Ik moet zeggen dat ik vaak een baby laat liggen heb niet zoveel met andermans baby vasthouden (ja als ik de mensen echt ken en dichtbij me staan) ik vind het altijd doodeng die kleine babies (ik ben zelf 8-9 ponders gewend als ze minder wegen vind ik het altijd wat iel en eng dus laat ik ze liever liggen) Dus van mij heb je geen last, ja ik moet altijd even aaien over bolleke en wangetjes (nadat ik mijn handen heb gewassen uiteraard!)
Wow, dan had je Beer helemaal eng gevonden! 2800 gram..... Ik begrijp je wel, want we waren pas geleden bij iemand op kraamvisite, en hun kindje was iets zwaarder als Beer bij z'n geboorte. En ik vond t toch breekbaar aanvoelen! gewoon zo klein, en kwetsbaar.... En dit is dan 6 weken naar de geboorte van Beer.
Och, ik vind het toch zo zielig voor baby's als jan en alleman er meteen (eerste twee a drie maanden) aan gaat zitten. De mijne waren er (meestal) ook echt niet van gediend. Wat ik dan helemaal erg vind is van die mensen die de baby dan willen blijven vasthouden als hij/zij begint te huilen. Hoe egoïstisch kun je worden: zelfs de wens van een baby wordt opzij geschoven voor je eigen wil. Bah. Dat vind ik ook een groot voordeel aan dreumesen/peuters: als die protesteren hebben volwassenen er meestal meer respect voor en laten ze los i.p.v. blijven dwingen.
ja het is anders als die van jezelf zeg maar, ik zou mezelf niet vergeven als ik wat verkeerds zou doen hihi dus dan laat ik hem of haar liever even rustig liggen (omdat er genoeg mensen zijn die willen vasthouden sla ik gewoon even over hihi) vaak als ze iets groter zijn ben ik er wel makkelijker in. En met eng bedoel ik niet je baby hoor maar gewoon het vasthouden van zo'n kleinere baby hihi
Bedoel je dit nu algemeen of persoonlijk? Ik vind het nogal een vreemde opmerking aangezien je mij helemaal niet kent Ik geniet daar duidelijk wel van en zit prima in mijn vel, vind het prachtig om te zien hoe ontroerd vrienden en familie zijn als ze mijn dochter vasthouden. Wat ik bedoel is dat ik het heel raar vind dat kraambezoek blijkbaar vindt dat zij recht hebben op het vasthouden van de baby en het soms ook willen afdwingen. Het initiatief moet naar mijn idee van de ouders afkomen en niet opgeeist worden door het bezoek. En ja, als je kindje niet zo lekker is, of het is te druk of de grijpgrage handen van tante Annie die kettingroker is zien er niet zo fris uit, dan is het heel normaal dat de ouders bepalen of iemand anders het kindje vast mag houden. Dat heeft niets te maken met onzekerheid, trots of genieten
Hier hoeven vreemden echt niet de baby vast te houden. En bekenden(dus mensen die iets verder weg staan) hoeven hem ook echt niet zomaar te pakken zonder te vragen. Daarbij mochten mensen hem met kraamvisite vasthouden als dat zoeen uitkwam. Was vaak dus moet want wakker maken heb ik 2 x gedaan en dan zaten wij met onrustig kindje met krampjes die echt niet meer stil te krijgen was. Daar zijn we dus mee gestopt, snap dus ook echt niet dat mensen zeggen dat het erbij hoort. Nou is hij heel makkelijk dus nu is het geen punt meer natuurlijk
Ik vind dat de kraamvisite de baby toch wel even mag knuffelen als ze dat willen en mits alles goed is met de baby natuurlijk!! Als ik andermans baby zie dan wil ik ze ook altijd even besnuffelen, heeeeerlijk zo'n roze lekker ruikend mensje En tante kettingrookster mag ook wel even hoor daar krijgt zo'n frummeltje niets van!
