Met echte buikGRIEP kun je niet werken Ten eerste ben je dan echt te slap om sowieso iets te doen. Volgens mij weten mensen die dat zeggen niet eens wat echte griep is. Ten tweede steek je iedereen aan ( vooral de zwakkere medemens)
Als mn leidinggevende zo met mij omgaat dan kan ze van mij dus de pot op ja en blijf ik een dag extra thuis als ik me iets beter voel. Het moet van beide kanten komen hoor. En mn collega s hebben hier geen last van, alleen de leidinggevende die een invaller moet zoeken. En dat is een collega die graag wil werken of een uitzendkracht. Het is dus niet zo dat mn collega s nu extra werk in hun mik gekregen krijgt.
O belachelijk zeg. Ik heb dan een heel ander beroep maar ik ga echt niet overleggen of ik thuis kan blijven. Al een beetje opgeknapt inmiddels? Beterschap
Dat meen je niet?? En de bedrijfsarts heeft er bij een griep ook weinig mee te maken vind ik. Ik bepaal zelf wel of ik wel of niet zou kunnen werken. Heb ik echt nog nooit meegemaakt! Ik hoor/lees t de laatste tijd wel vaker, dat mensen dat vinden, wat een achterlijke mentaliteit. En dan nog de besmettelijkheid, eerder asociaal om te gaan werken.
Vanmorgen toch maar weer gebeld, dat ik echt nog niet opgeknapt ben. De collega die ik sprak zei ook, ziek is ziek, dus ze heeft mijn ziekmelding gewoon geplaatst bij de vpk, die moet het dan oplossen. Collega zei ook al dat er clienten zijn die ziek op bed liggen, dus ze kon het heel goed begrijpen. Ik denk alleen dat mijn tl niet zo zal zijn als ik die maandag bel....... Bedankt voor alle beterschapswensen en adviezen, ik ga lekker uitzieken!
Bij ons is het zo, dat als ik me ziekmeld en m'n manager vind het geen geldige reden dat ik kan kiezen tussen toch werken of een vrije dag(en dan eigen uren opnemen) Maar ik mag daarin tegen met (buik)griep absoluut niet werken! (Ik werk wel met ouderen)