Hallo dames,wat goed van jullie dat de meesten toch al zoveel kilo`s kwijt zijn,iets waar ik jaloers op ben. Door jarenlang onbeperkt snoepen ben ik zo`n 15 kilo te zwaar,ik weet dan ook niet zo goed meer wat een normaal eetpatroon is,zeker niet wat en hoeveel ik mag eten tijdens een dieet. weet iemand van jullie misschien een site waar ik dagmenu`s ka vinden? of is het boek van sonja bakker misschien een optie? gewoon om even te wennen aan een gezond eetpatroon?
mama madelon, ik heb goeie ideeën opgedaan van de site van voedingscentrum Schijf | Voedingscentrum als je wilt afvallen, zou ik wat minder nemen. @topic, ik lees mee hier. ook op de lijn aan het letten en 2x per week 1.5 uur sporten. spieren wegen idd. meer dan vet. dat zie je niet op de weegschaal, maar aan het meetlint.
Een paar bladzijdes terug vroeg er iemand of er ook echt eten afgewogen word. Normaal doe ik dit niet, maar omdat ik toch zo'n 35 kilo kwijt moet weeg ik alles bij het avond eten. Zo weet ik precies wat ik binnen krijg. (ik tel de calorieën, dit werkt voor mij het beste)
Ik ben in 4,5maand tijd 17 kilo afgevallen. Ik sport er 2x id week bij. Sóchtends ontbijten is belangrijk, sowieso veel kleine beetjes op een dag omdat je verbranding dan heel snel gaat. Geen vette dingen (oh wat heb ik etiketten gelezen die maanden) zoals koeken en ook sommige crackers. Beleg: 20/30+ kaas (met mate,niet elke dag), fricandeau,rosbief,filet american,ossenworst,kipfilet,rookvlees. Qua zoet beleg (liever niet natuurlijk) is de vruchtenhagelsslag het minst 'erg' zeg maar. Lekker tomaatjes en komkommertjes erbij want lijnen gaat in mijn ogen niet samen met honger hebben want dan trek je het niet. Geen kaas over maaltijden,geen (room sauzen),rode mag wel, geen jus,weinig vlees en sowieso mager (geen worsten en spekdingen iig), gemiddeld aardappels,pasta etc en veel groente. Geen suiker drankjes, dus liever water,thee, of een keertje light (niet teveel) en soms als ik echt wat slappig werd deed ik een mini bodem karvan cevitan (limo) in mijn water. Verder geen snoep en koek (iig de eerste weken niet,later wel) Ontbijtkoek met minder suiker kan wel als tussendoortje,evt evergeen en natuurlijk fruit en tomaatjes,droge melba toastje oid. En ik zondigde 1x per week/10 dagen anders hield ik het niet vol. Dat kan heus, zeker als je past en meet met je calorien. Ik gield het bij op calorienchecker.nl. Ik zat rond de 1200/1300calorien (soms meer,soms minder) en als ik die dag gesport had 1500. Zo kan kan je ook eens een stukje taart op een verjaardag of een zondig moment inlassen voor jezelf. Verder at ik vaat tomatensoep met een volkorenbroodje (lekker mager) zeker als ik wist dat ik zou gaan zondigen oid. En laatste tip,heb ik al eerde rkort benoemd; afvallen betekend niet per direct honger lijden en niets lekkers eten. Ik heb nooit honger gehad, als ik echt trek had at ik iets,uiteraard wel iets caloriearms. En iets lekker kon ook echt wel, maar wel als uitzondering en niet als gewoonte. Ik had rond februarie/maart het gewenste gewicht (13,5kilo eraf) en ben erna zelfs nog 3,5kilo lichter geworden. Nu eet ik weer gewoner maar om mijn gewicht op peil te houden doe ik sowieso 2echte balans/lijndagen in de week en sowieso is mijn hele eet/snoep gewoonte echt veranderd.Kan veel makkelijker nee zeggen nu. Kom je kan het meid, succes!
