20 weken echo klompvoetje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MamavanIenS, 29 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanIenS

MamavanIenS Nieuw lid

29 dec 2018
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,

Vanmorgen kregen wij bij de 20 weken echo te horen dat ons zoontje 1 klompvoetje heeft. Verder waren er gelukkig geen afwijkingen te zien. Nu we de eerste schrik te boven zijn, hoop ik dat er andere mama's zijn die ervaring hebben met een kindje dat geboren wordt met klompvoetje(s). Zodat die mij hun ervaringen kunnen vertellen en ik misschien iets gerustgesteld kan worden.

2. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

29 sep 2012
    477
    235
    43
    Zelf niet meegemaakt bij onze kindjes, maar in familie wel. Kwam ook bij 20 weken naar voren dat hij een klompvoetje had. Is na de geboorte behandeld en je ziet er nu niks meer van! Ventje is inmiddels 2 jaar. Was wel zielig om te zien zo’n baby’tje met gipsvoet, maar zo’n kleintje weet niet beter.

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Mijn 2 nichtjes hebben allebei 2 klompvoetjes gehad. Ze zijn idd vrij snel na de geboorte in het gips gegaan en later nog een aantal keren toen ze wat ouder waren maar inmiddels kunnen ze prima lopen.

4. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Mijn broertje is inmiddels 20 en had bij zijn geboorte een klompvoetje. Hij ging inderdaad in de gips en is als baby ook geopereerd aan zijn achillespees als ik me niet vergis.

Hij loopt nu helemaal prima, maar zijn ene been is wel altijd wat dunner gebleven dan z'n andere. Dat zag je trouwens pas echt toen hij in de puberteit kwam en z'n benen gespierder werden, dat ene been ging niet helemaal mee zeg maar. Z'n ene voet is ook bijna een maatje kleiner dan de andere.

5. Mijn kindje

Mijn kindje Actief lid

21 jan 2013
    227
    162
    43
    Vrouw
    Huishoudelijk Medewerkster en Administratief medew
    Almere
    ik zelf ben geboren met klompvoeten en mijn dochter is ook geboren met klomp voeten. wij hebben allebei in het gips gezeten. en allebei met speciale schoenen met een beugel ertussen. van mijzelf weet ik er niets meer van. maar mijn dochter had er vrijwel geen last van. ja, de ontwikkeling in de beentjes gaat iets langzamer. maar uiteindelijk wordt het wel sterker. mijn dochter kon zich ook gewoon omdraaien van buik naar rug en omgekeerd. afhankelijk van hoe lang er behandeld moet worden zou er iets vertraging kunnen komen met het leren lopen. maar mijn dochter kon dit al wel binnen 1,5 jaar. zij heeft er geen problemen mee tot op heden. of andere lichamelijke klachten die er bij horen.. voor vragen mag je me een pbtje sturen

Deel Deze Pagina