Ik vraag me af of het aan mij ligt, maar mijn positiekleding slijt echt heel erg snel... Ik was het op het normale of op het fijne wasprogrammen, maar als ik zie hoe hard sommige kledingstukken qua kwaliteit achteruit gaan, baal ik daar soms best een beetje van aangezien ik toch behoorlijk wat geld geinvesteerd heb in basisstukken. Heb laatst een joggingbroek gekocht voor 25 en die heb ik dagelijks een paar uur aan thuis en die was ik dus ook zeker 1 keer per week. Ik denk dat ik hem nu 4 weken heb, maar in het kruis begint ie nu al te pluizen en dunner te worden... Herkennen jullie dit ook? Of moet ik maar gewoon alles op wolwasprogramma gaan wassen???
Ik heb precies hetzelfde! Knopen vliegen er meteen af, kleuren vervagen heel snel, en op een zwarte broek kwamen er heel snel bolletjes op en elastiekjes uit. Het is zeker balen, maar ik ga niets/niet te veel meer kopen, het is toch maar tijdelijk.
Ik ben ook niet van plan meer om veel te kopen (hoogstens nog iets voor een bruiloft als ik 35 weken zwanger ben omdat het jurkje wat ik daarvoor gekocht had stiekem nu al een beetje strak zit), maar ik baal er wel van. Ik moet nog een paar weken werken en wil dan gewoon nette (verzorgde) kleding aanhebben en niet van die halve afgedankte broeken ofzo. Soms voel ik me nl net zo'n zwerver in een vervaagde, half afgesleten broek....
Hier hetzelfde. Bij mij ook knopen eraf, jurken en truien pluizen heel erg. En ik was alles op de temperatuur volgens het label. M'n moeder heeft een tijd geleden nog een 'gewone' (geen positie) overslagjurk gekocht voor me en deze blijft wel mooi. Die heb ik nu vaak aan.
Hier precies hetzelfde verhaal. Ik heb zelfs 2 broeken waar de gaten in de buikband nu zitten. Maar ik blijf ze maar even door dragen, want ik vind het zonde om nu voor dat eventjes nog nieuwe kleren te kopen.
Hier hetzelfde verhaal alles lijkt zo afgedragen terwijl dat niet zo is.. Maar om nou nog nieuwe kleding aanteschaffen vind ik ook zonde Draag gewoon jogging broeken voor die paar weekjes nog groetjes
Opvallend dat zoveel mensen er last van hebben, ik heb het ook! Echt raar. En irritant idd als je op een gegeven moment allemaal verwassen kleding hebt...
Toch fijn om te merken dat meer vrouwen daar last van hebben!! Was al bang dat het aan mij en mijn nesteldrang/wasdrang lag, hahahaha!
Ik heb dure spijkerbroeken gekocht, erg laag model/baggy jeans model, grotere maat. Die slijten niet. En qua truitjes heb ik de basics van Vero Moda gekocht.. maatje groter. Slijten ook niet. Denk dat zwangerschapskleding ook maar gemaakt is op een korte draagtijd..
Ik herken dat eigenlijk helemaal niet! Mijn zus heeft de kleding 2 zwangerschappen aangehad, ik nu voor de 2e keer en tussendoor mijn schoonzusje ook nog. Tuurlijk is er elke zwangerschap wat bijgekocht maar op gewone vlekken na is de kleding nog niet af. Moet wel zeggen dat ik de kleding die ik deze zwangerschap nieuw heb gekocht gauw pluist op de buik..maar dat is ook alles.
Ik merk verschil in de slijtage bij de verschillende merken zwangerschapskleding. Bijvoorbeeld van H&M en Miss Etam zie ik bij een paar keer dragen al dat er slijtageplekjes aan de voorkant komen. Maar ik heb ook een paar kledingstukken van Mamalicious en die zien er nog steeds als nieuw uit.
