Waarom werd jij ingeleid voor 42 weken??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Esthers, 14 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik word a.s. maandag waarschijnlijk ingeleid. Dit i.v.m. hoge bloeddruk welke ik al weken heb en afgelopen vrijdag tijdens controle was mijn bloeddruk weer hoger en er zat meer eiwit in mijn urine en mijn bloedwaarde m.b.t. leverfunctie was verhoogd.

Baal ervan, had liever de natuur z'n gang laten gaan. Hopen dat dit weekend nog iets vanzelf start of in ieder geval dat er wat vooruitgang in komt (ontsluiting ofzo).

2. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ik ben ingeleid met 38 weken + 1 dag i.v.m. zwangerschapscholestase.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ben met 40+3 weken ingeleid ivm weinig vruchtwater en de mogelijkheid tot een PND ( een herhaling van mijn 1e zwangerschap + bevalling )
    Inleiden viel mij trouwens 100% mee!

4. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    ingeleid met 42 weken ivm weinig vruchtwater en duidelijke verkalking placenta.Bij inleiden bleek ook dat de kleine al gepoept had. Was goed dat hij gehaald werd. Al voelde ik mezelf wel goed hoor, behalve dat mn voeten op balonnen leken...whahahaha

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik ben op zaterdag met 36+4 ingeleid omdat mijn vliezen waren gescheurd (al meer dan 24 uur).

6. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Mijn bloeddruk was veels te hoog.
    Ik was anders heel graag op de natuurlijke manier bevallen.

7. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Ik ben met 39,4 wk ingeleid ivm te hoge bloeddruk. Dinsdags in het ziekenhuis opgenomen, woensdagochtend ingeleid en in de nacht van woensdag op donderdag bevallen.

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik ben op vrijdagochtend ingeleid omdat mijn vliezen al op woensdagavond braken en de ontsluiting bleef hangen op drie centimeter. Ik was na 36 uur weeen ook wel blij dat ze dat deden. (toen kreeg ik een weeenstorm waarbij ik in tien minuten naar 10 cm ging, dus toen was ik niet meer zo blij.. ;))

9. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Iemand schreef dat er te makkelijk gedacht wordt over inleiden.
    Ik vind dat er te makkelijk gedacht wordt om vrouwen tot 42 weken door te laten lopen. Wij zijn het enige europese land waar dit gebeurt, alle andere landen leiden met 41 weken in, omdat de risico's na 41 weken enorm toenemen, zoals verkalking van de placenta en te weinig vruchtwater.
    Inleiden is misschien niet altijd even leuk, maar op een dood kindje zit ook niemand te wachten.
    Het hoge babysterfte in NL ligt natuurlijk niet alleen hieraan, maar het draagt wel bij.

10. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    en daarbij kunnen ze wel in de gaten houden of je nog genoeg vruchtwater hebt, maar niet de kwaliteit van het vruchtwater. Ken iemand die bijna haar kindje is kwijtgeraakt omdat ze haar te lang met vervuild vruchtwater door lieten lopen.

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    #51 Musty, 19 jun 2010
    Laatst bewerkt: 19 jun 2010
    hier uiteindelijk met 38+6 op vrijdag met spoed ingeleid omdat mn epileptie aanvallen drastisch verergerde

had ik eerder aan de bel getrokken was ik ook eerder ingeleid.

het ironische is dat ik vanaf 20 weken ongev drastisch rustig aan moest doen omdat ik al wat onstsluiting had en weinig slijmprop had
    had ook BI maar hier leiden ze daar liever niet voor in omdat dit de klachten na de bevalling blijvend of erger konden maken:(

12. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    beide zwangerschappen ingeleid ivm zwangerschapvergiftiging.
    eerste keer op woensdag, tweede keer op zondag. beide was het de dag dat mijn eigen gyn dienst had. In het weekend doen ze eigenlijk niet omdat de kinderarts dan niet standaard aanwezig is in het ziekenhuis.

13. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Vreselijk, ik ken ook zo'n verhaal. Alles was "goed" op vrijdag, ze moesten zich geen zorgen maken, naar huis gestuurd door de Gyn, maandag zou ze met 42 weken ingeleid worden en toen was het te laat, het kindje was dood. Een prachtig mooi perfect kindje. Het zal je maar gebeuren, je wereld stort in. :(
    Maar goed, off-topic. Excuses.

14. Laust

Laust Niet meer actief

Ik ben met 40+1 weken ingeleid vanwege een te hoge bloeddruk. Eerst werden mijn vliezen gebroken en na een uur kreeg ik een infuus met weeënopwekkers omdat ik maar 1 wee kreeg in een uur. Met het infuus kreeg ik direct een weeënstorm en na 1,5 en 1 cm extra ontsluiting kreeg ik een ruggenprik. Uiteindelijk heeft de bevalling 7 uur geduurd.

Ik ben trouwens op een woensdag ingeleid nadat ik die dinsdag bij de gyn was geweest. Hij twijfelde wat te doen en legde de keus bij mij neer. Ik gaf hem de keuze weer terug omdat hij er verstand van heeft. Geen speod dus.

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Als de baby bij a.s dinsdag niet is word ik ingeleid dan ben ik 40+6.Dit omdat er een grote baby verwacht word en ze het anders gewoon te lang vinden duren.
    Klopt het trouwens dat je met inleiden grotere kans hebt op keizersnede?

16. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    #56 nanni1996, 20 jun 2010
    Laatst bewerkt: 20 jun 2010
    Ik ben ingeleid met 36+6 op een maandag ivm BI, sliep al tijden niet meer, kon niks meer..
    Uiteindelijk bevallen op 37+3!!!
    Daarvoor sloegen de pillen niet aan..
    Op 37+3 konden ze met moeite me vliezen breken, en toen ging alles heel snel.. Binnen 6 uur was hij er, met maar 10 pers minuten..

17. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Met 36.5 weken braken mijn vliezen, geen weeen.
    Toen aan een onderzoek meegedaan, wel/niet inleiden met vroegtijdig gebroken vliezen.
    Uitgeloot om in te leiden en dat is gebeurd met 37.1 weken.

Bm was verstreken, infuus gekregen en 6u later was ze er.

18. Bri

Bri Niet meer actief

Ik weet het niet zeker, maar kan me dat wel voorstellen. Een ingeleide bevalling is niet helemaal natuurlijk en misschien is je lichaam er nog niet helemaal klaar voor. Als de ontsluiting niet opschiet of als je niet hard genoeg kunt persen, kan ik me indenken dat je dan alsnog een keizersnede moet.

Ben zelf nooit ingeleid, mijn nichtje wel, bij 38 weken (op een zondag). Wegens hoge bloeddruk. Bij haar werd het overigens geen keizersnede, al hebben ze tot 3 keer toe op het punt gestaan dat wel te doen. Steeds kwam ze nét op tijd op eigen kracht verder en heeft ze haar zoontje er zelf uit kunnen persen; maar haar vriend stond al klaar in operatieschort.

19. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Met 38+4 vanwege hoge bloeddruk. Hier doen ze inleiden in het weekend. Ik mocht op zaterdagmorgen komen voor de gel, en ben zondagmiddag bevallen. Ik was de laatste van het weekend :D

20. happy2

happy2 Lid

16 apr 2010
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vanwege hoge bloeddruk met 37,6 weken. Voor mijn gevoel niet nodig en te vroeg (bloeddruk was onder controle met medicijnen)

Deel Deze Pagina