Waarom wil toch iedereen altijd de baby vasthouden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pugga, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Hier heeft nog niemand het gevraagd maar we zorgen meestal dat hij slaapt of bij mij ligt als er visite komt.
    ik wil ook niet dat iedereen m zomaar vasthoudt. Onze man word ook heel onrustig alst drukker is en hij vastgehoudn word door iemand anders.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik geloof dat het een diepliggend instinct is. Door een baby vast te houden wordt een baby geaccepteerd in de groep. Let maar eens op hoe vaak mensen die een baby vasthouden ook even aan de baby snuffelen...

3. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb tegen mijn zin in mensen onze baby laten vasthouden! Mijn schoonfamilie was van het doorgeven en dan niet 1 keer! Eest schoonmoeder, dan schoonzusje, dan schoonvader, schoonmoeder weer, enzovoorts! En dat bij het afscheid weer! En ze proberen het nog steeds, maar mijn lieverdje wil ze niet, dus duwt ze weg! Hihi!

Mijn vader heeft een peruaanse vriendin en stiefdochter! Daar kan ik het al meer van hebben, maar ook daar roep ik wel eens een halt toe! Nog steeds ja! Als Levi begint te huilen, gaan ze m om en om proberen te troosten, en ik zeg heel vaak dat het daarmee alleen maar erger wordt!

Ik was na een paar dagrn ook zo, dat Levi in zijn bedje lag als er kraamvisite was, dan mochten ze even kijken en that's it! Scheelt ook.dat Levi.moest wennen aan stilte, dus ik moest wel! En ik was heel blij dat hij zelf met een maand of 5 al bezig was met kruipen en dat hij dus niet meer op schoorlt wilde! Bij een volgende, ga ik toch even wat minder makkelijk worden met afgeven denk ik!

4. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Oh ja, mijn schoonouders zijn ook.mensen die regelmatig de dringende behoefte voelden en ook niet konden bedwingen om mijn zoontje wakker te pesten om zijn oogjes te kunnen bekijken! En dat iedere keer weer! Als hij dan begon te krijsen, waar zij absoluut niet tegen kunnen, dan mochten ze hem van mij nog wel vasthouden, los het dan ook maar zelf op! Tot ik me schuldig voelde tegenover Levi, en dan gingen wij ook gauw naar huis!

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

vraag het me soms ook af
    maar als ik mijn beebje niet wilde afstaan deed ik dat ook niet
    als ze er dan probleem van maakte was dat lekker hun probleem

als ik iets niet wil gebeurd het ook niet
    dan moeten ze maar een pop kopen als ze zo graag n baby vast willen houden:)
    heb ik trouwens ook al eens gedaan n pop gegeven omdat ik wilde dat mijn jongste ging slapen ze was net 2 weken maar ze zei wel dat ze ff naar boven ging dacht ja en dag hoor
    heb gezegt 1 tree en je vliegt naar buiten als ze slapen slapen ze en dan ga je niet ff mijn kindje pakken
    hier heb je een pop als je toch zo graag wil knuffelen hihi:p

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat van die pop vind ik dan wel weer erg grof..

7. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik niet vooral als ze al wel tig keer proberen mijn kind te halen
    het is en blijft mijn kind is het nee dan blijft het nee
    dan moeten ze zelf maar n kind maken
    ik vind het pas grof als ze door blijven gaan als je al nee zegt en hun ja willen ;)

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is ook weer waar, maar dan blijft die opmerking van de pop wel grof.
    Tegen wie was dat?

Mijn moeder heeft ook een keer zoiets gedaan, maar toen was mijn zoontje al ruim 1, of misschien zelfs al 2. Dan lag hij boven te slapen (middagdutje) en mijn moeder was te vroeg hier. Ze wilde dan mijn zoontje zien (want daar komt ze voor ;)) en wilde boven gaan rommelen, zodat ie wakker zou worden. ;) Heeft ze één keer ook echt gedaan. Ja, kan geen kwaad, maar voor hetzelfde geld is hij sacherijnig, omdat hij nog diep lag te slapen. Gelukkig doet ze dat nu niet meer. Maar ik snap het wel hoor. Komt puur uit liefde!
    Maar een baby'tje uit bed halen, omdat je niet kunt wachten, nee, dat vind ik ook te ver gaan.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat vind ik ook onbeschoft ja! Het zou niet in me opkomen om niet naar de mama te luisteren vwb de baby.
    Sowieso vind ik dat mama vaak vergeten wordt. Bij mijn kraamvisite zaten bar weinig mensen die echt geïnteresseerd waren in hoe ik het ervaren had en behalve zijn moeder ook niemand die het boeide hoe mijn man zich voelde.

