Waarom val ik niet af?

Discussie in 'De lounge' gestart door CherryAyden, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Nou dames ben nu bezig om me te houden aan het schema wat sommige hier hadden geplaatst. Maar vind het wel lastig, heb eigenlijk de hele dag honger en rond het avondeten word ik erg "flauwig". Maar mijn lijf zal er wel gewoon aan moeten wennen!

@Muesli/Cruesli: misschien is die Krunchy Pur wel hoog in calorien maar met minder suiker?

@calorieën: moet je daar echt altijd op letten? Noten zoals cashew noten bijvoorbeeld daar zitten echt superveel calorieën in maar ik hoorde ook dat daar goede vetten in zitten? Kun je die dan af en toe eten of niet?

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

cruesli vergelijkbaar met een pak koekjs in de ochtende?! Het is ook niet de bedoeling dat je een vol schaaltje eet.

2-3 eetlepels door een schaaltje magere yoghurt, evt een stuk fruit of gedroogt fruit er door en je hebt een verantwoord ontbijt van 200-250 calorieen.

Ik eet het al zo'n 2 jaar en ben destijds ruim 20 kilo afgevallen en eet het nog steeds.

Bij alles wat je eet, eet het met MATE..

Ik zag hier al mooie schema's voorbij komen.

Hier ook afgevallen met:

O: 2 boterhammen met mager beleg, 2-3 lu crackers of yoghurt met muesli.
    T: fruit
    L: 2-3 boterhammen/ crackers/ 2 krentenbollen, roerei met groenten. ( of/of)
    T: fruit
    A: max 150 gram pasta/aardappelen/rijst, 200-300 verse groenten en max 100 gram vlees/vis.
    T: zakje snack a jacks/ handje zoute pepsels/ ontbijtkoek.

TIP: koop een weegschaal en weeg je eten af. Je zult versteld staan!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja klopt, mijn fout, het is natuurlijk ruim 400 kcal per 100 gram.

En zeker weten cruesli (aan elkaar geplakte brokken), muesli eet ik niet.:p

Verder tel ik trouwens geen kcal. Ik eet wat gezond is in niet te grote porties en beweeg daarbij.
    Schema's zijn mij ook vreemd. Op gegeven moment weet je best wat goed voor je is en wat niet.

Ik ga niet hongeren en eet ook echt niet iedere dag hetzelfde. Behalve mijn ontbijt dan: glas lauw water met citroensap en bakje cruesli en een espresso, heerlijk!

4. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    #84 jewelizz, 9 jul 2011
    Laatst bewerkt: 9 jul 2011
    Je hebt al veel goede tips gekregen! Voor wat het waard is, hier nog even 'my two cents': onderstaand lijstje kreeg ik van de dietiste. Elke dag moet ik in ieder geval aan deze hoeveelheden komen (verdeeld over de dag). Hiermee ben ik in zeven maanden tijd veertien kilo afgevallen. Ik sport er wel drie keer per week bij. Komt ie:

- 6 sneetjes volkorenbrood met halvarine en mager beleg
    - 450 ml zuivel
    - 200 gram fruit
    - 200 gram groente
    - 200 gram aardappelen of zilvervliesrijst of volkoren pasta
    - 100 gram mager vlees, gebakken in vloeibare boter of olijfolie
    - 1,5 liter vocht (liefst water of thee)
    - 1 extra tussendoortje naar keuze (ik neem vaak een handje ongezouten gemengde noten)

Op de dagen dat ik sport, eet ik een extra boterham en een kop verse soep.

Qua beleg kies ik meestal voor 20+ smeerkaas, rookvlees, kipfilet, een gekookt eitje, sandwichspread, appelstroop, jam zonder suiker van de natuurwinkel... Dat soort dingen. Ik drink altijd halfvolle melk, nooit magere, die vind ik niet lekker. Als ik kaas eet, neem ik gewoon 48+ kaas. In het weekeinde neem ik af en toe een extraatje, zoals een glas rode wijn of een schaaltje chips. Op verjaardagen neem ik gerust een stukje taart, maar wel alleen als er taart bij is die ik echt heel lekker vind.

Verder hanteert mijn dietiste de stelregel: als je echt honger heb, moet je gewoon eten, ook al heb je alles van je lijstje al gegeten die dag. Natuurlijk moet je dan wel iets gezonds eten... geen mars ofzo :D

Het afvallen gaat misschien iets minder snel dan bij sommige andere mensen, maar voor mij werkt het perfect en inmiddels ben ik al twee maanden op mijn streefgewicht.

