Dag allemaal, Ik ben vandaag 19 weken zwanger. Sedert een tweetal weken kan ik het babytje voelen. Soms de hele dag (niet constant natuurlijk) maar ook, zoals vandaag, de hele dag niet. Ik probeer mezelf dan gerust te stellen met het idee dat ik het ook nog niet elke dag moet voelen maar ik vraag me wel af hoe het komt dat je de baby op sommige dagen niet kan voelen. Weet iemand dit
Met 19 weken zwangerschap heeft je kindje nog heel veel ruimte om rond te zwemmen en zal hij/zij dus niet altijd zo bewegen dat jij het voelt. Ook weegt het kindje bijna niks, dus veel kracht om flinke bewegingen te maken heeft het ook nog niet.
En ik heb gelezen dat ze als ze een flinke groeispurt maken, slapen/stil liggen. Zelf heb ik soms dagen dat de kleine enorm druk is, en af en toe dagen dattie rustig is en vaak is mijn buik dan strak en bijna pijnlijk, alsof de boel dan aan het groeien is... Maar toegegeven: als ik de kleine even voel, is het een heerlijk en geruststellend gevoel, hoor!!
Nu met 23+3 dagen voel ik de kleine pas echt bijna elke dag en ook soms wel eens een dag je niet van af week 23 dacht ik dat je ze wel even gevoeld moet hebben met 19 zo als jij nu voelde ik het zeer zeker ook niet elke dag maar snap je ongerustheid, Ik heb een angelsound en dat steld me dan gerust als ik zeker wil weten van meisje ben je er nog, groetjes patricia
Ik voelde de kleine vanaf 18+3 elke dag maar bij de echo bleek dat ik lang niet alle bewegingen voel. Alleen de gerichte schopjes. de kleine heeft ook gewoon nog veel ruimte.
Ik voel hem vanaf 16 weken elke dag, maar volgens mij ben ik een echte uitzondering, als ik de verhalen en mijn verloskundige mag geloven. Maar ook nu merk ik dat ik hem de ene dag minder goed voel dan de andere. Nu voel ik dat ie dan naar binnen schopt in plaats van tegen mijn buikwand aan. Dus ik denk dat jouw kindje - dat nog genoeg ruimte heeft om te zwemmen - zich op de dagen dat je hem niet goed voelt, ook vaker omdraait en dan voel je hem niet zo goed. Volgens mij is de stelregel dat je pas vanaf 28 weken je baby elke dag moet voelen bewegen.
Het is inderdaad heel verschillend. Waar ligt je placenta, hoe ligt je kindje, hoe ben je gebouwd, hoe intensief beweegt het kindje.... Het is niet gek hoor, dat je de kleine nog niet elke dag voelt. Hier ook tot 2x toe erg vroeg met schopjes voelen en ook meteen dagelijks maar dat is eerder uitzondering dan regel. Elmo
hoi bij mij is het zo, voel mijn beebje ook al vanaf de 16 weken, en heeft te maken met de ligging van mijn placenta, maar nu moet ik wel zeggen, sinds een weekje of zo, voel ik hem anders, misschien raar hoor, voel hem nog wel iedere dag hoor, maar de bewegingen voelen anderd, hoofdzakelijk voel ik hem tegen mijn blaas, niet bepaalt een pretje, en voel hem meer dieper van binnen schoppen, en nu heel soms voel ik hem echt onderin mijn buik, en dan voel ik hem het duidelijkst, ik moet wel zeggen voel hem nou sinds een weekje of zo ook als ik sta of loop, eerst was het alleen als ik zat. soms ga ik wel denken het zal toch wel goed zijn he, heb ook gelezen iedere beweging is goed hard of zacht maakt niet uit. maar zou het komen omdat ie nu meer richting mijn rug schopt, omdat ie anders is gaan liggen, want daar voel ik ook heel soms een schopje, ik kan wel al goed contact maken met hem, als ik b.v. op bed lig op mijn rug en doe heel zachtjes schudden, krijg ik wel vaak reactie en heel soms voel ik ook als tie draait, dus denk wel dat het goed zit he, het is mijn eerste dus toch komt dan soms die spanning en onzekerheid omhoog.