Ik heb ook nergens last van. Heb zelfs kleding aan van vriendinnen, dat is van H&M en Miss Etam enzo. Zelf heb ik kleding gekocht van Noppies en Prenatal en dat heeft m'n schoonzus ook nog aangehad. Nu draag ik het voor de derde keer en het ziet er allemaal perfect uit. Maar m'n gewone kleding kan ik ook rustig 5 jaar dragen en dan is het nog goed. Dus waar het aan ligt??
dacht al dat het aan mij lag! Ik kan ze 1 zwangerschap aan en dan is het versleten, gekrompen enz. Ik was altijd op 30 en doe niks van mijn positiekleding in de droger. Helemaal de kleding van c&a is zo versleten net als de broeken van miss etam (de zwarte elastische pantalons. Ik had vorige zomer wat shirtjes van mamalicious (wit met zilveren vlinder) en daar vielen spontaan kleine gaatjes in... Hetzelfde als een rood shirtje met tekst ook van ml. (was wel heel dun katoen) En wij gebruiken toch echt geen omo power
Hier is dat ook. Het is denk ik niet zulke goede kwaliteit.. Gelukkig hoeft 't nog maar eventjes!. Heb idd ook wel spullen in een grotere maat bij een "gewone" winkel gekocht. En dat blijft wel gewoon goed!.
Oh ik heb dat ook en heb steeds gedacht dat het kwam dat ik minder verschillende kleren had en dus ook dat wat ik heb vaker was. dan slijt het dus harder....dacht ik dus...
juist omdat je het zo kort aan doet, heb ik niet veel positiekleding aangeschaft. Ik had bijvoorbeel maar 2 broeken, dus het was wassen en daarna meteen weer aan doen. Dus dan slijt het natuurlijk ook veel eerder!
Hier hetzelfde. Vooral de kleding van prenatal vind ik echt snel slijten. Ik was het zo min mogelijk en dan altijd op 30 graden, maar al na één keer wassen zie je allemaal pluisjes en bij broeken slijt het heel snel tussen mn benen. Dan draag ik er maar wat langere tuniekjes overheen zodat je het niet ziet.. maar vervelend is het wel want het is allemaal niet goedkoop! Ik heb ook twee broeken met een buikband waar ik al na 2 keer dragen een gat in trok tussen de buikband en de bovenkant van de broek. En ik sta echt niet als een idioot aan die broeken te trekken, ik doe ze juist erg voorzichtig aan.. alsof de stiksels gewoon niet zo goed waren.. en nee ik koop geen te kleine maten ofzo
Hier wisselend, ik had van mijn mams een heel (onwijs dure naar mijn mening) string van noppies gekregen, nou die ziet er nu al antiek uit met alle loskomende elastiekjes enzo.... Heb veel kleding gekregen van een nichtje die het al 3 zwangerschappen heeft gebruikt meeste daarvan is nog mooi (voornamelijk tuniekjes / jurkes). Volgens mij is het net als bij andere kleding, het een is gewoon beter dan het ander. En dan is het lang niet altijd zo dat het duurste het beste is.. Iniedergeval laat dit topic wel zien dat de hormonen niets veranderen aan onze waskwaliteiten
Ik denk dat het heel arg afhangt van het merk. Ik had een zomerbroek van Noppies en inderdaad: heel snel vaal, model zakte helemaal uit. En met sommige shirtjes ook. Ik heb alles voor weinig op marktplaats verkocht en ben met mijn derde zwangerschap opnieuw begonnen. Ik heb nu een shirtje van miss etam en die blijft mooi. Ik heb jeans van Funmum en die zitten geweldig en blijven ook mooi (ik was ze elke week, gewoon met de andere was mee en nog geen strepen, gaten etc). Heb ook een paar bamboo shirtjes. Eco spul en dat zit heerlijk en slijt dus ook niet zo hard. Fijn! Het is een kwestie van even zoeken. Ik denk dat de kleding ook harde slijt omdat het in verhouding vaker gedragen en gewassen wordt. Tenminste: dat gebeurt hier. Mijn gewone spijkerbroeken wisselen elkaar af, om de week, terwijl ik de positiejeans elke week was zodat ik er niet meer van hoef te kopen.
Even een tip voor de dames die bij Miss Etam kopen en vinden dat hun spullen te snel lelijk worden: bewaar de bonnen bij aankoop en, mocht je er klachten over hebben, ga er dan ook mee terug!!! Ik heb 2,5jr gewerkt bij Miss Etam en weet dat ze hier serieus mee omgaan (het helpt ze ook alleen maar voor de toekomstige collecties etc.). Ik weet niet hoe ze hier in andere winkels mee zijn, maar ik kan me zo voorstellen dat de meesten wel zo'n klachtenregeling hebben. En daarnaast: niet geschoten is altijd mis, toch?