Tot einde van de maand rondkomen

Discussie in 'De lounge' gestart door Wijffie75, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kom jij rond tot het einde van de maand?

1. Ja, ik hou (meestal) aan het einde van de maand nog wat geld over.

2. Nee, ik kom (meestal) tekort aan het einde van de maand.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Naar aanleiding van het toeslagen topic, even een apart topic, met poll.

Hou jij aan het einde van je inkomen een stukje maand over of hou je aan het eind van de maand nog wat inkomen over?

Dus leef je aan het einde van de maand nog puur op droog brood en water, of sta je rood, of moet je bij vrienden lenen? Of nog erger? Of ga je gewoon met nog een (klein of groot) buffertje de volgende maand in?

Ik ben benieuwd hoe dat hier verdeeld is, zonder oordelen over of iemand wel of niet goed met z'n geld omgaat. Gewoon, even voor de statistieken :)

2. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ik lees mee :)

sinds mijn scheiding moet ik rondkomen van 1 salaris, dus dat is enorm wennen.
    Tot op heden lukt het nog aardig...

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nu weer wel ja.
    Hou geld over doe leuke dingen koop leuke dingen spaar en hou geld over.

Maar een jaar terug was dat echt wel anders en hield ik geen geld over en kwam ik eerder een paar dagen te kort en kwam er niks van sparen.

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

gelukkig hier geen geldproblemen

5. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde verhaal, wat kostenposten minder en werk weer meer dus positief allemaal:)

6. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb voor Nee gekozen, sinds ik niet meer werk (bewuste keuze) en we leven van 1 salaris is het wel een beetje aanpassen en vaak is het ook echt op aan het einde van de maand
    nu moet ik wel zeggen dat wij wel leuke dingen doen en ik ook wel kleding tussendoor koop wat niet nodig zou zijn.
    dus als we voor nog wat minder ''luxe'' zouden kiezen zou ik elke maand wel wat over houden

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Even zelf antwoord, ja ik kan rondkomen. Het is geen vetpot, maar tegen de tijd dat m'n nieuwe salaris gestort wordt, staat er altijd nog wel iets op, nooit in het rood.

8. Wij komen opzich wel rond, maar ik gooi elke maand 500 euro naar de spaarrekening en daar wil ik eigenlijk vanaf blijven. Alleen lukt dat de laatste 2 maanden (sinds ik werkeloos ben geworden) niet echt meer :(

Ik weet dat ik dat eigenlijk ook helemaal niet van mezelf kan verwachten, maar toch wil ik blijven sparen ondanks dat we nu veel minder binnenkrijgen :)

9. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wij sparen vooraf aan de maan en leggen een flink bedrag weg maar daardoor kom ik vaak aan het einde van de maand vaak tekort. Dan haal ik weer een beetje terug..

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oh en de reden waarom wij toen bijna niet rond kwamen is omdat we er meer als 800 euro op achter zijn gegaan toen. Ivm baanverlies man en baanverlies van mezelf.
    Heb bezuinigd waar bezuinigd op kon worden ( telefoon abbo's internet tv boodschappen en geen leuke dingen meer doen of kleding kopen ) En zelfs dan kwamen we nog te kort.

Inmiddels man weer een goede baan en ik in de WW.

11. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik kom iedere maand tekort. sinds ik bevallen ben van min dochter heb ik een gat in mijn hand. ik hoop dat het nog goed komt.

ik hoef gelukkig niet te lenen ofzo. pak het iedere maand aan het einde van de maand van de spaar rekening en aan het begin van de maand zet ik altijd terug met het voornemen wat zuiniger aan te doen;);).

12. knap

knap Niet meer actief

Het is hier puzzelen doe het ook al jaren met een inkomen. En hdb foute uit gaven gedaan mijn blaren nog even door bijten. Zit niet in schuldhulp geen deurwaarders wel wat schulden die ik elke maand netjes betaal. Ben trots er op dat het nog steeds elke maand goed gaat ik geen verdere schulden opboue dn nog geen schuldhulpverlening nofig heb of voedselbank. En loop je er welen weet je vsn je zelf dat het lot je daar gebracht heeft het is geen schande...

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nou.. ik had weer geld over, maar zit sins 3 weken in de ww.. en dat valt niet tegen dus ik hoop dat het goed blijft gaan..

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij kunnen wel gewoon goed rondkomen en houden ook elke maand wel geld over.

15. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik vind het toch knap dat heel veel mensen kunnen sparen hier als je het nieuws vaak leest is er steeds meer moeite met rond komen masr op zp hebben mensen genoeg geld
    Ik kom soms te kort of kom net uit ik kan nooit veel sparen alleen als het vakantiegeld of belastingsgeld krijg

16. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Gelukkig hebben wij hier geen geld problemen.

17. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    De ene maand meer dan de ander, maar we houden altijd wel over.

18. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Nee, wij komen al 2 jaar zeker niet meer rond helaas.
    Het is iedere maand pompen of verzuipen en gelukkig zijn we nog niet verzopen.
    We zitten met een hypotheek, en door baanverlies van mn man (heeft nu gelukkig wel werk, maar moest weer onder aan de ladder beginnen) en de onverwachte komst van mn jongste, alles tegelijk, is het heel moeilijk allemaal.

We hebben wel allebei ieder 2 krantenwijken erbij genomen en ik werk wat ik kan bij mn baas, maar als je eigenlijk maar zo'n 300 euro overhoud voor 6 man voor 4 weken, dan snap je dat het niet makkelijk is.
    Toch ben ik er van overtuigd dat het allemaal nog goed gaat komen, als we samen maar hard blijven werken.
    We krijgen verder geen toeslagen, alleen kinderbijslag natuurlijk.
    Dus ja: ik houd een heel stuk maand over.

19. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Geen geldproblemen hier gelukkig.
    Ik weet eigenlijk nooit hoeveel geld er op mijn rekening staat...

20. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ondanks dat ik mijn baan ben kwijt geraakt en ik nu een onbetaalde studie volg kunnen we gelukkig nog wat sparen.

Deel Deze Pagina