Waarom wil je wel/niet afvallen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Loeki2, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Hier hoeft er niets bij en niets af: ben altijd zo rond de 61 kg geweest (1,78 lang) en ben dat nu na mijn zwangerschap ook weer. Ik eet als een dijkwerker en doe niet aan lijnen, dus heb het idee dat dit mijn "natuurlijke" gewicht is. Mijn buik is nog wel net iets slapper dan voor de zwangerschap, dus als ik weer een beetje ga hardlopen oid zal ook dat wel goedkomen... maar zo niet: ook goed!

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Maar ook SJS gaat uit van mijn BMI Bo. Ik zie iedere dag die irritante 26 boven mijn lijsten staan, hoezo het wordt je aangepraat?

Ik heb in mijn taille maat 38, alleen mijn heupen zijn wat breder,maar dat is gewoon bot, daar kan ik niet veel meer van af krijgen.

Ik heb nog nooit in welk (reken)model dan ook gepast, niet in de maten, niks eigenlijk. Ik ben 173 en weeg bijna 80 kilo.

3. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Och, Als mn buik straks weer in proporties is hoeft er verder niet veel af hoor!
    Ben 11 kilo aangekomen..(Al woog ik voor de eerste zwangerschap 19 kilo minder)..Maar als ik rond de 60/63 blijf ben ik tevreden..
    Dik ben ik niet en zoo mager wil ik niet meer zijn.. ;) (54 kilo en 1,73..Dan liever 63 kilo en 1,73)

4. matje

matje Niet meer actief

ik ben zlef voeger ook opgenomen geweest met een ES maar ben nu op het juiste gewicht
    toch vind ik mezelf nog wel dikkig
    maar wil niet gaan lijnen of zoiets ik moet er zijn voor mijn kleine en da kan niet als ikzelf ziek ben/wordt

dus voor mij wordt er niet afgevallen

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ts als je jezelf prima vindt en je bent gezond dan laat je het toch lekker zo?

ik moet volgens de bmi naar 80 kilo (ben best lang) maar de ha vond dat onzinnig, ze zei dat dat teveel gevraagd zou zijn omdat ik een heel vrouwelijke bouw heb (brede heupen, grote borsten) en dat weegt nu eenmaal meer. 90 kilo vonden we beiden een prima gewicht.

was begonnen met afvallen dmv sporten en dat ging prima, en toen raakte ik zwanger. dus na de bevalling ga ik weer verder.

mijn motivatie is heel simpel: ik heb het gevoel dat dit te dikke lichaam niet meer bij me past.

6. Marieke1983

en ook als je al veel beweegt helpt sporten echt heel erg goed! mijn conditie is altijd goed geweest omdat ik erg actief ben, (kon bijv makkelijk een wandeltocht van 20 km maken door regenwoud)
    maar desondanks vlogen de kilo's er nog af toen ik ging sporten.

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik schrik hier een beetje als ik lees dat hier dames zijn van 1.65m die 55 kilo wegen en nog willen afvallen... Ik wil niet eens 55 kilo wegen omdat ik er dan al uitzie alsof ik ziek ben. Voor mij is 59 het absolute minimum gewicht, maar met een kilo of 65 ben ik dolgelukkig (oke, zelfs dat is nog een heeeeeeele lange weg te gaan).
    En BMI kan dan wel achterhaald zijn, maar een BMI van 19 voor een vrouw is ook niet heel erg gezond! En een laagje vet (dus niet de laag die met me mee zeul) is misschien ook wel gezond?

8. Marieke1983

ik ben het met Daphne eens, dat hele slanke heeft meer met modebeeld te maken dan met gezondheid. maat 40-42 is net zo gezond.

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik wil afvallen omdat ik mezelf dan mooier vind. Ik heb gewoon moeite met mijn spiegelbeeld. Ik wil er 10 kilo afhebben. Dan pas ik normaal in maat 40 en voel ik mij weer beter in mijn vel zitten. Een ander zal het mss nog teveel vinden maar dat is niet mijn probleem. Ik val af voor mezelf en niet voor een ander.

10. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    ik vond mezelf ook altijd wel prima, ok was niet superdik, ik woog altijd 68 kilo bij 1.68 en had dus opzich een goed gewicht.Na de bevalling door de hormonen niet uit me lichaam gingen en ik teveel ging snoepen 8 kilo aangekomen, woog toen 76 kilo en het zat toen wel echt in de weg, was sneller moe ect ect. en ik had ook echt wel veel buikvet, wat ook nog eens ongezond is.
    Dus op me eten gaan letten en begonnen met sporten, ben er inmiddels aan verslaafd geraakt en het is zo leuk, ben zoveel afgevallen dat ik voor de zwangerschap 58 kilo woog en maatje 34 had, en daar voelde ik me fijn bij, had natuurlijk een goede conditie gekregen door het sporten maar er zat ook niks meer in de weg.De laatste 5 kilo zijn er niet bewust vanaf gegaan, vond 62 kilo ook goed,maar doordat ik vaak sportte ging dat vanzelf.
    Ik hoop nooit meer zoveel als eerst te gaan wegen, puur omdat ik me zonder dat vet gewoon beter voel,maar ik vind ook dat als je je lekker voelt met een beetje vet, je je dan ook gewoon gelukkig moet voelen en niks van anderen aan moet trekken.

vreemden vonden me er altijd goed uitzien, familie die me van wat dikker kenden zuerden altijd dat ik er slecht uit zag,maar ik zat goed in me vel, had een gezond gewicht was nooit ziek, dus laat ze lekker kletsen,

11. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik wil dolgraag afvallen, ik wil mijn mooie lerenbroeken weer aan kunnen.
    ik woog altij rond de 67 kilo, na een rondreisje austalie.new zeeland kwam ik 25 kilo aan (guinnes en bbq) daarna 15 kilo kwijtgeraaakt 2 jaar terug relatie gekregen ging dus over de 80 heen (lekker eten wijntje etc)
    en nu 8 kilo door zwangerschap schaal ga 92 aan
    ik wil er 20 kilo zowiezo af hebben voor 18 juni 2009 dan ga ik TROUWEN :D

en ik vind mezelf nu niet mooi en belangrijkste zit niet lekker in mijn vel

12. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    ohja las iets over het gewicht van iemand en dat die wou afvallen, en dat andere diegene al erg licht vonden, maar het kan echt hoor, neem bv 2 vrouwen van 1.68. de 1 weegt bv 60 kilo en heeft een prachtig figuurtje al het vet zit mooi verdeeld en de ander weegt bv 55 kilo maar heeft een vetlaag op de bovenbuik, waardoor haar maag echt uitsteekt in opzicht van de onderbuik. Dus iemands gewicht wil nog niet altijd wat zeggen.

13. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Helemaal mee eens. Ik zie dat wel eens bij Any Body in de Viva.
    Vrouwen die kleiner zijn als ik, meer wegen en toch een mooier figuur hebben (en ook slanker lijken) Tis maar net hoe t verdeeld zit.

Ik wil afvallen omdat ik mij veel prettiger voel in n slank lijf. Kleding aan kan trekken die ik leuk vindt. En lichamelijk kun je dan makkelijker bewegen. Mijn normale gewicht is 73 a 75 kilo met n lengte van 1.81, bij elke zwangerschap blijft er 10 kilo plakken, dus ik zal straks op n gewicht van 95 kilo blijven hangen. Dan is het een drama om je schoenen te strikken, om de wc pot te poetsen, om blokjes onder de bank vandaan te halen. Om met je kind op de grond te stoeien en ga zo maar door.

