Waarom werk jij wel of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door MoedervanSafia, 25 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik werk wel/niet

1. Ik werk voor het geld

2. Ik werk voor het uitbreiden van mijn carriere

3. Ik werk voor de sociale contacten

4. Ik werk omdat ik geen andere keus heb (schulden etc)

5. Ik werk omdat ik eigen baas ben

6. Ik werk niet omdat mijn partner al genoeg verdient

7. Ik werk niet omdat ik thuisblijfmoeder/huisvrouw ben

8. Ik werk niet omdat ik daar geen zin in heb

9. Ik werk niet door mijn gezondheid

10. Anders namelijk:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Pippamoi

Pippamoi Actief lid

28 jul 2013
    278
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Anders:

Ik werk omdat het een zinvolle invulling van mijn leven is. Ik vind mijn werk erg leuk en heb het idee dat ik met mijn werk een waardevolle bijdrage aan de samenleving lever. Dat motiveert enorm.

Mijn man en ik werken allebei ongeveer evenveel en verdienen ook ongeveer evenveel. Een van ons tweeën zou kunnen stoppen en dan kunnen we (zuinig) rondkomen, maar allebei vinden we werken te leuk / zinvol om dat te doen. Als de baby er is, gaan we allebei 4 dagen werken. Ik ben erg van het eerlijk verdelen :) .

2. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik werk helaas niet vanwege gezondheid, zit in de Wajong wegens een chronische hartziekte en ben volledig arbeidsongeschikt. graag zou ik kunnen werken maar helaas zit dat er niet in.. ook zou ik graag vrijwilligerswerk willen doen,maar tot nu toe willen ze me nergens hebben omdat ik geen vastigheid kan bieden vanwege mijn ziekte. ik heb helaas dus niet de keuze tussen wel of niet werken.

3. Vanillajaguar

23 nov 2011
    41
    0
    0
    ik werk omdat mijn vriend bergen alimentatie moet betalen voor zn ex vrouw.

Er moet toch iemand zorgen dat er een dak boven ons hoofd is en blijft ;)

4. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    142
    63
    Heb 2jaar ziektewet gehad maar chronische whiplash word helaas niet erkend dus ben maar 7% afgekeurd en je moet voor wia 35% of meer hebbe helaas.heel krom geregeld helaas

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik werk voornamelijk voor het geld.
    Maar ook om onder de mensen te zijn. Zou graag minder werken zodat ik meer thuis ben met mijn kindje maar dat is helaas niet haalbaar.

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ik werk niet omdat ik terug ben beginnen studeren! :)

Hopelijk over 2 jaar weer werken, omdat ik het graag doe, en omdat ik veel geld wil verdienen :D (zoals iedereen wel wil denk ik? ;) )

Ik studeer momenteel verpleegkunde, daarna wil ik lactatie gaan doen!

7. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Ik werk omdat ik het normaal ook leuk vind. Op het moment baal ik van mijn werk. Ik zit niet op de juiste plek op mijn werk en zou graag een andere plek vinden. Ik doe op moment ook nog een opleiding erbij waardoor dat niet makkelijker wordt. Als ik een kleintje heb hoop ik minder te kunnen gaan werken. Het is een beetje aankijken of mijn man tegen die tijd voldoende verdient om ons volledig te kunnen onderhouden.
    We verdienen voldoende samen, maar hebben ook een hoop schulden gemaakt die we nu hard aan het afbetalen zijn :)

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik werk niet omdat ik mijn kind(eren) tot aan de basisschool zelf wil opvoeden. Ik wil deze taak niet aan een vreemde overlaten omdat ik het zelf het beste kan ;)
    Hoe ik er daarna voor sta op de arbeidsmarkt, zie ik tegen die tijd. Ik weet dat ik inventief genoeg ben om te kunnen gaan doen wat ik wil. Maar mijn kinderen wil ik niet wegbrengen, al is mijn wereld soms wat klein. Na deze eerste jaren wil ik dan ook graag weer met iets nieuws bezig zijn.

Wel volg ik een hbo deeltijd studie ernaast, in een langzaam tempo weliswaar door een onverwachtse tweede zwangerschap, maar dan blijf ik wel bezig.

Mijn vriend vind het prima, hij werkt graag en kan zijn taken niet uitvoeren in minder tijd. Wel neemt hij de avonden en weekenden voor zijn rekening qua verzorging, hij is gek op zijn dochter en niks missen.