Ik ben het ook niet van plan om mijn dochter maar aan iedereen door te geven maar geven ook een kraamfeest dus zijn al van dat 'probleem' af. Anders zou ik haar ook niet zomaar afgeven zeker omdat ik het vooral misschien qua hygiëne niet zo vind of wast iedereen eerst even netjes de handen voordat ze aan jou kindje zitten.. En dan idd niet te praten over naar rook of parfum ruikende mensen.. Nee niet voor mijn kindje
Het gaat over moeders die niet kunnen genieten als iemand anders van hu kindje geniet, wie zich daarmee aangesproken voelt daar is het voor
Vind ik nogal een boute uitspraak. Ik kan heel erg genieten als iemand met mn kind bezig is/was. Of dit nu als baby was of als kleuter nu. Maar vrijwel elke moeder zal aanvoelen wat voor haar kind het beste was. Voor mij hoeft een baby niet van arm tot arm te gaan, zeker niet als ik zie dat hij daar onrustig van wordt. Elke moeder is trots en velen van zal het niet aan zelfverzekerdheid liggen. Anders zouden we ook zeker geen nee durven zeggen tegen de opdringerige mensen.
Hier net zo! Behalve nog mijn zus en schoonzus maar verder vind ik het gewoon niet nodig En ja ik ben super trots en zit heerlijk in mijn vel, vind dat dat er echt geen zak mee te maken heeft! Het is gewoon een gevoelskwestie
Dus van arm tot arm gaan bij familie en vrienden is wel erg maar je kindje bij een KDV brengen (compleet vreemden) dat is wel het beste voor het kindje, wat is het verschil dan volgens jullie, of zijn jullie fulltime thuis bij je kindje om die zorg te kunnen bieden wat dan volgens jullie het beste is. Want zie hier een hoop moeders die niet kunnen loslaten maar ineens wel als het voor werk is vind ik dan wel lichtelijk vreemd maar goed dan komt het ons misschien uit? Als je dan nog consequent erin bent zou ik het nog snappen. Maar goed dat is gewoon iets wat ik me afvraag, hier ook van die mensen gehad, zogenaamde oermoeder noemde zich, bij elk kikje komen, kind doodop omdat het altijd bij haar moest zijn (totdat manlief er wat van zei en kindje eindelijk goed kon slapen) niemand mocht eraan komen, zat daar in zijn MC midden in de kamer op de tafel, kijken vanaf een afstandje graag, maar wel doodleuk fulltime gaan werken, dat snap ik dan echt niet. Ik ken zelfs mensen die hun moeder mocht de baby geeneens vasthouden tot ze 6 maanden was, jemig had zo'n medelijden met dat mens, want ze hield zoveel van dat meiske.
Oke sorry maar ik vind het een beetje overdreven. Dat mensen een kindje zomaar oppakken is niet goed, maar dat mensen zo moeilijk doen als mensen hun babytje willen vasthouden snap ik echt niet. Hier zou ik trouwens niet eens half vreemden of verre bekenden op kraamvisite willen, maar iedereen die komt zou de baby wel vast mogen houden. Dat is in mijn omgeving gewoon normaal. Vind zelf een pasgeboren babytje vasthouden ook niet echt eng, weet wel wat ik doe.
Ik had er geen problemen mee.. Dit minuut, vind het wel belangrijk dat mensen ff hun handen wassen! Als ik zelf op kraamvisite ga heb ik meestal niet de behoefte om een kleintje vast te houden, als de kersverse moeder dus niet vraagt heb ik daar totaal geen problemen mee!
Ik ben het er trouwens wel helemaal mee eens dat mensen het vragen, dus niet zomaar pakken en dat als het kindje slaapt deze gewoon mag blijven slapen natuurlijk.
hmm ik denk dat dat niets met onzekerheid of nuchterheid te maken heeft. ik ben een heel onzeker persoon en totaal niet nuchter maar toch vind ik het niet erg als iemand mijn kindje wil vast houden, juist leuk! en ik geef de baby eigenlijk al vanzelf aan visite. hoeven ze niet eens te vragen
Ik maak daar dus echt geen probleem van. Een baby is gewoon schattig en daar wil 'iedereen' even van genieten. Bovendien went je kindje dan ook gelijk aan anderen. Beter dan een heel eenkennig kind.
Ten eerste is dat een heel andere discussie die je nu gaat starten. Ten tweede heb je het over een kind van 3 maanden of ouder als je gaat werken en niet over een kind van bijvoorbeeld 3 dagen die je als ouder zelf nog moet leren kennen, het kindje jou etc. etc. Maar goed, wat maak je je druk? Jij komt toch niet op kraamvisite bij de moeders die hier aangeven dat ze hun kindje het liefst bij zich houden. Je hebt je punt gemaakt hoor. En wat betreft de twee extremen die je aanhaalt, dat vindt waarschijnlijk de overgrote meerderheid hier overdone. Dat is ook niet van toepassing op TS en haar vraag.