Tienermoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Yvette, 18 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvette

    Yvette Lid

    18 mrt 2006
    41
    0
    0
    School
    Vlaardingen
    Hallo meiden( en heren ;) ),
    Ik ben dus een tienermoeder en als mijn beeb geboren word ben ik 19 jaar.
    De vader van mijn kindje en ik zijn niet meer samen.
    Hij wil ook niks van het kindje en mij meer weten.

    De vader van mijn kindje
    De vader van mijn kindje en ik waren al 3 jaar en 4 maanden samen toen het uit ging. Hij was 1.5 jaar jonger dan mij(17 jaar). Op het moment dat het uit ging wist ik helemaal niet dat ik zwanger was.
    Niet dat als ik het wel wist gewoon bij hem gebleven was want daarvoor is er teveel gebeurd.

    Hoe kwam ik erachter dat ik zwanger was?
    Eigenlijk kwam ik erachter doordat ik niet meer ongesteld werd(heel logisch natuurlijk). Maar ik slikte gewoon de pil, ik ben door de pil heen zwanger geworden.
    Toen ik dus niet meer ongesteld werd en gewoon de pil had geslikt vonden we het toch wel raar.
    We zijn naar de dokter gegaan en hebben daar een zwangersschap test gedaan. Daar zit je dan met je moeder in spanning.
    Er kwam echt na 2 seconden al dikke strepen er was geen twijfel mogelijk of ik was zwanger.
    Dat was natuurlijk erg schrikken.

    De dokter had een afspraak gemaakt voor mij dezelfde dag nog voor een echo om vast te stellen hoelang ik zwanger was.
    Want hij begon meteen van voor de abortus! Abortus :confused: ik schrok me rot toen die man daarover begon ik wou/wil helemaal geen abortus en mijn moeder ook niet.
    Die middag hadden we om 4 uur afspraak staan voor een echo. Toch raar s'ochtends hoor je dat je zwanger ben en s'middags zie je gewoon al "je kindje".
    Uit de echo kwam dat ik al 8 weken en 3 dagen zwanger was :confused: Dat was wel ff schrikken.

    Vertellen aan me ex, zijn ouders en vrienden
    Wat een ramp vond ik het om het aan mijn ex te vertellen.
    Ik had gebeld of hij s'avonds met zijn ouders bij mij thuis langs wou komen.
    Hij begreep er niks van, ik had hem al 2 weken niet gehoord of gesproken en ineens bel ik op of die langs komt.
    Toen hun dr waren durfde ik het niet te vertellen ik sloeg dicht ik wist het gewoon niet meer. Mijn moeder heeft het hun toen verteld en ik moest heel erg huilen. Die reactie van hun vergeet ik nooit meer. Ze zeiden: ow dat kind wordt toch wel weg gehaald. Weggehaald :evil: konden ze alleen maar daaraan denken. Ik werd heel erg boos en ben weg gelopen bij dat gesprek.
    Mijn ouders hebben toen met hun zitten praten en al snel werd duidelijk dat ze niks meer van ons hoefden te weten.

    De dag erna ging ik naar school en mijn moeder ging mee. Ik zit gewoon nog op school en in Juni ben ik klaar met me opleiding maar ik moest het toch vertellen.
    Samen met mijn moeder heb ik het aan mijn klas verteld. Gelukkig reageerde iedereen erg goed en leuk erop.
    De dag erna kreeg ik al kadootjes van mijn 2 beste vriendinnen uit de klas :)
    Mijn beste vriendin zit voor haar stage in Aruba en ik vond het heel erg dat ik het via de telefoon of brief moest vertellen. Ik had haar de echo opgestuurt en daarna belde ze helemaal op. YVET ik kom terug naar nederland( helaas kan dat niet want ze moet nog stage lopen tot eind juni).

    De echo
    Afgelopen donderdag had ik de 1e echo bij de verloskundige. Ik had mijn ex gebeld of die soms mee wou ik dacht ik kan het altijd proberen. Maar die poging was te vergeefs( had ook niet anders verwacht).
    Wat is het mooi om al een echt kindje te zien. Mijn moeder was mee en mijn vriend.
    Ik moest gewoon ervan huilen toen ik het kindje zag. Zo mooi al.

    Mijn huidige vriend
    Ik heb ondertussen een nieuwe vriend ( die had ik al voordat ik wist dat ik zwanger was). Hij neemt het gelukkig allemaal goed op en wil 100% voor de zorg van mijn kindje gaan.
    Hij wil zelfs het kindje gaan herkennen als zijn kindje :) Daar ben ik echt heel blij om.
    Zijn ouders nemen het ook heel goed op.
    Mijn moeder wil zelfs minder gaan werken om voor mijn kindje te zorgen maar dat hoeft van mij niet.

    School en thuis
    Ik ben in juni klaar met mijn opleiding. En dan heb ik mijn diploma voor kraamverzorgster.
    Ik ga dan volledig voor mijn kindje zorgen. Wel blijf ik op zaterdag denk gewoon werken( mijn ouders zijn dan toch vrij)
    Ik blijf gewoon thuis wonen en de beeb krijgt gewoon een eigen kamertje in huis.
    We zijn pas verhuist en hebben nog een kamer over en we wisten niet wat we daar gingen doen werd nu meer een rommelkamer maar dat word dus de beebiekamer.
    Ik wil heel graag weten wat het word en wil dan ook de beebiekamer de kleur geven van het kindje. Dus meisje roze 8) en jongetje blauw of iets van limegroen.


    Dit was zo beetje mijn verhaal. Zijn er nog meer mensen die dit meegemaakt hebben?

    Liefs Yvette & beeb
     
  2. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Nou meis je hebt een lastig tijdje achter je rug!

