijnt. Hierdoor krijg je snel na de maaltijd weer honger, vooral de koolhydraten zijn dan een gewenste lekkernij omdat deze weer snel de bloedsuiker laat stijgen.
    Een lage bloedsuikerspiegel geeft vervelende klachten en je voelt je moe en chagrijnig, een hoge bloedsuiker geeft energie. Dat stijgen en dalen gaat constant de hele dag door. Hierdoor ontstaat hypoglycemie wat ook weer een reden is waarom we steeds dikker worden met z’n allen.

en hier, nog meer: wetenschappelijk aangetoond: Elsevier.nl - Gezondheid - Kunstmatige zoetstoffen blijken dikmakers

jaaaaren bekend, en toch trappen mensen er nog steeds in, hoe naief kunnen mensen zijn, het is slecht voor je lichaam, en je wordt er nog dikker van ook. Compleet kansloos dus.

19. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik ben in 2008 in totaal 20kg afgevallen door gewoon al m'n porties eten te minderen, niet meer te snoepen en meer te bewegen. Toen ging het super gemakkelijk, na 2 zwangerschappen helaas niet meer ;)

Ik dronk toen gewoon veel cola light/zero, thee en koffie met zoetjes erin, etc. En ook ik viel hierdoor gewoon af. Zoals met zoveel dingen bestaan er altijd uiteenlopende meningen over dit soort zaken.

Maar duidelijk is wel is dat je vlak na je bevalling echt niet zo gemakkelijk afvalt, dat heeft gewoon tijd nodig. Verder heeft iedereen weer z'n eigen succesverhalen met wat wel en niet werkt. Wat bij mij in 2008 werkte, lukt nu gewoon niet. Dus ben ik op zoek naar andere mogelijkheden om toch nog die zo gehate 15kg teveel af te vallen...

20. Marieke1983

Ja maar wat weer een vlos ervan? ;) ik weet dat er veel suikers inzitten maar die heb je ook nodig. Zeker als je andere (ongezonde) suikerrijke producten gaat weglaten.

Deel Deze Pagina