Ik weet even niet meer hoe verder. Afgelopen woensdag is onze zoon, 6 weken oud toen, geopereerd, spoed operatie na liesbreuk. Operatie is goed gegaan. Hij heeft alleen toen 11uu lang geen voeding mogen hebben, de operatietijd was niet bekend en hij moest nuchter blijven. 'S ochtends om 6.00 heb ik hem gevoed, daarna pas weer om 17.00. Een hele lange ruk dus. Nu is onze zoon erg van slag. De twee dagen erna kwam hij steeds om de twee uur drinken. Gisteren was een aardige dag, om de 3 uur en een enkele keer 4 uur. De nachten gaan wel goed. Net nu ik hoopte weer een beetje in een ritme te komen is het vandaag weer mis. Hij komt in zn sprongetje, wil om de 1 tot 2 uur voeding. Lijkt niet verzadigd te zijn en slaapt slecht. Ik heb pijnlijke borsten en voel mij na woensdag ontzettend onzeker over de borstvoeding en twijfel of ik zo wel verder wil gaan. Alle energie is op. Wie weer raad
Natuurlijk is je kindje van slag...een operatie, dat is heftig. Zo lang niet mogen drinken bij mama, dat is heftig. Wellicht pijn aan zijn lijfje, dat is heftig...En hij is nog maar zo klein! Gelukkig kan jij hem nu precies bieden wat hij nodig heeft Voeding en geborgenheid. Hij mag drinken zo vaak hij wil, er zit geen limiet aan. Als hij je nodig heeft, kan je er voor hem zijn. Het kan zijn dat het idd even samenvalt met wat regeldagen. Rond de 6 weken zit je ook nog eens op de top wat betreft krampjes en onrust. En zie je dus ook vaak dat mama's gaan twijfelen en dan maar stoppen met de borstvoeding. NIET nodig! Je doet het goed. Je luistert naar de behoefte van je kindje, die je nu hard nodig heeft. De productie zakt niet in elkaar van een dag niet drinken. Juist door met hem mee te gaan zal het allemaal weer tot rust komen. Maar dat heeft wellicht even de tijd nodig. Als je last hebt van je borsten, kan je een keer na een voeding nakolven. Dat ze even goed leeg zijn. En hoe gaat het met de plasluiers? Overigens is het super dat jullie al een mooi ritme hadden, maar soms, door 100 redenen, is dat ritme weer door de war. Dat komt vanzelf weer
Wat vreemd dat jullie ziekenhuis hem niet als eerste op de operatielijst heeft gezet! Hier twee keer een kleine ingreep gehad en beide keren 's ochtends vroeg direct aan de beurt, omdat het voor zulke kleintjes ondoenlijk, (en zeer onwenselijk en ongezond, lijkt me!) is om zo lang nuchter te blijven. Dat even als eerste. Daar zou ik een klacht over indienen, want zoiets moet niet kunnen! Over de voeding: rond 6 weken zijn regeldagen bekend en is elke 1-2 uur voeden heel normaal. Gezien het feit dat jij een dag niet hebt kunnen voeden, is je productie toen mogelijk wat gezakt (gezakt, ik denk niet dat het van zoiets direct instort ) en heeft zich niet direct kunnen herstellen de twee volgende dagen. Ik neem aan dat hij suf is geweest van de narcose, waardoor hij zich minder gemeld heeft en ws minder heeft gedronken dan hij in gezonde toestand gedaan zou hebben. Gewoon aan toegeven nu dus, dan is je productie snel weer op orde en in balans met wat hij nodig heeft. Zorgen dat je verder niet zoveel hoeft en je huishouden lekker laten voor wat het is: dat komt wel weer En misschien heb je nog iets aan een draagdoek, zodat je de momenten dat hij wel wil slapen, je handen vrij hebt? Of wil hij wel gewoon in z'n bedje slapen?
Helaas kan ik niet lang dragen. Ik vind het heel fijn om even te dragen en heel fijn. Maar wegens lichamelijke klachten kan ik dit helaas niet te lang doen. Mijn productie is niet ingestort. Juisf het tegenovergestelde. Blijf maar lekken. Kan om de haverklap schone kleding aan doen. Blijf maar lekken. Was net een klein beetje stabiel geworden. Hij ligt nu gelukkig weer fijn te slapen. Ik vind het inderdaad slecht van het ziekenhuis dat de operatie zolang op zich heeft laten wachten. Ze deden er nogal makkelijk over in het ziekenhuis. Nou ja dit weet ik weer voor de volgende keer. Dan doe ik het anders.
Zeker bij kleintjes is en ritme gewoon nog erg moeilijk en kan deze om het minste geringste weer omslaan! Voor je lekkages heb ik geen tips!