    Ik hoop voor je dat je nu samen met je nieuwe vriend en je mams en alles lekker ervan kunt genieten dat er een kleintje van jezelf komt ;)

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
     
  3. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Gefeliciteerd met je zwangerschap :)
    Mijn situatie is niet vergelijkend met die van jou..maar ben ook een jonge moeder..:)
    Maar ik ben getrouwd en het was de bedoeling dat ik zwanger zou raken (op een dag..hehe het kwam alleen erg snel hihi)

    Heel veel sterkte met je zwangerschap :)
     
  4. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! en ik vindt 19 helemaal niet zo jong hoor, en ook niet meer bij de categorie tienermoeder horen, (das voor mij 18 -)

    fijn dat je nu een leuke vriend hebt!!!
    veel succes met je zwangerschap!
     
  5. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hallo meissie,

    Ik ben zelf 19 en 20 als onze kleine geboren wordt, ik ben dus zelf ook nog "jong" maar voel mezelf geen tienermoeder (vind ik altijd een beetje een vervelend woord) bij ons was het ook gepland om zwanger te worden, en dit ging inderdaad ook sneller dan verwacht.
    Maar meissie ik ben blij dat je nu een lieve vriend hebt en dat jullie maar heel gelukkig mogen worden met jullie kleine beeb!

    Liefs, misspuma
     
  6. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Heey meis!!!
    leuk dat je je ook hebt aangemeld hier. Je hebt al aardig wat achter je kiezen, maar gelukkig laat je je er niet door op je kop zitten! Heel goed van je hoor! Gelukkig heb je eerdaags je diploma kraamverzorgster. En je hebt nu een hele lieve vriend.
    Ik spreek je later!
    groetjes
    Mouschy.
     
  7. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    En wat toevallig ik hoop ook eind dit schooljaar mijn diploma kraamverzorging af te maken.

    Liefs, misspuma
     
  8. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hoi ik word ook een tienermoeder als alles goed gaat :D en daar hebben ik en me vriend zelf voor gekozen! en we zijn er dan ook heel blij mee :D
    En ik ben 17. dus zo jong ben jij niet haha!
    Je heb wel in een rottige situatie gezeten! Gelukkig dat je nieuwe vriend het goed accepteerd!
     
  9. Niet meer actief

    heey meis,
    als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
    en je mag echt zooo blij wezen met zulke lieve mensen om je heen!!!
    ik ben 21 jaar en mijn kleine meid word in mei geboren, ik vond het ook eng om het aan iedereen te vertellen, maar de reacties vielen zo mee, iedereen was meteen vrij positief (terwijl ik en mn vriend nog nie zo lag bij elkaar waren)...
    ik wens je heel veel geluk, en zon lieve vriend wil iedereen wel hebben denk ik het is voo rhem ook nie gemakkelijk maar da hij het zo op neemt, is echt eens chouderklopjje waard!!!

    xxx
     
  10. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    he meid, wat een rottige situatie heb je achter de rug, ben blij dat je steun vind in je eigen familie en van je nieuwe vriend...
     
  11. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Fijn dat je inderdaad zulke fijne mensen om je heen hebt en inmiddels een nieuwe vriend die de situatie ook helemaal accepteerd. Hoop dat je een fijne zwangerschap zult hebben en er lekker van kan gaan genieten!!
    Liefs Carry
     
  12. gerda b

    gerda b Lid

    17 mrt 2006
    93
    0
    0
    winkelmedewerker
    friesland
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
    En nu lekker genieten hoor,met je familie en nieuwe vriend.(zo te lezen tref je het echt met hem)
     
  13. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Allereerst gefelicteerd met je zwangerschap.
    Wij waren ook 19 toen we in verwachting raakten van onze eersten (ook door de pil heen).
    Jong moeder zijn heeft z'n voor- en nadelen (vooral voordelen!!!), maar dat is bij elke leeftijd wel het geval.
    Ga er voor, ..... waar een wil is is een weg!!!!!!!!!
    Inmiddels zijn wij al 6 jaar verder; getrouwd en ouders van 3 prachtige meiden.
     
  14. Yvette

    Yvette Lid

    18 mrt 2006
    41
    0
    0
    School
    Vlaardingen
    Bedankt voor al jullie lieve reacties :D
     
  15. ppa

    ppa Bekend lid

    24 nov 2005
    867
    0
    0
    gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet er maar veel van....
     
  16. Isabelle D

    22 sep 2005
    37
    0
    0
    Studente
    Vlaams-Brabant
    Gefeliciteerd.
    Ben ook 19 studente en zal nog net 19 zijn als ik mama word.
    Hoewel het veel vroeger dan gedacht liep ik al snel met m'n buik vooruit, fier om zwanger te zijn van mijn vriend (man)
    Alleen jammer dat de examens in juni vallen, dat wordt dus meteen september
    Allemaal nog veel succes.
     
  17. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    gefeliciteerd met je zwangerschap!

    je hebt wel wat afgezien he meis!!
    gelukkig heb je nu gelukkig een hele lieve vriend en het komt vast helemaal goed!!!

    geniet lekker van je zwangerschap!!
     
  18. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Yvette :p

    Gefeliciteerd :p en ja je heb een lastige tijd achter de rug.
    Maar je heb het wel weer goed voor mekaar :p
    En geeft je ma maar een lekkere knuffel :p dat ze zo goed achter je sta ;)

    Ik vind het heel goed van je dat je het positief neemt :p
    Lekker van genieten jho, en strakt als je kindje er is zal je nog meer kunnen genieten.

    Samen met je nieuwe vriend komt alles goed :p

    Liefs Manon.
     

Deel Deze Pagina