Hallo allemaal, Ik zit net als veel andere meiden hier vol met twijfels . Mijn eerste kindje was een 'lucky shot', al gelijk bij de eerste keer was het raak. Omdat dit zo makkelijk ging dacht ik dat ik bij een tweede ook snel zwanger zou zijn. Maar helaas . We zijn nu maaaaanden bezig, en ik vraag me af of er niet iets mis is. Ik wil nog niet naar de huisarts, maar elke maand weer die teleurstelling is echt slopend . Wat doen we verkeerd? We gebruiken tegenwoordig ovu-testen om mijn eitje op te sporen. Afgelopen maand was hij relatief laat, maar ik zou zweren dat het wel raak was. Ik was anderhalve week over tijd, totdat ik ineens hevige krampen kreeg waarna ik alsnog ongesteld werd. Ik was zo verdrietig , ik was echt een paar dagen van slag. Nu maar weer op voor de nieuwe ronde. Maar hoe hou je het knuffelen spontaan? Sex hebben begint zo beladen te worden, dat ik er soms bijna geen zin in hebt. Bovendien, als je geen sex hebt, weet je tenminste zeker dat je niet zwanger bent, en heb je ook niet elke keer die teleurstelling. Maar je wil zooo graag een tweede kindje! *zucht* Ik kan soms heel erg moe van mezelf worden.
Misschien toch even door gaan met ovutesten.. Bij de eerste dacht ik altijd dat mijn ei eerder zou zijn en na 2 maanden met ovu testen was ik er achter dat die veeeeel later kwam.... Na 2 maanden was ik dan ook zwanger
ik ken het. hebben een mooie vent van 2 jaar. na 4 maanden raak. nu inmiddels 9 maanden verder. wilt niet lukken....... erg frustrerent ja!!!
Hi Freya, Oh, wat herkenbaar. Hier was de eerste ook de eerste keer raak. Dacht ook " die tweede zal er ook wel zo zijn", nou niet dus! Zijn nu meer dan een jaar bezig en doorverwezen naar een fertiliteitsarts. 2 afspraken gehad en alles lijkt prima in orde. Ben er niet zo mee bezig, wordt er gezegd...haha dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. We houden gewoon hoop... Groetjes, Mira
Hetzelfde verhaal hier! De eerste was gelijk in de eerste ronde raak en nu zijn we 10 maanden verder en wachten we nog steeds op een positieve test. Ik had niet verwacht dit keer meteen zwanger te zijn, was me goed bewust dat het wat langer kon duren, maar nu begin ik 't wachten ook wel moeilijker te vinden. Ik temperatuur omdat ik ontzettend onregelmatige cyclussen heb en ik gebruik soms ovutesten. Vind het helemaal niet leuk om er zo mee bezig te moeten zijn.
De beste manier is er om er niet zo op gefocused te zijn. Vorige maand was het raak bij mij, omdat ik me er niets meer van heb aangetrokken. Ik dacht zo van: 'ben ik niet zwanger' op naar de volgende ronde. Ben ik wel zwanger... superblij dan... jezelf niet teveel hoop geven, dan kan je niet erg teleurgesteld zijn. maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik had miskraam gekregen op een paar weken en nu ben ik er opnieuw TE HARD mee bezig om zwanger te worden. Men ei moet nog springen en voel me nual zwanger
Even om je een hart onder de riem te steken... Bij ons duurde het 3 maanden voordat ik zwanger was van de 1e en 10 maanden bij de tweede. Wij waren bij de huisarts geweest en hadden al een verwijzing naar de gyn. In de maand dat ik de afspraak had bleek ik zwanger te zijn. Geef de moed dus niet op. Het kan nu eenmaal wat langer duren. En misschien eens naar de huisarts? Ik vond alleen het gesprek met hem al ontzettend fijn en geruststellend. Dat haalde de druk een beetje van de ketel...
