hoe vind ik een goede rijschool?

Discussie in 'De lounge' gestart door darcy, 12 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Twaalf jaar geleden voor het laatst autorijles gehad - wat was het leuk! En wat was de instructeur waardeloos! Zo jammer dat ik niet tijdig ben overgestapt, i.p.v. afgehaakt na 2x zakken :(

Deze fossiel zónder rijbewijs (;)) wil nu toch wel graag dat papiertje halen... mijn vraag aan jullie en ook vooral aan de rij-instructeurs onder ons:

Hoe ga ik te werk bij het vinden van een goede rijschool bij mij in de buurt (eentje in Zaanstad)?

En is het raadzaam om te laten testen wat ik nog weet en kan?

Alvast heel veel dank!

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Je kan op de website van het CBR kijken...daar kun je de slagingspercentages per rijschool vinden. Zo heb ik mijn rijschool ook gevonden (in Purmerend trouwens, maar hij haalt helaas geen mensen op in Zaanstad geloof ik), en dit fossiel was in één keer geslaagd terwijl ik ook nog zwanger was :D
    Je kan trouwens over het algemeen beter voor een kleine rijschool kiezen (eenmanszaak), en hoe goedkoper de rijschool, hoe slechter de lessen vaak zijn ;) O ja, en ook goed in het gastenboek op de website van de rijschool kijken, als dat er is. Daar kan je ook een beetje lezen of de klanten tevreden zijn. Succes!

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

auto heb ik toen gedaan bij anwb in 14dagen rijbewijs.

motor heb ik eerst bij een hele grote gedaan, die haddensnel plaats, spijt spijt.en waren paar honderd euro goedkoper)

daaarna bij plaatstelijke gegaan, nog wel groot, maar staan zeer goed bekend, en idd, daar ook meteen geslaagd

beetje mond op mond reclame en idd slagingspercentage bekijken

4. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Een goede instructeur is heel belangrijk. Iemand die alles rustig en duidelijk kan uitleggen. Ik heb in totaal 4 rij-instructeurs gehad. Bij de laatste instructeur ben ik geslaagd. Hij was in zijn eentje, dus een eenmanszaak. Ik ben het met Mikki eens, beter een eenmanszaak dan een grotere bedrijf met meerdere instructeurs. Bij hen draait het alleen om het geld, niet om jou als leerling. (Dit is mijn ervaring).

Neem een aantal lessen en let goed op hoe de instructeur jouw lessen geeft, ben je niet tevreden, kaart dat aan en anders zoek iemand anders. Succes.

5. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Je kan wel kijken naar het slagingspercentage, maar of je daar nou een goeie uit vindt... Als een rijschool een heel hoog slagingspercentage heeft, kan het ook zijn dat hij zijn leerlingen 15 lessen meer laat doen, met een vele hogere zekerheid op slagen. Waardoor je misschien wel veel meer geld kwijt bent dan nodig. Maar goed... Een heel laag slagingspercentage is natuurlijk ook niks.

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik heb bijna vijf jaar geleden mijn rijbewijs gehaald, maar heb jaren niet gereden. We hadden geen auto, dus het kwam er niet van, en na verloop van tijd durfde ik ook niet meer.

Maar ik wilde toch graag weer gaan rijden (wel handig en bovendien hebben we nu al weer een tijdje een auto voor de deur), en toen ben ik op zoek gegaan naar een rijangst-cursus. Niet dat ik nu echt superbang ben, maar ik wilde wel iemand met een beetje inlevingsvermogen en iemand die me een beetje zou begrijpen. De rijleraar die ik vijf jaar terug had was namelijk nogal een botte boer. Nou, ik ben echt supertevreden! Ik heb vijf lessen gehad en nu rijd ik gewoon weer! Ik vind het nog steeds wel moeilijk en ik ben nog niet zo zeker, maar dat komt wel.

Mijn leraar zat bij een hele grote rijschool hier in de buurt. Ik kan het iedereen aanraden, ook als je niet heel erg bang bent. Je bent dan tenminste verzekerd van een goede rijleraar. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Deel Deze Pagina