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik vind dat niet getuigen van liefde maar van egoïsme. Liefde zou zijn, laat het ventje maar liggen want hij slaapt nog lekker. Kortom zijn behoeften voor haar eigen behoeften stellen.

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Handen wassen gebeurt hier trouwens ook niet. Sterker nog...De rottweiler likt al vanaf dag 1 dagelijks als "kus" even over het gezichtje, handjes enz :D
    (al ga ik er daarna wel effe met een spuugdoekje overheen.)

Ik ben erg makkelijk met de kleine merk ik wel. Iedereen mag hem vasthouden. (ook vanaf dag 1)
    Doe hem dan weer niet naar het KDV. Hij blijft de eerste 1.5 jaar lekker in de familie.

12. Onje

Onje Niet meer actief

#112 Onje, 7 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2012
    Sja waarom wil "iedereen" een baby vasthouden?
    Ik denk dat zoiets toch een beetje te maken heeft met instinct / oergevoel.
    Uit je handen rukken laat je dan zelf toe toch?
    Ik ben niet op mijn mondje gevallen en je moet van goeie huizen komen wil je mijn kind uit mijn handen rukken.

Lemmy liet ik liever door niemand vast houden maar dat moest ik echt een beetje los laten. Dus vasthouden gebeurde wel niet door jan en alleman hoor, maar slapen was/is heilig bij mij dan laat je hem met rust.

Hier heb ik trouwens met mijn eigen moeder nogal wat onenigheid over gehad hoor die dacht m wel even wakker te mogen maken;) nou niet dus!

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Omdat mensen er gewoon ff aan willen zitten :)
    Zoals Onje al zegt het zal wel met eoa oergevoel te maken hebben, volgens mij hebben vrouwen dat ook meer dan mannen.

Ik vind het ook altijd een beetje eng, als ze echt pas geboren zijn. Ik hoef dus ook niet elk kindje vast te houden. Alleen bij hele goede vriendinnen en directe fam vind ik het leuk.
    Ik vraag het wel altijd. En als het nee is dan is het nee, daarom vraag ik het toch? Een kindje zomaar uit wieg o.i.d. pakken vind ik asociaal naar de ouders toe.

Verder lijkt het me dat iedereen lekker zelf moet weten hoe die dat aanpakt, het is maar net waar de ouders zich goed bij voelen.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook totaal geen moeite mee. Ze mochten kleine gewoon vasthouden. Zolang kind er geen problemen van maakt is er toch niets aan de hand? Vond het altijd leuk als anderen dr even vast wilden houden. Intresse toonden. En waarom niet?
    Je hoort vaak dat mensen hun kleintje bij hun houden, eerste weken alleen zelf vasthouden en dat zelfs en oma moeten wachten. Vaak nog met de reden dat kind eerst een band op moet bouwen met mama en papa;)
    Persoonlijk vindt ik dit een beetje ziekelijk en egoistisch gedrag. Gun familie gewoon even tijd met de kleine, Of het wat uitmaakt dat kind even 10 min bij iemand op de arm ligt. Al is het een uurtje per dag totaal, dan heb je kindlief de andere 23 uur nog helemaal voor jezelf. Voor de band maakt het echt geen ene drol uit hoor.

Er worden hier geen kinderen zo maar uit hun bedje getrokken. Wordt altijd netjes gevraagd. Het enige wat ik niet wil, is dat ze op een verjaardag van hand naar hand gaat bij vreemden. Familie absoluut geen probleem mee.

