Nog meer mensen met dieren en kinderwens?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Momfulness, Mar 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi allemaal,

allereerst wil even kwijt dat het erg fijn is dat dit forum bestaat.

Mijn vriend en ik zijn drukdoende met klussen.
    Nu zeggen mijn schoonouders dat ze het onverantwoord vinden als we onze engelse bulldog reu houden! :confused:
    En beginnen ze over enge verhalen over baby's die dood gebeten worden door honden etc etc.
    Ik vindt het heel vervelend en voel me hierdoor ook wel beledigd.
    Alsof wij een stel aso's zijn die het risico nemen dat ons kind wordt dood gebeten als we de hond niet weg doen.
    Ik pieker er nog niet over om mijn hond weg te doen.
    Daarvoor hou ik veel te veel van hem.
    Hij heeft nog nooit een stap verkeerd gezet. Alleen is hij wat lomp.
    En stel dat hij toch ineens heel erg zou veranderen als wij een baby hebben dan is het nogal logisch dat we voor ons kind kiezen en niet voor de hond. Maar je gaat toch niet vantevoren maar vast je hond weg doen?
    Ik vind het erg vervelend dat mijn schoonouders er zo over denken. :) Ze zijn ook echt niet op andere gedachten te brengen hoor!
    Gelukkig denken mijn eigen ouders en onze omgeving er heel anders over. Iedereen is gek op onze hond.

Zijn hier meer mensen met grote honden of andere huisdieren?
    Hebben jullie er weleens commentaar op gehad?

Alvast bedankt,
    ook namens onze verontwaardige Lobbes!

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik zou gewoon heel voorzichtig zijn. De hond moet ook wennen, met name aan het feit dat nu niet alle aandacht voor hem is. En niet de hond alleen laten met de kleine, want het blijft een hond. Als je alles rustig aanpakt, zul je zien dat ze grote vrienden kunnen worden, maar geef het dus de tijd! Succes!

3. bliek

bliek Actief lid

Aug 5, 2006
    414
    0
    0
    tandartsassistente
    gaanderen
    Hoi Luna,

Ik ben het met sucre eens hoor. Wij hebben zelf een grote zwarte hond (riesen schnauzer) dit zijn echt kindervrienden.
    Ik ben van mening dat als je je huisdier er voldoende bij betrekt ze idd grote vrienden zullen worden! (toevallig heet onze hond luna)

Ik ben zelf van kinds af aan groot gebracht met honden en er is nooit wat vervelends gebeurd. Je moet alleen wel oppassen.

Een leuke anekdote: Mijn vader was met mn nichtje aan het spelen en hij deed net of hij haar wilde pakken en toen heeft de hond van mn ouder mn pa heel zachtjes in zn kuit gebeten. (niet doorbijten, maar wel en kleine waarschuwing, zo van ik hou je in de gate) Dus helemaal niets verkeerds, eerder waakser naar de kleine toe!

Ik zou je eigen gevoel en je vertrouwen in je hond volgen. JUllie kennen hem het beste!

Succes ermee en schoonouders, tja....

Liefs Bliek

ps. hoop dat je er wat mee kan!

4. Momfulness

Hoi!
    bedankt alvast! Pff wat een geruststelling dat er meer mensen zijn die precies hetzelfde over deze situatie denken als ik.

Gewoon proberen toch?
    En zeker niet de hond alleen laten met het kindje.
    Daar begin ik niet aan.

Ik vind dat je de hond ook gewoon veel aandacht moet blijven geven en bij het kindje moet laten komen. Langzaam opbouwen denk ik ook.

haha, moest wel lachen om het verhaal over de schoonvader! dat zou bij ons eens moeten gebeuren.

Bedankt meiden, ik kan nu een beetje om de situatie lachen en zie het toch iets luchtiger.

Bliek: Ik gebruik de naam van onze hond als Inlognaam. We hebben er twee en de kleinste heet ook Luna. ;)

Thanks Liefs

5. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

Jan 6, 2006
    2,208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ow , getver :(
    Ik heb zelf 2 meiden en we willen graag een derde .
    Toen ik zwanger raakte van onze oudste kreeg ik contstant de opmerking ; oh , nu ga je zeker wel je huisdieren wegdoen he ... :confused:
    Ik had op dat moment 2 en 4 katten .
    Bij de zwangerschap van de jongste idem dito .
    Nu willen we dus een derde en hebben we 2 honden , 3 katten ,5 cavia`s , 1 meter aquarium en 1 80 cm aquarium .....
    Ben benieuwd wat de reacties dit keer zullen zijn als ik zwanger mag raken :)

Overigens hebben wij een bordercollie en een kruising labrador nog iets .
    De labrador staat ook nog eens hoog op haar poten ;)
    En mooi dat ik geen van mijn beesten de deur uit doe !
    De katten die geen "zin" in de kinderen hebben zoeken een plekje op de kast .
    De andere laten zich lekker kroelen en de honden zijn dikke maatjes met de meiden .

