Waarom wil je wel/niet afvallen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Loeki2, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozijntje

Rozijntje Actief lid

16 mrt 2009
    125
    0
    0
    Zwolle
    Ik vind het jammer dat je mensen zoals mij op deze manier loopt te beoordelen met ziekelijk en niet echt gezond blah blah..

Want ik voel me namelijk wel aangesproken aangezien je een BMI van 19 ongezond zegt te vinden, en ik de enige ben die dat neergezet heefd. Ten eerste ik zie er heel goed uit en niet ziek zoals jij beschrijft, en ten tweede ik ben gewoon hartstikke gezond hoor.
    Mijn maten zijn: shirtjes 34, bh 70 DD ( geen neppers), onderbroeken s/m, broeken 36. Kortom, ik ben dus zeker geen wandelende plank ofzo, ik zorg gewoon goed voor mezelf!

Ik kan er ook niks aan doen dat ik elke week naar de Burger King kan gaan om me vol te proppen en vrijwel niks aankom.
    Ik heb nooit meer dan 55 gewogen en nooit minder dan 51 en ik eet gewoon wat ik wil en nodig heb.
    Ik vind niet dat jij je frustraties uit moet gaan leven op mij omdat je stiekem jarloers bent, anders plaats je zoiets als dit niet. :rolleyes:

Maar anyway,

wat ik trouwens ook grappig vind is dat je voor grote borsten ook 1,5 kg mag rekenen. En ik vroeg me ook af, wat nou als je heel lang dik haar hebt dat weegt toch ook nogal wat?
    Al met al kan je weinig zeggen hoor over iemand zo via internet.
    En ik vind dat je iedereen lekker in zijn waarde moet laten dik of dun.

Groetjes

2. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

pfff ik wil ook graag afvallen, maar ik heb er de concentratie niet voor grrr
    word er echt boos om soms.

ik weeg nu 74 en ben 1,68 lang en wil graag naar de 65 maar onder de 70 ben ik al blij, maar dielaatste lootjes willen gewoon echt niet grrr

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee gewicht zegt echt heel weinig.

Want als je veel gaat sporten zul me merken dat je kleren beter gaan zitten maar dat je toch zwaarder wordt. Spieren wegen meer.

Maar ik ben dus 1.58 en 55 kilo. Ik wilde afvallen omdat dit ook echt moest. Als je me nu ziet ben ik echt niet zo slank. Ik ben zelfs nog wel volslank.

Ik ben erg klein, dus dan lijk je natuurlijk ook al snel dikker.

Mijn BMI is nu 22, dus gewoon gezond.

Maar bij mij ging pas de knop echt om toen ik resultaat zag van het streep je slank dieet. Ik zag dat ik ging afvallen en dat motiveerde. Sporten en afvallen.

4. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Niet voor het 1 of ander, maar zoals jij hier iets neerzet kunnen anderen zich ook aangevallen voelen.
    Wat heeft t voor toegevoegde waarde om achter je DD te zetten dat t geen neppers zijn.

Maten willen toch niks zeggen. Ik had voor mn zwangerschap een BMI van 20 (kreeg ook allerlei opmerkingen of ik anorexia had) Maar ik had gewoon maat 40 en 31 in mn jeans. En door mijn 75DD moest ik n grote maat shirtjes, anders zag t er niet uit.

5. Rozijntje

Rozijntje Actief lid

16 mrt 2009
    125
    0
    0
    Zwolle
    Niet om het een of ander maar mensen die echt te dun zijn hebben geen DD cup en daarom zette ik erbij geen neppers.
    En ik heb nog nooit gehad dat iemand dacht dat ik anorexia had maar ik ben misschien ook wat kleiner dan jou.
    En ik vind strakke shirtjes mooi staan bij mijn borsten dus dat is ook weer een kwestie van smaak he.

Wat een frustratie..

6. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Vind het wel knap dat je een cup 75 dd in een t shirt maatje 34 krijgt !

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hoe vallen jullie af? ik heb een stok achter de deur nodig, helaas werkt het niet als vriendlief de boodschappen doet(hij doet zijn best)

8. Rozijntje

Rozijntje Actief lid

16 mrt 2009
    125
    0
    0
    Zwolle
    Veel cherry tomaatjes eten en druiven enzo ipv een zakje chips enzo dat werkt ook wel mee.

Groetjes

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Tussen (hele) strakke truitjes en te kleine truitjes zit n verschil.

Maar idd, wat n frustratie om je aangevallen te voelen door n bmi van 19 op n forum!

10. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    Niet teveel druiven, zitten veel suikers in. Weliswaar druivensuiker, maar niet teveel ;)

Verder:
    - geen kaas
    - geen tot weinig suiker
    - weinig vet, meer plantaardig vet
    - geen honger gevoel (superrrr slecht, je lichaam raakt er aan gewend en je krijgt een langzamere stofwisseling)
    - (veel) water drinken (geen sapjes, weinig koffie, thee (liefst kruidenthee)
    - AND LOST BUT NOT LEAST: SPORTEN, MEER BEWEGEN (drie keer per week één uur)
    - zorg dat je nooit een hongergevoel krijgt. Door dat hongergevoel gaat je suikerspiegel omlaag en heb je risico dat je ongezond gaat eten

Qua lijnen kan ik een ijzeren discipline hebben, moet soms oppassen dat ik er niet in doorsla.