Ik ben wel zeer dankbaar dat ik deze keuze kan maken :)

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik werk voor mijn persoonlijke ontwikkeling.
    (En ook voor het geld natuurlijk)

Ik hoef niet perse te werken we zouden het redden van onze eigen zaak maar ik wil graag mijn bijdrage doen aan de maatschappij en ik heb werk waarbij mijn bijdrage aan de maatschappij groot is.
    Daarnaast vind ik mijn persoonlijke ontwikkeling die ik daar door maak heerlijk. En heb de uitdaging ook e ht nodig.b

10. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Ik werk om verschillende redenen;
    - sociale contacten
    - geld en hij van luxe, minstens een keer peer week uiteten of stappen
    - ik ga graag (liefst 2X Pj) op vakantie

Het liefst zou ik een baan willen of willen werken zonder de verplichting te voelen dat het moet ivm geld. Als ik de financiële zekerheid heb zonder baan zou werken een stuk natuurlijker gaan en zou ik meer aan vrijwilligerswerk willen doen. Helaas vind ik dat ik nu te lange dagen maak en ik maak mij dan ook zorgen hoe ik dat straks met de kleine moet gaan doen als mijn verlof erop zit.

Ik ben nu van 7-7 van huis en daarna redelijk gesloopt. Dus ik ben echt benieuwd hoe ik dit straks opnieuw ga indelen. Helaas valt er niks aan de werk en reistijden te doen en helaas liggen de banen nu ook niet voor het oprapen.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik werk niet omdat ik gewoon geen baan kan vinden.. Ik studeer nog dus zoek iets parttime. En ik kan alleen in de avonden en weekenden, en ben te duur dus wordt nergens op gesprek gevraagd..

Maargoed, naast mijn studie blijft er ook niet veel tijd over dus ik vind het ook niet erg meer.. En als we een kleintje mogen krijgen dan wil ik zowieso niet werken omdat ik de opvoeding graag zelf wil doen. Als ze naar de basisschool gaan dan ga ik wel werken.

12. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.099
    1.099
    113
    Ik werk niet omdat ik bij mn kinderen wil zijn.
    Als ze allemaal op school zitten, dan zie ik wel weer.

13. miracle of love

miracle of love Bekend lid

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Ik werk voor het geld.
    Ik werk omdat ik het op intellectueel gebied nodig heb.
    Ik werk omdat ik mijn werk leuk vind.
    Ik werk omdat ik het belangrijk vind om te werken.

Hier gaan de kindjes 1 dag naar de gastouder. De andere dagen is 1 van ons altijd thuis.

14. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Zo zie je maar weer dat werk niet alleen maar uit werk bestaat, maar toch voor velen veeel meer betekend. :)

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik werk alleen voor het geld. Als we morgen de jackpot in de Staatsloterij winnen,ligt m'n ontslagbrief overmorgen bij m'n baas op de mat.

16. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik werk nu echt alleen maar voor het geld.
    Om verschillende redenen.
    Ik zou er wat voor doen, om wat meer thuis bij de kinderen te zijn.
    Nee..als ik de jackpot zou winnen, zou ik het wel weten..

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Toch netjes dat je de moeite zou nemen om een brief te maken. Hier een telefoontje: ik kom niet meer:D

Maar goed, dat alleen dan in het geval dat ik de Staatsloterij zou winnen. Want behalve het feit dat ik wel móet werken voor mijn geld (alleenstaand) vind ik het ook erg leuk. Ik zou niet fulltime thuis kunnen zitten, daar ben ik niet voor gemaakt.
    Het enige jammere is dat ik nooit ergens langer blijf hangen dan 3 jaar (als ik geluk heb) aangezien werkgevers panisch zijn voor wat betreft vaste contracten uitdelen.

18. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Haha,is verplicht he..paar maanden opzegtermijn ook. Al denk ik dat ik die zou proberen af te kopen :D

19. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Ik werk niet omdat ik zelf voor mijn kinderen wil zorgen. Als ze straks allebei 4 zijn en naar school ga ik wel weer een baan zoeken. Maakt me niet uit wat als het maar met de schooltijden te combineren is en ik ook dan zelf mijn kinderen op kan vangen

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.280
    6.192
    113
    Grappig, ik werk juist omdat ik zelf voor de kinderen wil zorgen. Alleen dan op een andere manier ;):)
    Maar jij bent waarschijnlijk in de positie dat je een partner hebt die genoeg verdient, toch, of heb ik het verkeerd?

Deel Deze Pagina