Door het vele drinken kan het zijn dat je toch weer wat overproductie hebt gekregen. Heb je een sterke tsr? Zo ja,kan je tijdelijk even wat melk weg laten lopen (handdoek/hydrofiel). Helpt dit niet zou je kunnen gaan blokvoeden om de boel weer in evenwicht te brengen, mocht dit niet vanzelf gaan. De eerste 6-8 weken is je productie nog in ontwikkeling,daarna komt er meestal meer stabiliteit
Pff hoe hard ik ook snap dat zl dit even nodig heeft, ik vind het wel echt heel erg zwaar. Ik hoop dat het na woensdag weer iets beter wordt!! Ben kapot. Hopelijk zelf nu nog even slapen.
Haha hij wist niet hoe snel hij weer moest drinken na de narcose. Was niet echt suf. We geven er maar gewoon aan toe. Gelukkig slaapt hij wel in zijn bedje en anders even lekker bij mama in bed in de co sleeper.
Ja, direct na de narcose dronk Caitlyn beide keren ook even heel stevig, maar vooral de eerste keer, (met 2,5 maand) was ze er de dagen erop toch wel suf van: sliep veel en meldde zich toen weinig. Wat wel even een fijne afwisseling was van 2,5 maand dagenlang huilen en niet slapen, maar dat terzijde Probeer je er zo weinig mogelijk tegen te verzetten: komt echt weer goed en dan komt al het andere wel. Wat is de reden dat je niet kunt dragen en waarmee draag je? Mogelijk dat ik (of iemand anders) nog tips voor je heb?
Ik heb een mei tai drager en een rekbare doek. Ik heb hypermobiliteitssyndroom. Al bekkeninstabiliteit voor de zwangerschap. Nu aan het revalideren, maar veel last van schouders en rug, waardoor het dragen vaak maar een uurtje lukt.
OK, ja, dan zal een geweven doek ws ook weinig verschil maken? Vervelend! (Mijn zus heeft het ook, dus ik ken het van dichtbij ).
Wat slecht dat je kleintje zo lang zonder voeding moest doen! Luc was met zijn liesbreukoperatie (5 weken gecorrigeerd) als tweede aan de beurt, er was nog een kindje dat jonger was. Daar deden ze echt de kleintjes eerst. Ik had speciaal gekolfd omdat ik dacht dat hij vast niet bij mij zou kunnen drinken toen hij wakker werd uit de narcose (eerste weken gingen erg moeizaam), maar hij ging juist heel goed drinken toen hij wakker werd, dat vond ik wel echt fijn en schattig. Ik heb verder niet echt tips voor je, maar wil je wel even een digi knuffel geven, het is vast even een periode. Hopelijk gaat het snel beter en vind je wat meer rust
Hanneke, was jullie operatie gepland? Die van onze zoon was niet gepland en moest ergens tussen geschoven worden. Maar ze hadden idd beter kunnen regelen dat dat in de ochtend was. Hij at zowat mn hele borst op toen hij eindelijk weer mocht. Arme jongen. Niet zo gek dat hij van slag was. Maar heb wel weer goede hoop. Vandaag minder huilen en makkelijker in slaapvallen. Nog wel steeds om de twee uur. Hopelijk wel weer een goede nacht. We zullen het zien. Rozemarijke nee ben bang dat het idd gewn verschil maakt. De mei tai draagt wel fijn. Alleen helaas voor even.
Nee, als de mei tai ook maar even kan, zal een geweven doek weinig verschil maken Jammer, want roep hier vaak wel dat ik die eerste maanden zonder draagdoek niet had overleefd: scheelde echt zoveel! Maar geef eraan toe en accepteer het voor wat het is: dat scheelt al een hoop. Verzetten tegen iets wat toch niet zo 1-2-3 te veranderen is, kost alleen maar energie...
He wat vervelend, zo klein en dan al een operatie,arm kereltje. En wat fijn dat ie bij mama mag drinken dat geeft zoveel troost voor zo een kleintje!! Ik werd ook in het begin onzeker van die regeldagen,en moe, heb eraan toe gegeven lekker op de bank de boel de boel en genieten van babytijd. Knuffel en hou vol, het word steeds fijner!
Bij ons was het eerst de bedoeling dat hij meteen de volgende dag met spoed geopereerd zou worden, maar dat kregen ze niet meer voor elkaar met het schema. Maar volgens mij zou hij ook dan in de ochtend worden ingepland. Nu was het nog dezelfde week. Hopelijk heb je een goede nacht gehad
De nachten gaan super goed. Gisteren om 21.00 gaan slapen. Had hem om 23.00/24.00 nog wel verwacht. Maar om 05.00 maar wakker gemaakt.