Alles mag... maar wel met mate! Succes!!!

EDIT: met dit schema kom ik minimaal aan de 1800/1900 kcal per dag; op sportdagen zelfs wel aan de 2100 kcal. Een rantsoen van 1300 kcal is dus niet per se nodig om af te vallen!

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik ga waarschijnlijk een domme vraag stellen, ben van belgie, wat noemen jullie een ontbijtkoek????? ik zie daarin croissant maar veronderstel niet dat het dat is :)

6. CherryAyden

Jente dit is ontbijtkoek :D

7. zogelukkig

Haha, wat grappig!

Kruidkoek, Peperkoek, Pontekoek, Snijkoek, Ouwewijvenkoek

Pain d'épice(s).;)

8. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Dit doe ik ook, zo krijg je meer inzicht in de calorieën die je binnen krijgt.

Er is op internet een site te vinden (calorie checker o.i.d. Daar kan je per maaltijd, dus ochtend, middag, avond en tussendoor, invullen wat je eet en die zet meteen de goede calorieën er achter, telt het op en geeft je advies.

9. zogelukkig

Oh, wat een stressbende lijkt me dat zeg!

Maar niet iedere warme maaltijd geeft per gewicht dezelfde kcals toch? Je kan toch gewoon een opscheplepel koolhydraatbron nemen en drie groente en een stukje mager vlees?

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

De een telt calorieen ( vind ik erg prettig) de ander zorgt voor minimaal koolhydraten en veel eiwitten. Het is net wat bij je past.

Calorieentellen vind ik juist niet stressvol. Ik weet precies waar ik aan toen ben en dat heb ik nodig.

Momenteel weeg ik mijn eten niet meer. Weet nu welke porties " normaal" zijn. Ik at echt veel te weinig groenten en te veel aardappels etc.

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik ben tot pagina 5 gekomen en toen las ik de tip om geen patat of andere vette snacks meer te eten omdat je anders gaat jojo-en.

Ik wil even zeggen dat ik dat helemaal niet zo heb ervaren. 3 jaar geleden ben ik ongeveer 12 kilo afgevallen (heel rustig, niet te snel, gemiddeld een halve kilo tot kilo per week) en at elk weekend m'n patatje en mocht elk weekend een zakje chips van mezelf.
    Ik at de patat dan wel zonder mayo, alleen met curry en ik probeer altijd light (bv baked) chips te nemen, en alcohol dronk ik ook niet meer.

Maar je kan best nog eens een patatje eten hoor. Het voordeel wat ik van patat vond (en vind) is dat ik de rest van de avond geen hap meer naar binnen krijg, blijf lang gevuld en ga dan minder snel snaaien.
    Ik ging niet jojo-en, ik at dan gemiddeld iets meer calorieen, waardoor de kilo's iets langzamer eraf gingen dan bij sommige anderen. Maar dat heb ik altijd als positief ervaren, het moet ook niet te snel gaan, zolang het maar gaat.

12. zogelukkig

Ja, dat is het ook hoor, dat het het beste is om rustig af te vallen.
    Als je heel snel heel veel afvalt door heel weinig te eten is het logisch dat je weer aan zult komen als je weer normale porties gaat eten.

Ik weet dat als ik lijn, het ook niet snel gaat, ik heb een heel trage stofwisseling en kom van de lucht al aan bij wijze van. Nu word ik al niet blij van een zakje chips, maar bijv. wel van een bord boerenkool en dan wel met spekjes. Maar dan wel een klein bordje en niet meer twee. Ik houd gewoon erg van lekker avondeten en 1bordje dat vind ik weleens moeilijk, heb dan nog wel zin, maar eigenlijk helemaal geen honger. Ik heb nooit honger.

13. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Valt mee, hoor.
    Omdat ik net begonnen ben en ik ook in totaal 40 kilo kwijt moet(nu nog 36), ben ik gaan wegen.
    Die calorieën tellen doet mij goed. Het valt mee hoe veel stress daar bij komt kijken, maar laten we wel wezen de eerste week (of 2 weken) zijn heel stressvol. Je bent je hele eetgewoonten aan het om gooien, daar komt gewoon veel stress bij kijken.

Ik vind steun om calorieën te tellen. Dat doet mij goed..
    Nou ja, vandaag iets minder, deze week ben ik 2 kilo kwijt geraakt, sta ik net op de weegschaal, ben ik in 1 nacht weer 2 kilo aangekomen... Frustrerend!

14. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Hallo cherryAyden,

Ik heb lang niet alles doorgelezen, sorry... Maar wil toch wel graag even mijn ervaring delen:

Ik ben eerlijk gezegd tégen diëten en dan bedoel ik dus van die snelle diëten om in korte tijd veel kilo's kwijt te raken. Volgens mij werkt dat niet, eerder averechts als je er mee ophoudt.

Persoonlijk denk ik dat je pas gezond afvalt als je je levensstijl geheel aanpast. Een nieuwe stijl voor het leven dus. Ben eerlijk gezegd benieuwd of je een bepaald programma volgt. Of doe je het helemaal op jezelf?

Ik heb mijn nieuwe levensstijl gevonden bij Weight Watchers. Vind ze echt geweldig, vooral daar NIETS VERBODEN WORDT. Daar kan ik namelijk niet goed tegen, dat werkt averechts bij mij.

Een heel belangrijk punt dat ik bij Weight Watchers leerde, is dat je ook niet te weinig moet eten. Je lichaam heeft een dagelijks minimum nodig als brandstof. Als je dat minimum niet haalt, zal je lichaam alles wat je tot je neemt als brandstof nódig hebben en zul je dus nooit afvallen.

Wellicht is dat bij jou ook de reden dat je niet afvalt... Daar je niet aan je minimum hoeveelheid brandstof zit...

Ik ben zelf in ruim een half jaar 17 kilo kwijt geraakt voordat ik zwanger raakte (dat was uiteraard mijn drijfveer om af te vallen). En nu ik zwanger ben, merk ik dat ik helemaal niet zo heel erg aankom. Ik volg het programma nu natuurlijk niet, maar mijn manier van eten is veranderd en is nu veel gezonder. En dat mét af en toe gewoon de mogelijkheid voor een chocolaatje of andere zoetigheid.

Succes!

Liefs,
    Caroline

15. CherryAyden

In 1 nacht twee kilo? Brrr dat is idd vet frustrerend! Misschien hou je wat vocht vast ofzo?

@Jojoen: daar ben ik ook bang voor. Wat ZoGelukkig ook zegt: ik hou heel erg van lekker avond eten. Ik kan me niet voorstellen nooit meer een bordje patat te eten MET mayonaise. Maar ik weet wel dat ik erg gevoelig ben voor vet eten. Ik kom ook aan als ik ernaar kijk :D. Het is net of je soms een keuze moet maken: of veel en lekker eten maar minder slank of weinig en gezond eten en slank. Niet eerlijk!

@Caatje; bedankt voor je reactie over Weight Watchers. Ik heb daar inderdaad ook al over geinformeerd maar vond het iets te duur. Ik heb zoiets van: ik kan het ook wel zelf. Wel fijn dat het voor jou zo goed gewerkt heeft!

16. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    @CherryAyden : Ja ik denk ook dat het vocht is. Maar die cijfers op de weegschaal doen toch pijn. Vooral omdat ik eigenlijk net bezig ben en de eerste week heel moeilijk is geweest, is het zo frustrerend dat de weegschaal ineens 2 kilo erbij gooit... :(

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ik telde zoals ik eerde vertelde ook calorieen, om een beetje een idee te krijgen hoeveel wat nou is. op een gegeven moment weet je dat uit je hoofd;)

18. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Bedankt voor je reactie. Mocht je een leidraad nodig hebben, dan zou je ook gewoon maar één maand lid kunnen zijn. In die eerste maand krijg je namelijk alle noodzakelijke info (boekjes met uitleg, puntenboekje e.d.), daarna zou je alleen verder kunnen gaan.

Je kan het ook puur op internet doen. Persoonlijk vond ik de meetings wel nuttig, want ze zijn een goede stok achter de deur. Maar het is inderdaad niet echt goedkoop.

Liefs,
    Caroline

19. CherryAyden

Nou met die schema's die hier gegeven zijn en het sporten/hardlopen begin ik eindelijk resultaat te zien op de weegschaal! Woog vandaag voor het eerst sinds maanden 86,8. Wist niet wat ik zag! En nu nog volhouden :D. Thanks nogmaals voor al jullie tips!

20. zogelukkig

Zit je tegen je menstruatie aan? Dan hou ik altijd vocht vast.

En je kan het beste 1x p/w op dezelfde tijd wegen. Na de toiletgang. Volgens mij dietiste destijds kon een goede boodschap een hoop schelen. Sindsdien zeggen mijn man en ik als we naa he toilet zijn geweest: "zo, weer een kilo lichter!":D

Deel Deze Pagina