Ik heb sinds een paar dagen wat jeuk daar beneden. Echt bij de ingang zeg maar. Zijn dat gewoon de hormonen of is het een infectie? Heb geen witte vloed, afscheiding is redelijk normaal.
als je zwanger bent heb je sneller kans op een schimmeltje. Gewoon even je huisarts bellen en zeggen dat je t vermoeden hebt een schimmeltje te hebben. Dan krijg je een creme of vaginale pil, dan ben je er zo vanaf. Als ke een creme krijgt is dat wel handig dan kun je gewoon bij de volgende keer beginnen met smeren
Ik kreeg na wat bloedverlies met 10,5 weken een uitstrijkje en blijkbaar een kweekje want ze belden twee weken later op dat ze sporen van een schimmelinfectie hadden gevonden. Ik voelde dus niks. Heb dit heel vaak gehad en met alles erbij: jeuk, afscheiding, branden maar deze keer niks. Ja, bij plassen brandde de buitenkant wat maar dacht dat het kwam vanwege de meer geconcentreerde urine... Blijkbaar verloopt het dus iets anders als je zwanger bent. Bij mij in ieder geval wel.
Hé, dat kan inderdaad goed een Candida-infectie (schimmeltje) zijn. Gewoon ff naar de huisarts, dan weet je het zeker en kunnen ze het zo behandelen (crème). En als dat 't niet is, sjah misschien is het dan inderdaad wat jeuk vanwege veranderende zuurtegraad en hormoonschommelingen (die schommelingen veroorzaken een veranderde zuurtegraad hetgeen vaak blaasontsteking of Candida kan veroorzaken, dus het is wel een kwaaltje wat vaak voor komt).
Je bent wat bevattelijker voor schimmels als je zwanger bent, vertelde mijn vlos me. Dus het best ff naar de dokter!