Waarom werd jij ingeleid voor 42 weken??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Esthers, 14 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik ben eigenlijk heel benieuwd of er mensen zijn die ingeleid zijn ivm BI en hoe erg was die BI?

2. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik ben van alle drie mijn kids ingeleid. De eerste op zaterdag, de tweede op maandag en de derde op vrijdag.

Hier hebben ze dus echt geen vaste dag voor inleiden.
    De eerste twee moesten ingeleid worden omdat ik over de 42 weken liep.
    Bij de jongste was ik 40.1, maar voelde elke keer minder leven. Ik zou eigenlijk op maandag ingeleid worden, omdat het niet echt spoed was om het nog voor het weekend te doen.
    Vrijdag ging ik voor de laatste keer voor controle, maar toen was het zo rustig op de verloskamers dat ze toen maar zijn gaan inleiden.

3. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Ik ben ingeleid met 41 weken ivm naderend serotoniteit, BI, minder leven voelen etc. Ik mocht kiezen of de volgende dag (dit zou dan zaterdags zijn ) of 's maandags. Ik heb natuurlijk voor de eerste mogelijkheid gekozen.

4. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Ik ben met 39 weken ingeleid ivm. pre-eclampsie (beginnende zwangerschapsvergiftiging). S is met 39+1 geboren met een spoedks, omdat het allemaal niet wilde vlotten. Hij was erg groot; 4480gr en 55cm en een hoofdomtrek van 38,5cm. Paste dus gewoon niet.
    Dikke kans dat ik daarom nu weer een ks tegemoet ga. :(

5. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

ik ben ingeleid ivm zwangerschapssuiker...
    ze kwamen daar pas bij 37 weken achter toen moest ik regelmatig naar het zkh om curves te maken en naar de dietist maar mn suikers gingen niet omlaag moest op een maandag naar de gyn en zei ook dat insuline gaan spuiten niet meer praktisch was dus ben met 38 wkn en4 dagen ingeleid..

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik ben met 39 weken ingeleid i.v.m te weinig vruchtwater...
    Ik mocht kiezen of ik de dag erna (op maandag) of b.v pas op dinsdag wilde komen... Maar ik had zelf zoiets van: als ze te weinig vruchtwater heeft dan doe maar zo snel mogelijk!
    Op maandag zijn ze begonnen met inleiden... Op woensdag kwam het uiteindelijk pas op gang en ben ik om 16.09 uiteindelijk na het eerst zelf geprobeerd te hebben (ze wilde niet indalen) bevallen met een keizersnede...

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik lees trouwens dat sommige mensen graag ingeleid willen worden... Heb het idee dat er soms wat makkelijk over gedacht wordt alsof het een easy job is ofzo en dan dezelfde dag of de dag erna de kleine hebben...
    Maar dat is het dus niet he.... Ik vond het ten eerste alles behalve prettig! En het duurde ook nog eens erg lang voordat uiteindelijk alles op gang kwam! (2 x ballon catheter gehad en 2 x gel, de dag erop zou ik een rust dag krijgen (dag 3 dus) maar toen braken s'nachts toch mijn vliezen gelukkig!)

8. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met 38 weken precies (op een maandag) ingeleid en dinsdag bevallen. Dit omdat ik een ernstige vorm van nierstuwing had.

9. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zou ingeleid worden met 41+1 ivm langdurig gebroken vliezen en geen weeen activiteit. Het zou gebeuren op maandag:), maar het begon de nacht ervoor toch spontaan.;)

10. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Met 41+5 ingeleid wegens minder leven en te weinig vruchtwater

11. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik werd ingeleid omdat mijn eerste zoontje een erpse parese kreeg door de bevalling en ze dachten dat hij te groot was voor mij bekken. Daarom hebbe ze met 38 weken ingeleid om te voorkomen dat de kleine te groot werd. Ze dachten dat hij al 2 weken voor liep maar toen hij eruit kwam bleek het heel anders. Ik vond het vreselijk om ingeleid te worde (op dat moment niet) maar na de bevalling wel in 1,5uur was ik al mama. Ben van niks in persdrang gekomen en dat was niet echt een pretje!

12. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik ben met 38 wkn en 2 dagen ingeleid vanwege nierstuwing.
    maar bm was wel al helemaal verweekt.

13. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hoe is het precies gegaan toen als ik vragen mag?
    Heb je wel weeen opwekkers nodig gehad?

14. mroos

mroos Niet meer actief

38+5 weken omdat ik veel huiduitslag had, en daardoor niet meer kon slapen etc.

15. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik moest mij om 8 uur melden.
    maar vanwege drukte op de verloskamers kon ik pas om 9.30 een kamer op.
    om 9.42 hebben ze mijn vliezen gebroken en aan de monitor gelegd en mijn dochter kreeg een dingetje in haar hoofd gedraaid.
    om 10.42 hebben ze het infuus aangezet.
    die is 1 keer verhoogd.
    tussendoor mocht ik gewoon eten douchen enz.
    en om 15.42 is mijn dochter geboren.
    al met al voor mij een prettige ervaring geweest.

16. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Oke :) Bedankt voor je antwoord.. ik heb namelijk ook de keus om me te laten inleiden, maar ik heb liever dat ze het maandag eerst proberen met strippen en dan hoop ik dat mijn bmm ook al verweekt is, en dat het gelijk aanslaat.

17. shenoby

shenoby Niet meer actief

succes met je beslissing en bevalling natuurlijk.
    ik weet dat inleiden niet altijd een pretje is.
    maar das ook met natuurlijke bevallingen zo.
    maar ik zou het inieder geval zo weer doen.

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik werd ingeleid met 40+3. Door middel van een ballon Kateter. Die heeft er twee dagen in gezeten. Zaterdags ben ik verder ingeleid. Wilden apsolut geen ks. Maar ze is als nog zondag.s s nachts geboren met een ks. De ontsluiting wilden niet door zetten bleef op drie centimeter hangen.

Dus 40+6 geboren, Van wegen zwangerschapsuiker en ze er uit moest.

Me eerste bevalling was ook een ks maar die was zo gezegt geplant.

19. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Mij wilde ze inleiden omdat ze in het Erasmus hier niet meer willen wachten tot 42 weken (!)

Wilde het absoluut niet en ben dus naar huis gegaan met mn vriend was toen 41plus2 en toen we thuis kwamen begonnen de weeen (-;

20. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    2 keer ingeleid en beide keren ivm pre-eclampsie.
    De eerste met 39.4 week
    De tweede met 38.1 week

Deel Deze Pagina