hier nog niet aan een 2e toe, was nu de 1e keer ook heel snel raak maar ik ga er zeker niet vanuit dat dat een eventuele volgende keer ook zo zou zijn.. zelf nog geen ervaring mee dus maar bij een goede vriendin was het bij de 1e in 1x raak en de 2e heeft ook ca. 9 maanden geduurd
Wat is maanden? Het is niet gek om een jaar bezig te zijn met zwanger worden. De timing moet maar net goed zijn en er zijn zoveel dingen nodig om een goede zwangerschap te kunnen maken (chemische reacties dan he)... Na 10 maanden naar een gyn gaan vind ik persoonlijk erg vroeg. Onderzoeken of zelfs vruchtbaarheidsbehandelingen onderga je echt niet voor de lol (ik zeg niet dat jij dit zo bedoeld hebt, schrijfster van die 10 mnd). Er niet zo mee bezig zijn zal je letterlijk ook niet helpen Ik hoop dat je gauw zwanger zult zijn! Natuurlijk is voor je gevoel elke maand, 1 maand teveel! Elmo
@Elmo: de verwijzing kregen we natuurlijk van de huisarts, mede omdat er ook andere zaken meespeelden. Na de bv (waar ik toen al een tijdje mee gestopt was), had ik bijvoorbeeld een rommelige cyclus, problemen met mijn gewicht (te licht) en omdat we niet meer piepjong waren (overigens nog wel ruim onder de 35 hoor) heeft de HA ons doorverwezen. We gingen ook niet met de inzet om naar de gyn te gaan, maar vooral om al deze dingen eens aan de arts voor te leggen. En als gezegd vond ik t prettig om er eens een keer met iemand over te praten en een "professioneel" advies te krijgen. Soms neem je van een professional iets makkelijker aan dan van een ander. Zo hoor je wel vaker dat het normaal is om wat langer bezig te zijn, maar toen de arts ons serieus nam en tegelijkertijd alles in perspectief plaatste vond ik dat erg prettig.
helaas ken ik dit... ik was van mijn eerste met 2 maanden zwanger... toen ik vorig jaar juni met de pil stopte werd ik niet eens meer ongesteld! tsja, hoeveel kans maak je dan om zwanger te worden?? ik werd na een half jaar doorgestuurd naar de gyn en bleek pcos te hebben, gelukkig was ik in mei zwanger ( na een ellendige lange weg van hormonen slikken/ spuiten etc... maar het was het uiteindelijk wel waard!) het vreemde was ook dat ik het ook niet meer los kon laten op een gegeven moment, ik denk dat als ik voor mijn eerste zwangerschap zoveel moeite had moeten doen dat ik dat misschien niet gedaan had, omdat ik er misschien wel vrede mee had gehad om ' dan maar geen kinderen te krijgen' ( dan weet je natuurlijk ook niet wat je mist zeg maar) maar nu was de drang zooooo verschrikkelijk groot, het was absurd! het moest en zou lukken! en gelukkig is het ook gelukt, meid, ik wil je heel veel sterkte wensen... ik kan niet zeggen dat het wel goed komt, want ik weet zelf hoe vervelend dat is als mensen dat zeggen, wie geeft die garantie dan daarvoor?? maar hou vol en wie weet mag het voor jullie toch ook nog een keer lukken! heb je trouwens ook dat heel veel mensen aan je vragen of het niet eens tijd word voor een 2e?? dat kreeg ik op een gegeven moment ook nog eens, dan kon ik wel janken... dan dacht ik: je moest eens weten hoe graag ik dat zou willen! meid, nogmaals succes, groetjes riniti
pff had een heel verhaal getypt en toen viel mijn computer uit! maar goed poging 2! Nou wij willen ook graag een 2 kindje maar onze situatie is nog niet echt ideaal zeg maar. We zitten in een part. huurhuis waar we in dec 2012 uit moeten. We zijn zelf een nieuw huis aan het bouwen en is rond die tijd ook klaar. Maar goed mijn man wilde een 2 zwangerschap ook plannen en rond juni beginnen zodat onze kleine in het nieuwe huis geboren zou worden! maar op de bouw zit het tegen en de planning loopt steeds meer uit naar 2013!! Heb gister ook duidelijk tegen mijn man gezegd dat ik niet langer wil wachten mede omdat ik denk dat het niet meteen raak is. Bij onze eerste kindje was ik ook meteen zwanger. Maar ben nu ook weer 3 jaar ouder en heb ook een medice achtergrond en heb maar 1 eierstok. Heb gister het gevoel gekregen dat hij dit begreep en hopelijk gaan we er deze maand ook voor. Maar ga er ook totaal niet uit dat het meteen raak is, want denk dat het bij ons ook een lucky shot was!!! meiden heel veel succes want ik denk dat ik het ook frusterend zou vinden. Maar mede door dit topic ga ik toch proberen me er niet op vast te binden en er maar niet van uit te gaan. Tja en zoals elmo zegt; wat zijn maanden, als je jaren bezig bent dan moet je je meer zorgen maken. Het komt echt wel... heb vertrouwen!!!!