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik snap echt niet dat sommige mama's daar zo'n probleem mee hebben. Ok, mijn familie en vrienden zijn hierin wel 'beschaafd', ze pakken niet zelf uit de wieg maar vragen of ze haar even mogen pakken of vasthouden en mannetje en ik hebben er nooit problemen van gemaakt. Kleine heeft er ook nooit last van gehad. Alleen als ze lag te slapen lieten we haar lekker liggen en daar was ook begrip voor.

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als het zonder vragen gebeurd of als mensen een baby uit je armen rukken, maar verder is het toch logisch als mensen die dichtbij je staan en van je houden ook automatisch van je kindje houden en het even willen knuffelen.

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Heel eerlijk: ik vind het leuk!
    Lekker even kroelen.. Zo afhankelijk en zo schattig en het is zo voorbij.
    Maar ik heb gister ook lekker met de treinbaan gespeeld met een 2-jarige en eet ook altijd soep van de kleuters die hier komen spelen.
    Wat dat betreft vind ik niet alleen babies heel cute :)

Maar ik vond dat zelf ook mateloos vervelend.. Dus zal het nooit vragen...
    Sommige mensen zetten hun baby meteen op schoot en daar kan ik echt niet mee zitten. Anderen doen dat niet... En dan zul je me ook niet horen.
    (hooguit als iemand onhandig staat te prutsen wat makkelijker kan zinder baby.. Dan zeg ik "je mag dr/hem wel even geven hoor.. Kun jij dat en dat doen" of gewoon datgene wat diegene doet even afmaken.
    Vond het verschrikkelijk dat iedereen dr perse vast moest houden en ze huilde ook echt altijd als iemand anders dr vast had.
    Dus ik zal mezelf nooit zo opdringen :)
    *scoutshonour*

17. Skye

Skye Niet meer actief

Ik snap het probleem niet, maar dat is puur van mijn kant gezien. Bij mij werd vanaf dag 1 al door iedereen de kleine vast gehouden. Op het punt dat Kyra dan wat prikkelbaar was, dan zei ik dat ook en nam ik haar zelf gewoon. Hier echt geen problemen mee dus!

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Het maakte mij niet zoveel uit dat mensen de baby vast wilden houden...

Ik snap het alleen zelf niet.
    Ik heb nooit behoefte om een ander zijn/haar baby vast te houden. Juist niet.
    Ik vind ze bij de moeder op de arm erg schattig :D

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja het blijft een klein wonder.. Elke baby weer :)

@bosi: ik vind het eventjes heel leuk... Maar na een tijdje wil ik weer gewoon m'n koffie kunnen drinken :)

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is wel heel slecht! Andersom kan trouwens ook. Er zijn kersverse ouders, die in behoorlijk detail de bevalling gaan vertellen en daar zit ook niet iedereen op te wachten. Als je op kraamvisite bent, dan ben je daar voor de ouders, om hen te feliciteren. Niet voor de baby, want die boeit het niet of jij er bent of niet. Ik vind het dan ook een kwestie van fatsoen om het op z'n minst eventjes over de bevalling en de baby te hebben. Je mag het wel over andere dingen hebben, natuurlijk, maar vergeet het doel van het bezoek niet, en dat is niet gezellig even bijbuurten of je eigen problemen bespreken. Dat komt wel weer ná de kraamperiode.
    Hangt natuurlijk ook van het kindje af. De meeste pasgeborenen hebben het niet eens door, die slapen rustig verder. Wij waren 4,5 jaar geleden op kraamvisite bij vrienden en de kleine lag buiten in de kinderwagen te slapen. Of we haar vast wilden houden? Ik zei: Ahh, ze slaapt zo lekker. Ik wacht wel tot ze wakker wordt. Maar de ouders zeiden: Nee hoor, die slaapt gewoon door! En ja hoor, ik kreeg haar in mijn armen en het poppeke sliep lekker door! :D

Ik zou het sowieso niet egoïsme noemen. Misschien onnadenkendheid. Dat ze er niet bij stil staan. Dat kan emotie met je doen. Als je al hebt gezegd, dat je hem niet wakker wil maken en dat het bezoek moet wachten tot hij wakker is, dan is het wat anders. Maar om wie ging het nou?

Deel Deze Pagina