Waarom/Waardoor???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lolliebol, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Hoi,

Ons mannetje wordt zo onderhand na ieder slaapje een beetje jengelend/huilend/krijsend wakker.
    Wat kan dit zijn? Na de laatste fles is er overigens niks aan de hand, het is alleen na de slaapjes van overdag.
    Sta echt voor een raadsel, misschien weten jullie meer???

Groetjes

2. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is huilend wakker worden, nog moe zijn en dus niet uitgeslapen. Maar ik zou niet weten of dat bij jullie ook het geval zou kunnen zijn?!

3. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben we hier ook gehad. Rond 4 of 4,5 maand was het ineens over. Ik denk dat ze nog niet uitgeslapen was! Het gaat dus over

4. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Mijn zoon van 13 weken, wordt áltijd huilend wakker. Ik vroeg me laatst al af of dit normaal is? Ik geef hem wel meestal gelijk de fles dan (als het niet te vroeg is)
    Ik dacht, er zullen toch ook babies zijn die vrolijk wakker worden? Ik vroeg het aan mijn moeder en die zei dat dat inderdaad eigenlijk wel raar is...
    Hij slaapt moeilijk en ik denk dat hij last van koliek heeft, dus misschien ligt het daar wel aan. Of hij heeft altijd honger haha:) Ik weet het ook niet...

5. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat voor huiltje is het? Jengelig? Krijsen? Honger?
    Wat gebeurt er als je de kleine een paar minuten laat huilen? Wordt het huilen dan krijsen of valt het huilen dan steeds stil tussen door?

6. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

Het is heel verschillend. De ene keer is het huilen heel zielig, de andere keer is het jengelen en laat ik hem dus nog rustig ff liggen en het zet dan ook niet door. Maar hij kan ook echt krijsend wakker worden en dat het dan niet op houdt.

`s Ochtends maak ik hem meestal wakker (vind 8.45uur een mooie tijd:)) en dan krijgt hij om 9.00uur de fles. Om 10.15uur terug in bed, slaapt 45 minuten en wordt zuchtend en kreunend wakker en is dan gewoon gezellig. Niks aan de hand. 12.45uur de fles en dan 13.45uur naar bed. Dan heeft meneertje 3 keuzes.
    Keuze 1: 45-60 minuten slapen en dan zuchten en kreunen en nog een half uurtje verder slapen.
    Keuze 2: 45-60 minuten slapen, jengelend wakker worden. Dat hoor ik ff aan. Blijft het dan loopt ik naar boven, geef een aai over zijn bol, een kus en hij slaapt dan weer verder.
    Keuze 3: 45-60 minuten slapen en dan krijsend wakker worden. Het enige wat dan goed is, is hem eruit halen.

Tegenwoordig bepaalt hij dus vaak dat het keuze 3 is waar hij voor gaat, dus vandaar dat ik me afvraag wat ik goed/verkeerd doe en of jullie nog tips and trics hebben. Zo niet, dan moet ik het misschien maar houden op een sprongetje??

7. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel herkenbaar! Doet mijn meisje ook. Maakt niet uit of ze 45 min slaapt of 3 uur. Gelijk huilen/krijsen als ze wakker wordt.... Als ze lang slaapt, snap ik dat ze honger heeft en als ze na 45 min wakker wordt, is ze misschien nog moe, maar slapen wil ze dan niet meer. Eenmaal goed wakker, is ze gewoon gezellig.

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Als mn zoon krijsend wakker werd en ik tilde hem op,kwam er vaak nog een boertje uit...

9. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als hij hier huilt is het vanwege een boertje die nog dwars zat, vieze luier of zolang geslapen dat hij alweer honger heeft :D

Kan vanalles zijn. Zou ook kunnen dat hij wel genoeg geslapen heeft en graag naar mama wil knuffelen ipv alleen in bedje liggen ;)

10. Aloe

Aloe Niet meer actief

Tja, mijn dochter heeft het altijd gedaan en doet het nu nog.
    Ik merk dat het in de ochtend wel steeds beter gaat. Dan is ze steeds vaker gewoon vrolijk en roept ze ons maar in de middag is ze altijd chagrijnig als ze wakker wordt. Ze heeft dan soms wel een half uur nodig om weer gezellig te worden.

Ach, ik ben al lang blij dat ze uberhaupt slaapt in de middag. Het is pas sinds een paar maanden zo namelijk. Hiervoor was het een regelrecht drama met het slapen. Ik heb ook weleens uit pure wanhoop hier geschreven toen.

Deel Deze Pagina