Ik ben 15 jaar geleden 32 kilo afgevallen, na 3 zwangerschappen en weet uit ervaring dat motivatie heel erg belangrijk is. Zolang dat niet 100% is lukt t je ook niet. Ik heb altijd geroepen, als je hekel aan je eigen lijf maar groot genoeg is dan lukt het afvallen wel.
    Alleen was ik toen onder de 30 en het schijnt boven je 30 moeilijker te gaan...

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik heb nog 8 zwangerschapskilo's plakken en wil zoooooooooooo graag mijn eigen kleren weer allemaal aan. En dan het liefst zonder overal rollen en hobbels te zien. Voel me gewoon heel erg unhappy nu met al dat vet (ken je die reclame op tv met die enorme heupen van snack a jack? Ik zou zo stand-in kunnen zijn daarvoor :( ) Zat me toevallig van de week te bedenken dat ik 4 jaar geleden gewoon 25 kilo lichter was dan nu. Das wel heeeeel erg veel :(

15. Marieke1983

dan moet je niet gaan afvallen maar gaan trainen als het zo plaatselijk is ;)

overigens heb je wel een punt, een vriendin van mij is erg lang (188) en weegt 72 kilo. dat is erg licht maar gewoon haar bouw. als zij aankomt voelt ze zich niet prettig en valt ze weer af tot die 72 kilo. haar moeder is precies zo. dat kan ik me dan wel weer voorstellen.

16. sistabigbones

sistabigbones Actief lid

15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    ik wil afvallen omdat ik een bmi heb van 43 weeg nu 127 kilo omdat ik ruim 8 kilo ben afgevallen in deze zwangerschap.Omdat het bij iedereen anders is heb ik niet een ideaal gewicht maar een ideale maat en dat is maat 42/44.Waarom omdat ik vroeger wel eens maat 40 had en dat was echt lelijk had echt een ingevallen kop en ik hou wel van een beetje vlees en mijn vriend ook dus dan vind ik het wel goed zo

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik wil straks (na deze zwangerschap uiteraard) wel gaan afvallen, alleen motivatie is altijd mijn grote probleem geweest.

Na de geboorte van mijn zoontje wilde ik al afvallen, maar ben ik door gebrek aan motivatie alleen maar aangekomen.

Ik woog voor de zwangerschap 82 kilo bij een lengte van 1.76 en dat is voor mij echt te veel, zat echt niet lekker in mijn vel.

Ik wil na de geboorte van deze kleine uiteindelijk weer terug naar 66-68 kilo. Minder lukt mij niet en met dat gewicht zit ik in maatje 38 en daar voelde ik me een stuk prettiger bij dan een maatje 42-44.

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier nog iemand die graag zou afvallen, een kilootje of 30. helaas mag ik niet rigoreus afvallen ivm de bv en langzaam afvallen werkt voor mij niet. als ik niet hoef te letten op het pondje per week eet ik gewoon supergezond en sport me suf, dan ben ik voor de zomer slank. nu moet ik opletten dat het niet te snel gaat, zie je niet of nauwelijks resultaat, wordt ik chaggie omdat ik nóg niet in normale kleren pas en grijp uit frustratie naar de chocolade. volgend jaar ben ik aan de beurt denk ik ;)

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb helemaal geen overgewicht, maar geraak niet meer in een paar broeken van vorig jaar... En ik heb een buikje gekregen.

Een vriendin van mij had ongeveer hetzelfde postuur en is in een paar jaar tijd enorm bijgekomen. Zo ver wil ik het dus niet laten komen en grijp ik nu in.

Ben nu wel niet extreem aan't opletten, maar toch op een aantal dingen en ik ben beginnen sporten. Tot nu toe nog niet echt resultaat... :(

20. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik ben druk bezig met afvallen en het gaat de goede kant op. Ben nu 10 kilo afgevallen in 6 wkn tijd. De zwangerschapskilo's zijn er sowieso af. Nu wil ik er nog minimaal 13 kilo eraf die er in de loop van de jaren al bijgekomen waren.

Ik ben overigens 1.67 en 78 kilo.

Deel Deze Pagina