Ik zou me er niet druk om maken

Groetjes Joyce

6. Momfulness

Haha JoyceD, geweldig he zoveel dieren?
    Echt een verrijking van je leven vind ik hoor!
    Daarom wordt ik ook zo nijdig als mensen vinden dat "DIE HOND" maar weg moet! Alsof het een voorwerp is die je de volgende vuilophaaldienst maar even aan de straat zet!
    Met zo'n bordje aan zijn halsband van. Grof vuil gevaarlijk voor kinderen en andere kleine levende vleessoorten!

Ik ben ook altijd opgegroeid met honden en in mijn baby album sta ik ook voor de helft op de foto met de hond in de hondenmand! :)

Ik wens je veel succes en geluk met al je kids en dierenkinderen!

We trekken ons er samen, lekker niks van aan!
    ;)

7. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Verstandig, dat je niet gelijk de mening op gaat volgen van je schoonouders.
    Wij hebben zelf ook een grote hond.
    Geen haar op mijn hoofd die er nu al aan denkt om hem de deur uit te doen hoor.
    Ben wel van mening dat de rangorde duidelijk moet zijn door de rangorderegels goed te hanteren.
    Net wat je zelf ook aangeeft, laat nooit de kleine met de hond alleen.

Groetjes Taby.

8. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Ook wij hebben dieren, een hond van 11 jaar oud, kruising tussen labrador en herder en een pup van 8 weken een raffeiro do Alentejo Wordt zo groot als een benner senner. En ik zal ze nooit weg doen. Langzaam laten wennen en volgens mij heb je dan een goede bewaker en kan er geen vreemde meer bij je kindje komen.

9. Dieselientje

Dieselientje Actief lid

Feb 8, 2008
    101
    0
    0
    Wij hebben ook een Engelse Bulldog..en zijn ook aan het klussen. Maar echt geen haar op mijn hoofd dat mijn hond het huis uit gaat..het is net ons 'kindje'..en ik kan hem ook echt niet missen..Ik denk dat ik heel boos zou worden als mijn schoonouders zo zouden praten..Ze doen net alsof het 1 of andere pittbull is die je in huis hebt..terwijl bullen zo'n sullen zijn! Maarja..inderdaad wat de rest ook zegt, mijn kind met de hond alleen laten zou ik ook nooit durven..en ik zou t ook gewoon langzaam opbouwen, onze Diesel is ook erg lomp..hihi..

10. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Hoi Luna,

Ook wij hebben een kinderwens en huisdieren. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze weg te doen, als er een kind komt. We hebben een Franse Bulldog van bijna 2 jaar, en die is gek met kinderen. We hebben hier namelijk best vaak logeetjes, ook baby's. Hij vind het fantastisch, en doet heel rustig. De kat besteed er amper aandacht aan, geeft een kopje en dan is het goed. Ik denk dat de tijd het zal leren als je eigen kindje er is.

Tuurlijk laat je je kind niet alleen bij je huisdieren en aso ben je al helemaal niet. Waar bemoeien al die mensen zich toch mee? Lekker laten kletsen hoor!

Groetjes,
    Elvira

11. edithdeb

edithdeb Bekend lid

Dec 28, 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    hoi luna,

ik heb een zoontje van bijna 3 en heb 2 jackrussels, een kat en nog 4 vissen.

ik heb gelukkig nooit comentaar gehad op mijn beestjes want mijn hele familie zit er vol mee :D wij zijn allemaal groot gebracht met beesten. ik zelf ben opgegroeit met een rotweiler, nog nooit heeft dat beest ook maar naar me gegromt. en staat nog wel hoog op de lijst gevaarlijke honden?

je hond goed bij je kind betrekken,als je bevallen bent en je doet dat in het ziekenhuis. zodra je thuiskomt lekker de maxi cosy op de grond laat de hond even lekker kennis maken.
    dit zelfde ook altijd doen als je thuisbevalt he. betrek je hond bij je kind.
    zo kweek je geen jaloesie. de hond lekker hond laten blijven en lekker zijn weg laten gaan. al zit hij zowat met zijn neus in de poepluier. :D
    wel der om denken dat ook al moet je ff plassen, doe je kindje in de box.
    daar zit het veilig. het kindje kan aan een oor trekken als jij het niet in de gaten heb en de hond zegd hap.

succes meid en trek je niks van je schoonma aan.
    ze heeft waarscheinlijk een hekel aan beesten, en ziet dit als haar kans om de hond uit de fam te krijgen.

ik hoop dat je snel mooi zwanger mag zijn ;)

groetjes edith

12. Momfulness

Hallo allemaal,

Bij ons in de familie ( dus van mijn kant ), worden dieren ook net als kinderen behandeld hoor! haha

Het is echt van de kant van mijn vriend waar er zo moeilijk gedaan wordt. Ik begrijp best dat mijn schoonouders het beste willen voor het kind. Maar ze moeten zich dan wel neerleggen bij onze keuze en er niet de hele tijd maar over door gaan.
    En dan van die opmerkingen van. "Tja, als er iets gebeurd, hebben we jullie gewaarschuwd". En dan kijk ik naar onze lieve bull en dan vind ik het zo zielig voor hem dat ze zo over hem praten. Omdat het zo'n goedzak is!

