Kan je in een "manager"-functie parttime werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Unreal, 30 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Unreal

    Unreal Actief lid

    8 sep 2005
    114
    0
    0
    Er is mij op m'n werk gevraagd om manager te worden ivm vertrek van de huidige. Lijkt me erg leuk, maar ik twijfel omdat we net hebben besloten te gaan klussen voor een baby. Ik vraag me af of het in deze functie nog mogelijk is om partime te werken (max. 3 dagen)? Ik durf het (nog) niet te vragen op mijn werk omdat ze dan gelijk in de gaten hebben dat we een baby willen.

    Wie heeft ervaring en/of advies? :rolleyes:
     
  2. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Sorry kan je er niet mee helpen!
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik denk dat als je die baan kan krijgen je hem gewoon moet aanpakken , als je dat leuk lijkt.
    Ten eerste ben je op dit moment nog niet zwanger en hoef je dat dus nog niet aan te kaarten.
    Ten tweede, als het zover is word daar vast en zeker een oplossing voor gevonden.

    Ik zou me daar nu nog helemaal niet druk om maken en de baan aannemen als ik jou was!

    Succes met wat je gaat doen!

    Groetjes
     
  4. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Ik geloof niet dat wij hierop kunnen antwoorden. Hangt er af wat voor soort werk het is en hoeveel tijd erin gestoken dient te worden. Ook wat je zelf kunt bieden aan tijd als manager.

    Succes
    Jade
     
  5. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik zou me daar nu nog niet druk over maken. Aanpakken die kans en als ze zien dat je de functie goed vervult kan er altijd een oplossing op gevonden worden.

    In principe heeft elke werknemer recht om parttime te werken.

    Ik heb ook een drukke baan en ga straks ook 4 dagen werken in plaats van 4,5 die ik nu werk.

    Pim
     
  6. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Dat hangt helemaal van de baan af, en hoe goed je kan delegeren. Bij de overheid is het geen probleem om als manager of projectleider part-time te werken.
    Maar wat Jolanda ook al zei: als het je een leuke baan lijkt, gewoon voor gaan, en mocht je zwanger worden, dan komt die oplossing er wel!

    Succes met je keuze.
    Groetjes van Kiki
     
  7. Unreal

    Unreal Actief lid

    8 sep 2005
    114
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!

    Mijn man zei ook al dat ik me niet zo druk moest maken en het gewoon moest doen. Maar het is natuurlijk prettiger om een extra bevestiging te krijgen.

    Dus ik ga voor de baan en probeer me er niet verder druk om te maken. En tegen de tijd dat ik zwanger zou mogen zijn, dan ga ik ervan uit dat er dan wel een passende oplossing zal komen. :)

    Bedankt!
     
  8. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    En zo is het ook! Gefeliciteerd met je nieuwe baan en ik wens je ter zijner tijd een geweldige zwangerschap toe.
     
  9. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Fijn dat je een keuze hebt kunnen maken.

    Succes gewenst!

    Pim
     
  10. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik mag toch hopen van wel. Ikzelf heb ook een leidinggevende functie en hoewel ik het nog niet gevraagd heb (ben ook nog niet zwanger) ga ik er vanuit dat ik straks een dag minder kan gaan werken. Volgens mij is dit ook in de cao verplicht om in ieder geval de kans te krijgen. Ik weet niet in welke branche je werkt, maar ik zou alvast de cao uitpluizen! Succes in ieder geval!
     

Deel Deze Pagina