ik haal mijn flesvoeding altijd uit duitsland daar betaal ik 6 euro voor 900 gram voeding waar ik dus zo? 6 liter uit haal , maar hier in nederland kar een pak van 800 gram even bijna 13 euro en sommige zelfs nog meer, waarom zou er zo? groot verschil in prijs zitten qua flesvoeding, ook de potjes zijn in duitsland veel goedkoper en eel meer smaken en ook de pap , je hebt er wel 80 verschillende smaken pap, waarom zo? groot verschil wie weet het, en waarom hebben we hier in nl maar zo weinig smaken?
welk merk haal je dan voor 6euro? de hoeveelheid in alles (ook keuze in tijdschriften en soorten voedingsmiddelen) heeft ook iets te maken met de grootte van het land en hoeveelheid inwoners. voordeel zit m in de belasting, maar zeker ook in de kosten die hier vaak iets lager zijn.
bebivita bij de müller is 3,35 ofzo voor pak van 600gram, die probeer ik altijd te nemen. Duitse kindjes mogen gewoon meer Heb me er ook weleens over verbaast. Nu krijgen ze hier haast geen potjes, dat scheelt weer. Maar in dld hebben ze ook veel meer sapjes enzo staan~!
Andere standaard. Simpel zat. Niet alleen babyvoeding is goedkoper in dl. Over dat veel mogen: ik hoorde dat ze in de babysapjes hebben va de geboorte en babythee va de geboorte. Pap van chocolade vlokken va 6mnd en tig andere dingen. Tja.. Het is maar wat je je baby wilt geven...
Chocolade dingen is in Duitsland vanaf 10 maanden. Over sap weet ik niet. Maar babythee wordt inderdaad gegeven vanaf de geboorte vanwege de krampjes.
chocola heb ik nooit zo opgelet. Maar zag wel appelsap enzo staan die je kon geven, heb ik in NL ook nog nooit gezien voor kindjes vanaf 4maanden. Maar het is inderdaad maar net wat je wil geven wat ze krijgen he.
't een is daar goedkoper, 't ander hier. Vandaar dat supermarkten in grensstreken altijd vol zitten met mensen van de andere kant. 't gras is altijd groener...
chocolade mag in nederland toch ook vrij vroeg? Ik heb volgens mij wel eens toetjes met chocolade gezien of was dat niet in nederland? Het is toch niet veel goedkoper? Bij de kruidvat is een pak ook 6,29 geloof ik. En in de actie is het een euro goedkoper.
Als je de reiskosten er bij rekent is het so wie so duurder. Maar dan heb je wel een gezellig winkeldagje Duitsland gehad!
ik woon bijna tegen de grens aan, dus of ik nou bij ons naar de c1000 rij of even de grens over is 2 minuutjes verder rijden dus dat valt voor mij heel erg mee. en neem meteen een voorraad mee aan luiers voeding toetjes en cereals , worstjes en frisdrank voor ons
wie weet weten jullie dit dan toevallig: ik ga half april op vakantie naar duitsland ze hebben toch veel smaken potjes daar ook vanaf 6 maanden? ofterwijl hoef ik geen groentepotjes mee te sjouwen? enuhm verkopen ze ook diksap in duitsland of is dat dan heel anders?
diksap kenne we hier niet, wel gewone baby-sapjes, die zijn milder, kun je ook gewoon geven dus. groente potjes zou ik niet mee nemen, zijn hier genoeg soorten, ook vergelijkbaar met nl. de bebi-vita flesvoeding is wel erg voordelig, maar wordt niet echt aangeraden door kinderartsen en verloskundigen,de potjes van bebi-vita zijn wel weer goed.
waarom word die flesvoeding niet aangeraden? die koop ik nl wel als het even kan en kinderen hebben/hadden er geen last van
omdat er minder voedingswaarde in zou zitten (aldus kinderarts en mijn 'hebamme') voor oudere kindjes niet zo erg, voor de allerkleinsten niet aan te raden.
Die melk van bebivita zit wel iets meer vet in... en ja dat is een goedkope "grondstof". Maar ik vind het prijsverschil idd ook behoorlijk. Alleen je kunt pas echt goed een prijsvergelijking maken obv een gelijke verpakking en hetzelfde merk. Dus bijv Nestlé Groeie Start en de Duitse Nestlé tegen elkaar zetten... pas dan heb je een juiste vergelijking in mijn ogen. Maar om terug te komen op de vraag over vakantie en spul meenemen. Qua potjes zou ik niets meenemen en lekker in Duitsland kijken voor smaakjes. Qua melk is het denk ik iets meer oppassen wanneer je kindje gevoelig is voor bepaalde soorten.