Dochter eet en drinkt slecht na ziekte

Discussion in 'Voeding' started by Melief, Jan 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melief

Melief Niet meer actief

Mijn dochter van 7 maanden is pas ziek geweest en sindsdien eet ze niet goed meer, wanneer moet ik me zorgen gaan maken?
    Ze krijgt 3 flessen van 150/5 die niet leeg gaan, fruit eet ze redelijk en avondeten slecht. Ze is behoorlijk klein en licht en heeft niet zoveel reserve vandaar dat ik me wat zorgen maak.
    Normaal gesproken drinkt ze tussendoor ook niks (wil geen water/thee oid) en krijgt dus allen om 8.00/14.00/19.00 150/5, is dit te weinig? En qua zuivel?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het is heel normaal dat je kind na ziekte minder goed eet. Als het na twee weken nog zo is of verslechtert zou ik wel naar de dokter gaan, maar daarvoor gewoon de tijd nemen. Heeft ze buikgriep gehad? Dan is het niet gek dat ze zich nog een beetje 'wiebelig' voelt. Misschien vindt ze brood lekker of een crackertje om op te knabbelen? Of geef je nog geen brood (dan is het niet het juiste moment om dat nu uit t eproberen ;))

Zolang ze IETS eet en drinkt, is het goed. Ik zou het nog even aankijken en zien wat ze wel lust, een bepaalde soort gestoomde groente, of juist een appeltje, etc..

3. Melief

Melief Niet meer actief

Thanks! Ze heeft inderdaad buikgriep gehad. Ze eet al brood en blijf korstjes maar aanbieden inderdaad!
    Ben normaal wel een relaxte moeder maar nu even niet haha ;)

4. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik lees even mee. Mijn zoon van 2 heeft ook buikgriep gehad en wil de laatste twee dagen ook nauwelijks eten en drinken.

Iemand nog tips? Iets om zij eetlust op te wekken. Je ziet gewoon dat hij erg moe is. Hij speelt nu liggend met zijn auto's.:(

Ik maak me echt zorgen.

5. mama40

mama40 Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,583
    5
    38
    Mijn zoontje heeft vorige week ook zo gespuugd en dronk slecht.

Langzaamaan komt het drinken weer goed op gang, dat duurde hier ook een aantal dagen.
    Zolang de nachtluier goed nat was hoefde ik me geen zorgen te maken volgens de huisarts en zou het langzaam aan weer beter moeten gaan.
    En dat is ook gebeurd.
    Succes, altijd zo vervelend als ze ziek zijn (geweest)

Share This Page