Ach ja, sommige mensen begrijpen gewoon niks van de band die je met je hond kunt hebben. En dat het inderdaad net je kinderen zijn.

Dit zal bij ons in ieder geval altijd zo blijven!
    Als mijn schoonouders er niet tegenaan kunnen kijken. Blijven ze desnoods maar lekker weg!

Wat voor hondenras je ook hebt, volgens mij ken je je hond zelf nog altijd het beste!

Bedankt allemaal,

Groetjes luna

13. Niks van aantrekken...
    Ik heb een boxer, een jack russell en 2 katten. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt de dieren weg te doen. Ik sluit me aan bij de andere meiden..

14. Lilya

Lilya Fanatiek lid

Jul 13, 2007
    1,135
    0
    0
    Het belangrijkste is dat je NOOIT hond en kind samen alleen laat. Ook geen twee seconden omdat de kleine slaapt en jij naar het toilet moet! Hoe erg je je hond ook vertrouwt, laat ze nooit alleen. Maar verder is het natuurlijk gek als iedereen zijn hond zou weg doen voor een kind!

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoi Luna,

Wij hebben twee katten en een kinderwens. Ik ga onze katten echt niet wegdoen, omdat mijn schoonouders dat zouden willen.

Verder ben ik (samen met 2 zusjes) opgegroeid met twee teckels, een Rottweiler, een Dalmatier, konijnen, cavia's en hamsters. Het is altijd goed gegaan.

Ik denk dat het juist wel goed is dat kinderen met huisdieren opgroeien. Zo leren ze ook goed met dieren omgaan en wat dierenliefde is.

Volgens mij zijn jouw schoonouders geen huisdieren gewend, of wel? Hebben ze zelf een huisdier? Is jouw vriend opgegroeid met huisdieren? Ik denk dat ze door dat "gemis" zo reageren. Ze begrijpen het gewoon niet. Ze snappen niet wat liefde voor een dier inhoudt.

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb 2 katten en ik doe ze zeker niet weg. Mensen begrijpen inderdaad niet hoe je van je dieren kunt houden. Mijn katten hebben me door het verlies van ons kindje heen gesleept. Ze betekenen veel voor me.

Mijn schoonouders begrepen ook niet dat wij persé in een rustige straat wilden wonen, zodat de katten veilig naar buiten zouden kunnen. Die eis moesten we maar laten vallen, anders konden we nooit een groter huis kopen, vonden zij. Nou, die eis lieten we dus niet vallen, en het is gelukt.

De rest is wel gezegd, denk ik: laat een hond niet met een klein kind alleen en blijf de hond ook aandacht geven, als je kindje net geboren is. Gewoon houden, hoor, die hond!

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb 2 honden, een hele grote labrador kruising van 45 kg, een jack russell, een Franse Hangoor, 15 cavia's (die fok ik voor de show) en 2 vogels. Waarschijnlijk als ik een kindje krijg ga ik wel minderen met de caafjes, maar de honden blijven altijd hier!
    Ik zal ze noooooit alleen laten met de baby, maar ze gaan echt absoluut niet weg!

18. judibi

judibi Bekend lid

hoi! hier van hetzelfde: ik heb een kat, die hebben we meteen na de geboorte van mijn zoontje ( ben thuis bevallen) voor de kleine gewassen werd erbij gehaald om te laten ruiken. dat deden mijn ouders vroeger ook met de honden. dan weten ze dat het kind van jou is en dus hoger in de rangorde staat, vanwege je geur. maar alles hier ook altijd helemaal goed gegaan. en ze zeggen dat het hebben van een huisdier ook het krijgen van een allergie tegengaat bij kleine kinderen, dus ook een voordeel! :D

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Goeie tip, van dat ruiken! (Alleen ik zal niet thuis bevallen als het er van komt, jammer....)

20. Nash

Nash Bekend lid

Jan 2, 2008
    522
    0
    16
    Wij hebben ook 2 honden, maar ik weet zeker dat het helemaal goed zal komen ze zijn beide gek op kinderen :D Hier komen regelmatig kleine kinderen op bezoek en daar zijn ze heel lief en voorzichtig mee.

We zullen ze ook goed aan de kleine laten wennen en nooit alleen met elkaar laten, maar weg doen nee dat nooit!

Share This Page