Hallo allemaal, Sinds kort ben ik hier aan het meelezen. Ik heb een kindje van bijna 2 en het duurde ongeveer 9 maanden om zwanger te worden. Nu alweer 6 maanden bezig voor de 2e. Mijn cyclus, die vroeger altijd 29 dagen was is nu een beetje aan het schommelen. Heb nu dus maar een pakket ovulatietesten gekocht. Ook ik vindt het moeilijk om er niet mee bezig te zijn. Het is ook zo verleidelijk om alvast na te denken over wanneer de kleine geboren zou worden als het deze keer raak is.... Succes in ieder geval allemaal!
Hier eigenlijk precies andersom. Wij zijn 1,5 jaar bezig geweest voordat ik zwanger raakte van sam. En nu was het in 1 keer raak, maar kreeg ik helaas een miskraam. Na een rustperiode van 2 maanden was ik direct weer zwanger. Gemiddeld duurt het een jaar voordat een vrouw zwanger raakt. Zo is de een in een ronde zwanger en de ander heeft daar 2 jaar voor nodig. Zwanger worden is een enorm wonder, alle factoren moeten juist zijn.
Ik heb wel een iet wat andere situatie maar ik deel je frustraties wel.. Wij zijn in feb. dit jaar met de pil gestopt. Intussen ben ik wél 2x zwanger geweest maar die zwangerschappen zijn beiden niet goed gegaan helaas . Bijna een jaar verder en we staan nog met lege handen.. Ik ben bij elke zwangerschap wel snel zwanger geraakt, maar de frustratie is meer omdat ik inprincipe nu met een baby had moeten hebben en i.p.v daarvan is er niets! Zelfs geen nieuwe zwangerschap waar ik me op kan focussen.. Ik weet dat er vrouwen zijn die veel langer bezig zijn, dus ik wil niemand kwetsen met mijn geklaag. Ik denk dat voor iedere vrouw die graag zwanger wil worden, elke ronde die niet lukt er één te veel is. Of je dan nou pas een paar maand of wat langer bezig bent, de wens is voor iedereen het zelfde.
hoi hoi, ik vind eerlijk gezegd niet dat je klaagt hoor meid, ik heb ( gelukkig) nooit een miskraam gehad, maar dat wat jij hier nu beschrijft is verschrikkelijk... je bent er idd toch steeds mee bezig van nu zou het bijna geboren worden, etc, etc... denk idd dat voor iedereen die graag zwanger wil worden elke maand er weer 1 teveel is! ik wil je veel succes wensen en hoop dat je zwanger mag worden van een kindje wat bij jullie mag komen...het lijkt me ook best eng als je dalijk eenmaal weer zwanger bent, je zit toch nog steeds met de miskramen en bent je er waarschijnlijk heel erg van bewust dat het net zo goed weer fout kan gaan! nogmaals sterkte, groetjes riniti
Ik herken de frustraties ook hoor.... Alleen bij de eerste heeft het ruim een jaar geduurd, dus dat was ook niet zomaar raak. Helaas is die zwangerschap niet goed gegaan en sindsdien zijn er alweer zes maanden voorbij. Ook hier nog niet eens een nieuwe zwangerschap. Dat duurt verschrikkelijk lang en inderdaad.... de eerste baby had nu ook ongeveer geboren moeten worden (vandaag uitgerekende datum). En daar sta je dan, met lege handen en alleen maar veel verdriet....
Hier ook heel herkenbaar, van mijn zoontje was ik in ronde 2 zwanger, daarna nog een keer in ronde 2 maar dat werd een ma..inmiddels een nieuwe partner en na tweeenhalf jaar nog niet zwanger helaas...