Hoelang kunnen baby's neusverkouden zijn? Dl is morgen al 2,5 week aan het snotteren. Het is echter alleen bij een flinke neusverkoudheid gebleven. Nu na 2,5 week is het nog steeds niet helemaal over. Haar neusje is nog vaak vies en af en toe komt er nog snot uit. Je hoort het af en toe ook nog met het ademen vooral als ze de fles drinkt lijkt het net of haar neus nog helemaal verstopt zit. Ze zevert veel en ademt soms bij het slapen gaan wat zwaarder. Voor de rest geen verhoging of koorts gehad, ze drinkt goed en is heel alert en levendig. Ze probeert wel haar oortjes te pakken en wrijft dan aan de zijkant van haar bolletje of boven haar oortjes. Verder heeft ze wel vaak haar mondje open staan. Is het verstandig om de ha te bellen morgen of zal ik het gewoon ff aan kijken.
Hier gaat het al weken op en af met beide kinderen... Er schenen deze winter ook rare hardnekkige virussen te heersen. Onze kids gaan niet naar een kdv ofzo, maar dochter gaat wel naar de psz dus zal daar vandaan eea meenemen. Volgens mij is een neusverkoudheid niet erg en de duur nog redelijk normaal. Volgens mij moet je bellen als ze langer dan 3 dagen koorts hebben of als de koorts weg is en dan weer terugkomt, of als ze suf worden, niet goed drinken en bij niet wegdrukbare vlekjes uiteraard. Zolang je kindje goed drinkt, goed slaapt en verder vrolijk en alert is zou ik me niet te veel zorgen maken. Bellen ter overleg kan natuurlijk altijd!
Je kunt natuurlijk altijd de huisarts bellen. Maar hij of zij doet toch niks. Voordat je er iets voor krijgt moet je kindje goed ziek zijn, ze geven jonge kindjes het liefst zo min mogelijk medicatie dus het is, helaas, een kwestie van uitzitten. Even naar haar laten luisteren, oortjes checken etc. is misschien wel prettig voor je en dat willen ze vast en zeker doen.
Wat doe je zelf al? Neusspray Luuf op het borst Luuf onder de voetjes en sokjes erover tijdens het slapen Hoofdeinde bedje omhoog Versnipperde ui onder het bedje Vrijer ademen badje Eventueel Paracetamol Beetje rechtop of ietwat op de zij voeden.
Huisarts kan weinig doen. Omdat ze zo aan de oortjes prutst zou ik zelf wel een spray halen, (zoutoplossing) om de neus goed open te houden en zo te voorkomen dat het een oorontsteking wordt. Maar verder kun en hoef je weinig, als ze vrolijk en alert is, geen koorts heeft en goed drinkt
Zoute neusspray geef ik dl ook altijd bij verkoudheid, voor ze gaat slapen, om de boel beetje open te houden. verder kan oortjes kijken nooit kwaad (al zitten ze volgens mij ook aan hun oren bij alleen maar vermoeidheid).
Nou ik zou wel de oortjes ff laten checken bij de ha. Mijn zoontje was dacht ik ook alleen verkouden, had geen koorts, niet huilerig. Dit heeft ook zo'n twee weken geduurd. Toen begon hij toch opeens ontroostbaar te huilen en bleek hij een flinke dubbele oorontsteking te hebben. Na een kuurtje was het zo voorbij gelukkig. Waarom twijfelen om naar de ha te gaan? Gewoon DOEN! . Daar betalen we immers toch ook torenhoge premies voor? En je kunt beter een keer te veel gaan, dan een keer te weinig!
Ik gebruik nu alleen nog s'avonds voor als ze de nacht in gaat neusspray omdat je het niet al te lang achter elkaar mag gebruiken. Doe haar neusje regelmatig schoonmaken met een neuspompje. Doe Luuf onder haar voetjes en gaat al sinds dat ze verkouden is 1x per week in een badje met een theelepeltje Luuf. ( dit op aanraden van apotheek omdat dl allergisch is voor Zwitsal dus ik dat adem vrij spul niet kan gebruiken) Hoofdeinde staat een beetje omhoog Verder doe ik iedere dag haar kamertje goed laten luchten.. Aan de oortjes zitten kan inderdaad ook door vermoeidheid komen en ze komt bijna op de leeftijd dat ze haar eerste tandjes kan krijgen en daardoor ook een druk op haar oortjes kan komen te staan. Maar de duur van de verkoudheid is gewoon normaal en dus niet zorgwekkend? Kan het ook een allergie zijn voor bijvoorbeeld huisstofmijt of huisdieren, aangezien ik allergisch ben voor huisstofmijt en mijn vriend een lichte vorm van astmatische bronchitis heeft? Ik ga morgen gewoon voor de zekerheid de ha bellen. Kijken wat hij zegt.
Het kan ook zijn dat ze meerdere verkoudheden achter elkaar oppakt. Dat het lijkt alsof ze constant verkouden is maar dus al weer in haar tweede of derde virus zit... Het kan zeker zijn dat ze allergisch is. Dat zul je idd moeten overleggen met de huisarts. Succes. Er is niks aan. Mijne zijn ook constant snotterig