Waarom werk jij wel of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door MoedervanSafia, 25 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik werk wel/niet

1. Ik werk voor het geld

2. Ik werk voor het uitbreiden van mijn carriere

3. Ik werk voor de sociale contacten

4. Ik werk omdat ik geen andere keus heb (schulden etc)

5. Ik werk omdat ik eigen baas ben

6. Ik werk niet omdat mijn partner al genoeg verdient

7. Ik werk niet omdat ik thuisblijfmoeder/huisvrouw ben

8. Ik werk niet omdat ik daar geen zin in heb

9. Ik werk niet door mijn gezondheid

10. Anders namelijk:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Ik werk als gastouder niet omdat we het geld echt nodig hebben. Met het salaris van mijn man kunnen we ook rond komen. Maar extra geld is natuurlijk nooit verkeerd. Als straks de kleine er is mag ik die ook mee nemen als ik moet werken wat dus ideaal is.

2. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk omdat ik leuk werk heb en veel vrijheid (eigen baas en op zich verdient man voldoende dus veel ruimte voor kiezen van opdrachten). Doordat het helemaal mijn eigen keuze is voelt het erg vrij. Vervolgens ben ik lekker mentaal bezig en heb ik leuke contacten. Ook werk ik puur 'omdat het kan'. Nu geld verdienen en sparen en dan over heel veel jaren bijvoorbeeld eerder met pensioen of iets bijzonders doen of studie kind betalen is een fijn idee. Als ik mij soms afvraag waarom ik niet gewoon stop, immers, voor het geld op korte termijn hoeft het op zich niet, denk ik aan mijn eigen ouders: ik was altijd enorm trots op mijn hardwerkende moeder en ben nooit aandacht te kort gekomen.

3. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik werk niet omdat ik thuisblijfmoeder ben (al 15 jaar) en omdat we van het salaris van mijn man rond kunnen komen...

4. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik heb een whiplash en hierdoor kon ik net aan 16-20 pw werken, echter met onze kinderwens erbij besloten om te stoppen, omdat beide kind en werken niet zou gaan lukken. Dus nu ben ik thuis bij onze dochter en lukt het huishouden me maar amper. Maar zodra dochter naar school gaat, probeer ik wel weer te gaan werken. Ik mis toch wel wat contact met andere mensen. En iets meer financiele ruimte zou fijn zijn.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.110
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik werk zowel voor mijn plezier als voor het geld.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik werk omdat ik mijn eigen geld wil verdienen en totaal onafhankelijk wil zijn. Daarnaast werk ik omdat ik het leuk vind en omdat ik mij verder wil ontwikkelen, wat ook de reden is dat ik naast werken ook nog een studie volg.

7. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik werk vanuit huis omdat we anders niet rondkomen.
    Ik zou graag buitenshuis werken, maar gezien ik de kinderen thuisonderwijs geef gaat dat niet lukken, ik heb ME en na een dag met de kinderen kan ik echt niet nog eens een aantal uur werken helaas.

8. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Anders: ik zit momenteel werkeloos thuis, maar ik wil graag werken omdat ik graag mijn carrière verder wil uitbreiden.

Vandaar deze 2 opties.

9. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik werk om extraatjes te financieren, en uit huis te zijn voor enkele uurtjes. Heb middelbare school niet afgemaakt, en werd op verschillende opleidingen afgeketst vanwege leeftijd

10. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

Voor het geld en om er even tussenuit te zijn.
    Mijn werktijden zijn zo ingedeeld dat ik overdag thuis ben, smorgens en savonds werk ik en ik kan ook mijn kinderen op bed leggen. Ideaal!

11. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik werk in het bedrijf van mijn man (hij heeft samen met zijn ouders een bedrijf) maar ik verdien er niets mee. Ik ben 4 jaar geleden gestopt met werken in de zorg omdat ik het werk niet leuk meer vond en mijn man genoeg verdiende. We hebben wel een stapje terug moeten doen want het inkomen van mijn man werd niet verhoogd. Na een paar jaar ben ik enkele dagen mee gaan werken.
    Ik werk nu twee dagen in de week en vanaf januari ben ik tot april vrij. Ideaal werk want ik kan alles indelen naar mijn zin, als er kinderen ziek zijn kan ik thuis blijven. Oke, het werk heeft ook een keerzijde en dat zijn mijn schoonouders, het wrijft soms tussen ons. Ik voldoen niet aan hun ideaalbeeld (nog steeds niet na 23 jaar ;) ).

12. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik werk omdat ik van thuisblijfmoeder zijn helemaal gek zou worden. Ik heb die uitdaging nodig en ik verdien ook graag dat geld ;)

13. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Ik werk niet omdat ik vorig jaar september mijn opleiding heb afgerond en tot nu toe nog geen baan heb gevonden

14. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik volg een fulltime opleiding met stage. Dit was een keuze omdat ik geen werk kon vinden. Op dit moment dus onze woon situatie kunnen we rondkomen van 1 salaris. Wel nauwelijks leuke dingen. Op vakantie kan dan echt niet.

Als we zouden verhuizen heb ik een inkomen nodig. Anders komen we niet rond. Maar buiten dat ook al zouden we dat wel ruim kunnen zou ik toch werken, voor het geld ( onafhankelijk zijn ) en ik kan echt niet met mijn dreumes 24/7 samen zijn. Dat word ruzie denk ik. Behalve toen ze baby was toen moest ik er niet aan denken om haar af te geven.

15. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik werk niet, ben arbeidsongeschikt!
    En ik vind het verschrikkelijk!

16. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    ik werk parttime en vind het heerlijk. heb mijn opleiding niet voor niks gedaan.
    mijn eigen geld verdienen en ook al lukt het makkelijk van 1 loon nu hebben we gewoon wat extra's voor vakantie of andere leuke dingen.

17. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik werk niet omdat we het financieel kunnen redden en ik het daarom belangrijker vindt dat er één voor de kind(eren) zorgt.
    In dit geval ben ik het omdat mijn man voor meer inkomen zal zorgen op het moment dat we allebei zouden werken.

18. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Omdat ik een voltijds studie doe (bijna klaar), alleenstaande moeder ben en chronisch ziek. Het valt gewoon niet allemaal naast elkaar te plannen, ik ga mijn zoontje niet in zijn eentje achterlaten in bed 's avonds.

19. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik werk voor de sociale contacten, voor het geld en vooral omdat ik het gewoon heel erg leuk vind :) Ik zou niet mijn beste zelf zijn als ik full-time thuis zou zitten. Ik heb dit nodig om te kunnen genieten van mijn tijd thuis.

20. sjak

sjak Niet meer actief

Ik werk omdat ik nooit, maar dan ook nooit in de afhankelijke positie terecht hoef te komen.
    Ik werk voor de intelectuele uitdaging.
    Ik werk voor de luxe (skiën, leuke schoenen etc)

Maar oh wat deed het vanmorgen weer pijn toen ik mijn dochter hard huilend bij het kinderdagverblijf achterliet...:(

Deel Deze Pagina