wie wil een zwarte kat?

Discussie in 'De lounge' gestart door moes, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    op 4 oktober hebben wij een tweede kat in huis erbij genomen, hij is geobren in april 2012.
    Op voorwaarde dat het zou klikken met onze andere kat hebben we hem meegenomen, het leek goed te gaan, maar nu gaat het helemaal fout, hij terroriseert echt onze andere kat, tot bloedens toe!
    Nu is onze andere kat wel een echte schijterd, maar dit is niet de bedoeling natuurlijk!

Zou het helpen om die jongste kat te castreren?
    Verder is het een hele lieve kat, alleen goed het dus echt niet met onze eerste kat.

Wie weet raad? Of wie wil een jonge zwarte kat?

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hmm je heb de kat toch onder die voorwaarde genomen, dus zou je in princiepe de kat terug kunnen brengen waar je hem vandaan heb, zodat die mensen een goed en blijvend huisje kunnen vinden

3. Verox

Verox Niet meer actief

Bij ons was de jongste kat die zo'n schijtert was.
    Wij hebben onze katten behoorlijk streng opgevoed...
    Duidelijk gemaakt dat WIJ de baas zijn. De bazige kat was dus vaak het haasje.
    Katten bepalen onderling de rangorde, maar in dit geval wonen ze ook samen met mensen en dus mag jij opper-kat zijn.
    Als je een terroriserende kat hebt zul jij moeten laten zien dat jij de baas bent. Straffen vinden we vaak moeilijk en zielig, maar is soms noodzakelijk bij een goede opvoeding...

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier ook een periode gehad dat ze tot bloedens toe ruzie hadden. Dat gebeurde toen de jongste zo'n 7 maanden oud was en hij de oudste (10 jaar) continu aan het uitdagen was. Na de castratie van de jongste is dit weer helemaal goed gekomen en kennen ze beide hun plek. Zijn weer dikke vrienden.

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zijn ze beiden niet gecastreerd? Ik zou hem eerst laten castreren. Of overleggen met je dierenarts. Je hebt kans dat zijn hormonen nu op spelen.

6. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    de oudste hebben we al jaren en is al gecastreerd, ik hoop dat het bij de jongste overgaat met castreren, maar als dat niet het geval is zal die toch weg moeten.

wij straffen de jongste zeer regelmatig, maar vaak hoor ik ze 's nachts vechten, en ook al ren ik dan meteen naar beneden, ik ben dan toch te laat met straffen, hij is dan allang ergens achter verstopt zodra hij me aan hoort komen.

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    De jongste castreren gaat zeker helpen! Niet meteen, want hormonen zijn niet gelijk het lichaam uit, gelijkelijk..

Hier kater 6 maanden en kater 4 jaar.. Stoeit wel met mekaar maar ligt ook samen in en mandje mekaar schoon te likken..

Als het testosteron eenmaal weg is, hoeven ze ook geen territorium af te bakenen en zal het beter gaan.

Zou het (nog) niet opgeven.. :)

8. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    thanx, dat geeft hoop!
    maandag bel ik gelijk de da!

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Onze kat werd ook veel minder een vechtersbaas na z'n castratie. maar houd er wel rekening mee dat het niet gelijk na de castratie over, maar dat het eventjes kan duren. Succes!

10. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Misschien 1 van de twee 's nachts naar buiten? en ook op momenten dat je er niet bij kan zijn?

11. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    de jongste kat komt nog niet buiten, dat mag die van mij pas als hij gecastreerd is.
    de oudste kat komt wel buiten, maar we hebben geen kattenluikje, dus die moet je binnen/buiten laten. en hij is zo'n schijterd dat hij netjes in onze eigen tuin blijft, dat zal de jongste niet doen denk ik.

Deel Deze Pagina