Dank je wel. Ik vind sporten niet alleen belangrijk, maar ik voel me ook altijd heel fijn als ik gesport heb. Ik heb dan veel meer energie de rest van de dag. @ Allen: Succes met afvallen. Na de bevalling zal ik er zeker ook weer aan moeten geloven, want hier moet er ook nog heel wat af.
meid het komt allemaal goed geloof me ik kan het weten! ik loop al heel lang tegen me gewicht te vechten! Ik werd eerst zelfs zwaarder, maar vanmorgen op de weegschaal was er dan toch eindelijk 1,2 kilo af!! Niet veel maar het begin is er....en gewicht zegt niet altijd alles, want in gewicht val ik niet snel af maar ik merk wel dat me buik en benen minder worden, doordat me broek wat ruimer zit om de benen ineens en me shirts ook wat beter staan. Ben er nog lang niet hoor moet wel 30 kilo afvallen maar het begin is er, ik ben ook heel ongeduldig dat moet ik echt afleren maar ik heb er vertrouwen in, heb de hele week al geen snoep aangeraakt en heb er ook eerlijk gezegd geen behoefte in. Succes meid het duurt misschien even maar het komt goed!!
Oh, wat ook erg belangrijk is vertelde de dietiste, is afwisseling. Dus niet elke dag muesli als ontbijt, maar dan weer muesli, dan weer brood, dan weer brinta e.d. Ook je beleg op brood wisselen, dan houdt je het langer vol. En ik moet savonds juist nog wat eten om mjn verbranding te stimuleren terwijl ik dacht dat dat nooit mocht. Moet wel zeggen dat je de pure smaak van veel voedingsmiddelen weer leert waarderen als de pakjes/zakjes en gefrituurde dingen achterwege blijven!
Ik weet niet welke tips je allemaal hebt gekregen. De mijne; neem 2 keer een gezond tussendoortje om je spijsvertering op gang te houden. En ontbijt niet met cruesli. Dat deed ik voorheen dus ook totdat ik stagneerde met afvallen en een keer langs een dieetiste geweest ben om te kijken of zij wat tips had. Volgens haar staat cruesli zo'n beetje gelijk aan een pak met koekjes op de vroege morgen.... Niet doen dus. Wel varieeren. Dan brood, dan beschuit, dan crackers of yoghurt. En af en toe een weekje je aardappels en pasta laten staan. Even geen koolhydraten s avonds. Ik ben zelf nog druk bezig met afvallen. Ben er nu 17 kwijt en wil er nog 5 af hebben. Heb zeker 5 weken stil gestaan, dan weer een kilo erbij dan weer een pond eraf, schommelde 1,5 kilo. Nu gaat de teller eindelijk weer eens omlaag. Succes iig!
Wat een domme dietiste zeg! Ik heb cruesli zonder suiker en een heel pak bevat 440kcal en daar doe ik 5x mee. Beetje noten en rozijnen erbij en je hebt een topontbijt. Mijn lichaam vraagt om een stevig en gezond ontbijt, daar is niks mis mee als je lijnt, juist niet. Ik lunch licht en eet 's avonds weer goed. Om cruesli te vergelijken met een pak koekjes is echt dom.
Zogelukkig: De diëtiste van mijn vader zei precies hetzelfde als wat Runner zegt, cruesli is geen goed ontbijt als je af wilt vallen. Mijn schoonmoeder (probeert al jaren af te vallen, eet altijd cruesli en nooit brood oid) wilde het ook niet geloven. Zij heeft het ook nagevraagd en kreeg hetzelfde te horen. Zou ik mogen weten welk merk cruesli jij hebt waar in het hele pak maar 400 kcal in zitten en geen suiker?
Brood is het beste wat je kunt eten wanneer je wilt afvallen. Afgezien van het beetje zout (wat je toch nodig hebt) is brood heel gezond. En als je ook nog eens volkoren neemt, is het nóg beter. Dat word langzamer opgenomen, dus geeft een voller gevoel (dat is mij tenminste verteld) Toen ik een jaar of 11/12 was ben ik naar een diëtiste geweest en toen moest ik wel geteld 10 (!!!) broodjes nemen per dag! Je kon dus geen honger hebben en viel toen wel af. Dus elke eetmoment moest ik brood eten, afgezien van de avondmaaltijd.
Ben zelf niet een muesli crueslie eter maar weet wel dat je in biologische winkels zelf verschillende soorten kan scheppen er staat precies bij wat er in zit. Zelf kruimel ik een halve ford cracker door me yoghurt blauwe bessen en wat noten. Vergeet ook geen vet te eten maar wel de goede vetten olijfolie zalm makreel. Ook heel lekker advocado ipv boter gebruiken. Humus met wortel en rucola zowel op brood als op een wrap heerlijk en super gezond.
Heb even die krunchy pur opgezocht, maar er staat 419kcal per 100 gram. Een pak is 375 gram.... mijn standaard muesli levert me 350kcal per 100gr op.
Apart, ik lees overal namelijk dat het muesli is en dat er 400 kcal per 100 gram in zit en dus niet 400 per pak