Hallo ik heb een vraagje over mijn zoontje fruit eet hij altijd heel goed bijna een heel potje van 6 maand of vers dit gaat altijd heel goed. Maar als ik hem rond 4 a 5 uur groente wil geven dan gaat hij hiervan kokhalsen.. ik durf dan eigenlijk niet meer zo goed verder te voeren.. maar hij heeft dit dalijk tog wel echt nodig ook toch? hoe los ik dit op? alvast bedankt
hij heeft het echt nog niet nodig hoor, blijkbaar is hij nog niet toe aan groente. Ik zou zeggen, even een weekje of langer even geen groente aanbieden. En daarna weer proberen.
Even geen fruit meer geven en op dat tijdstip groente aanbieden. Gewoon stuk in de hand en laten likken en sabbelen misschien?
Ze hebben vaak even de tijd nodig om ergens aan te wennen. Groenten is natuurlijk ineens heel anders dan fruit. Je zou kunnen proberen de groenten op het tijdstip van het fruit aan te bieden en een paar daagjes dezelfde smaak zodat hij eraan went. Als dit eenmaal goed gaat kun je weer een nieuwe smaak proberen en dan op een gegeven moment de groenten in de avond gaan geven. Misschien heb je er wat aan.