Waarom wil mijn kind niet zindelijk worden !!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mel, 4 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@pluk....ik denk dat het mogelijk zo wel kan werken voor oudere kinderen maar persoonlijk ben ik die luiers liever 1,5-2 jaar eerder kwijt

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    dat kan ook wel maar dat wil niet zeggen dat het bij elk kind zo werkt. Soms moet je kijken of het "gevecht" het wel waard is.

Het resultaat wat wij bij mijn zoon kregen was mij het "gevecht" niet meer waard en dan heb je dus de keuze om het gewoon even lekker te laten rusten.

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Zo doe ik het hier ook,mijn zoontje word eind van de maand 3.Al verschillende dingen geprobeerd maar hij wil echt niet.
    Heb al van meerder mensen gehoord die het ook zo deden,zijn neefje ook,3jaar 9mnd en ineens helemaal zindelijk!

4. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Hij is inmiddels zindelijk ! Het ging opeens als een trein. Heb gewerkt met een wc-potje met spekjes; elk plasje een spekje, elk plasje in de luier een spekje van het wc-potje naar het luier-potje toe. Werkte heel goed.

5. Storm

Storm Niet meer actief

:D Goed zo!

6. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Voor vertrek altijd verplicht op de wc. Altijd en overal verschoning meenemen. Het is vervelend als je ergens bent en je moet verschonen, maar dan is dat maar even zo.

Maak een mooi stickervel. 1 droge dag (of dagdeel) is een sticker. En blaadje vol is een klein cadeautje.

En ook belangrijk: Jouw strategie ook doorzetten als jij werkt. Gaat je zoon dan naar een kdv? Spreek met de leidsters af hoe ze hiermee om moeten gaan.

Wij hebben hier nog maar een paar weken geleden het grote Laatste-blaadje-cadeau gekocht. Onze zoon is inmiddels 4 jaar en 4 maanden. En we hebben maandenlang op en neer moeten fietsen naar school wanneer hij een ongelukje had. Door obstipatie en medicijnen ertegen hebben we een heel lang traject gehad met zindelijkheid. Ik weet dus als geen ander dat alleen heel consequent zijn werkt.

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    als je hem gaat straffen dan kun je het wel vergeten dat hij zindelijk gaat worden! niet meer pushen of herinneren... luiers de deur uit... en gewoon laten gaan... dan komt het vanzelf goed... en alleen belonen en niet straffen! en als hij een plas doet of wat anders dan ook niet overdreven staan juichen... haha...

8. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Overdreven juichen niet, maar een complimentje is dat natuurlijk wel waard :)

De dame van het consultatiebureau waarmee ik veel contact heb gehad over dit onderwerp gaf het volgende advies.
    Bij ongelukjes laconiek mee omgaan. Maar ook geen beloning in de vorm van extra aandacht van maken (gezellig kletsen / lachen tijdens het verschonen)
    bij succes: complimentje geven / belonen. 1e keer plas / poep op potje/wc is een feestje waard, naarmate het gewoner wordt, worden de complimentjes ook minder uitbundig.
    Beloningen steeds aanpassen aan het niveau (in het begin voor elke plas/poep een sticker, maar naarmate hij het beter kan per dagdeel of dag een sticker)
    En heel consequent blijven met luier uit!

succes

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wij hebben het ook zo aangepakt als Pluk. Uiteindelijk was ie er ineens aan toe, hij heeft maar zelden ongelukjes gehad.
    Alleen poepen heeft ie nog wel lang in een luier gedaan omdat ie dat eng vond op de wc.

10. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Duidelijk zijn; gewoon geen luier meer aantrekken en ervoor gaan. Ik zou overigens alleen belonen als t goed gaat en niet straffen als t niet goed gaat. Ik vind straffen bij zindelijkheidstraining eigenlijk not done, met name bij deze leeftijd. Volgens moet jij gewoon duidelijk zijn en volhouden,

11. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ben het met een andere reactie eens.... weg met de luier en ongelukjes accepteren. Zo is het hier ook gegaan, onze zoon was ook niet zo vroeg ook 3 jaar en een paar maanden. 1 keer op de stoffen bank geplast (bah) mocht niet meer op de bank zitten tot meneer op de wc ging plassen. Toen ging het ineens heel snel ;)

Succes!

Deel Deze Pagina