vanaf wanneer op de buik laten slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marjonz, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjonz

marjonz Lid

25 okt 2007
    73
    1
    0
    hoi allemaal

mijn dochter is nu 6 weken oud en word net als haar oudere zus(2,5) een echte buikslaper.
    krijg haar alleen in slaap bij mij op de arm en leg haar vervolgens weg op haar rug in bed,ze wil zelf absoluut niet in slaap vallen op haar rug,wel op haar buik....
    overdag leg haar sinds deze week in de box op haar buik als ze moe word en ze slaapt zo,maar wat moet ik nu met de nachten??

ik heb wel zo`n aerosleep matrasbeschermer en hoeslaken,mag ik haar nu al s`nachts op haar buik wegleggen?
    (ze tilt haar hoofd al wel heel goed op en ze draait ook goed met haar hoofd,want ze verandert ook wel van kant tijdens haar slaap)

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Officieel wordt aangeraden te wachten tot ze zelf op hun buik en weer terug kunnen draaien.

Maar ja, er zijn gewoon heel veel kindjes die alleen maar op hun buik willen slapen. Hier ook en ik heb haar vanaf 2 maanden zowel overdag als 's nachts op haar buik laten slapen, daarvoor alleen overdag. Mocht de tweede weer een buikslapertje zijn dan mag die van mij veel eerder gaan buikslapen, zolang ze hun eigen hoofd kunnen draaien, je een stevige matras hebt (aerosleep gebruik ik niet) en een goed geventileerde slaapkamer vind ik het prima. Maar het is natuurlijk een eigen overweging die je moet maken. Ik zou het wel altijd eerst onder toezicht overdag proberen.

3. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hoi!
    Wij hebben haar nooit zelf op haar buikje te slapen neergelegd en als we voor het slapen gaan even bij haar gingen checken, draaiden we haar altijd terug op haar rug. Eigenlijk doen we dat vaak nog steeds :p Maar da's ook omdat we haar in de gekste houdingen in bedje vinden :D lijkt me niet fijn liggen ;)

Persoonlijk vond ik het de eerste keer dat ze begon te draaien niet erg fijn, ik vond het zelfs een beetje eng. Maar uiteindelijk hou je het toch niet tegen! ;)

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb het nooit aangedurfd, dus pas toen ze zelf op hun buik draaiden :)

5. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Hier een buikslaper sinds dat ie 3weken oud was... en nog steeds op buik en gaat prima en hij red zich goed met zijn nekje en hoofd.

6. marjonz

marjonz Lid

25 okt 2007
    73
    1
    0
    we hebben haar vannacht op haar buik gelegd,en we hebben nog nooit zo`n goede nacht gehad!
    ze heeft doorgeslapen tot 5 uur,en daar waren we heel blij mee!
    dus dat bevestigd maar weer dat is echt op die manier het lekkerste slaapt.
    we hebben haar bedje nog bij ons op de kamer staan, we waren van plan om haar binnenkort naar har eigen kamer te doen.
    maar daar wacht ik denk ik nu nog ff mee.

Deel Deze Pagina