Tips die voor mij werken:
    - mezelf niet wegen
    - ALS ik slecht wil eten, hou ik 'de prijs' in mijn achterhoofd. Een goed lijf wat in leuke kleren pas. En het belangrijkste, eengoed gevoel.
    - Het gevoel dat ik heb nadat ik iets slechts gegeten hebt, een kutgevoel, weegt niet op tegen dat korte moment van lekkerigheid als je dat opeet.
    - als ik wil snoepen, 'gezond' snoep kopen bij de tuinen ofzo. En als je normaal sneopt, met mate (het leven is natuurlijk geen straf)

Werkt voor mij super, ben in 6 maanden tijd iets meer dan 10kg afgevallen volgens mij

11. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    Ik ben 1.65 en weeg 54 kilo. Ik heb dus geen overgewicht, maar ik zou wel graag 5 kilo af willen vallen.
    Ik mis gewoon me oude figuur voor de zwangerschap en ik heb echt een vetlaag op me buik en heupen zitten.

12. schaapie123

geen kaas?

maar maar.............. ben een echte kaas kop eet liefst de hele dag door kaas , ode kaas hihihi

13. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik wil afvallen omdat als ik naar het strand ga en daar heerlijk in mijn bikini lig bang ben dat Greenpeace langskomt om me terug te rollen de zee in, ik voel me af en toe net een zee koe !

Oink Oink ..

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

jeetje, ieder figuur is anders, als je niet zover lijnt dat je teveel van jezelf vraagt, ireeele verwachtingen hebt of meer streeft naar een bepaalde maat/gewicht zonder daarbij je bouw in acht te nemen is het toch goed?

oh ja Chantal, jouw gevoel herken ik heel goed ;)

ik voel me echt nog dikker nu ik een buik krijg van mijn zw.schap, gelukkig kom ik in gewicht niet aan.

zal wel blij zijn als ik na de bv weer lekker kan gaan sporten en langzaamaan afvallen.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Nu ik zwanger ben, kan ik natuurlijk niet afvallen, maar als ik stop met bv ben ik dat echt wel weer van plan. Ik vind het een vreselijk gevoel dat mijn bh steeds strakker zit en ik van die dinosaurusbovenbenen krijg.
    Hiervoor woog ik 70 en ik ben 1.69 m. Had er toen nog het liefst 5 kilo af.
    Ik was vroeger een mager kind, at niet veel, beweegte veel, helaas ben ik in de puberteit gaan vreten en snoepen.
    Ik heb ook nog een tijd 57,5 kilo gewogen, maar daarvoor moest ik wel echt op mijn eten letten. Lijkt me heerlijk om te kunnen vreten wat los en vast zit zonder aan te komen, maar goed, die tijd is voor mij allang voorbij ;) ! Daarnaast hebben wij nogal wat hart- en vaatziekten in de familie, dus vandaar dat ik ook niet allerlei vettigheid naar binnen werk, we hebben allemaal snel een hoog cholesterol.
    Vorige zwangerschap behoorlijk aangekomen. Afgevallen door Sonja Bakker, al at ik wel meer dan voorgeschreven, want op een ontbijtje van een zielige cracker met een kloddertje lightjam kan ik de ochtend niet doorkomen. Verder heb ik nooit het idee dat ik door sporten veel afval, maar ik zie wel duidelijk resultaat in hoe flubberig je blijft als je het niet doet.

16. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    :) Kaas is zekers lekker, maar ook super vet. Vorig jaar ben ik begonnen met lijnen en at toen ook veel kaas. Een vriend van mijn (fitnesstrainer) gaf aan dat ik es 3 maanden moest stoppen met kaas eten. Heb ik gedaan (in december nog wel) ben 3kg afgevallen...

Kaas is echt super vet...

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik wil niet afvallen! :) Ik wil juist aankomen, ook niet echt makkelijk.

18. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik wil wel afvallen, maar wil er niets voor laten :)

Dat is mijn eerlijkste antwoord.
    Maar goed, gezond leven zou een leuke uitdaging voor me zijn. Ben alleen totaal niet gemotiveerd.
    Zou dus eigenlijk weer eens een self-help-book moeten lezen, zodat ik alleen al de wil krijg om te beginnen. Daarna gaat het wel. Dat is me al twee keer eerder gelukt (één keer 13 kilo eraf en één keer 18 kilo).

Nu moeten er na mijn bevalling 25 kilo af. :( bah.

19. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    Doordat je de motivatie totaal niet hebt kan misschien betekenen dat je je gewicht misschien wel helemaal niet zo erg vindt?

20. schaapie123

dat is soms idd no0g moeilijker ook, ken iemand die zelfs een boter dieet heeft gevolgd, maar niks hielp, ze bleef heel dun

Deel Deze Pagina