Waarom willen jullie een kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kweenie, 26 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij zijn nu 4 jaar samen en hebben alle vormen van liefde en moeilijkheden voor elkaar gevoelt. We zijn wat dat betreft gevoelsmatig bijna 'rond' en dat heeft ons enorm versterkt. die liefde voorelkaar willen we nu ook graag op een andere manier aan elkaar tonen, maar ook samen geven aan iets wat voort komt uit onze liefde, en dat is een kindje.

Het klinkt enorm zweverig en dat zijn wij allebei helemaaaaaal niet, maar dit is een beetje een omschrijving van 'het gevoel' zoals wij het beleven.

moeilijk hoor, om zoiets te verwoorden...

2. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    We wilden graag een kindje omdat het iets toevoegd in je leven!

Gewoon het idee al dat je kleine beeb zo graag bij je wilt zijn enz lijkt me heerlijk!!!

En ik hou van kinderen!!!!

3. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Los van het 'moedergevoel' waar we allemaal last van hebben blijkbaar ;)
    Overheerst bij mij ook het 'onvoorwaardelijk' van iemand kunnen en mogen houden, dus zonder je geremt te voelen ofzo. Dit komt bij mij vooral door mijn werk, omdat ik met kinderen werk (van die lastige..;) ) waar je toch veel om geeft, maar waarvan je weet dat je je niet voor 100% kunt laten gaan...ik hoop dat het een beetje duidelijk is :)

4. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ook ik weet niet beter dan dat ik moeder wilde worden. Dat is 1 ding wat voor mij vast stond al van kleins af aan. Gelukkig heeft mijn mannetje ook last van vadergevoelens!
    Het lijkt me geweldig om een kleintje te hebben waar je onvoorwaardelijkm van houdt kan knuffelen, die gewoon je allesie is!

Maar soms als ik er gewoon heel ´plat´ tegenaan kijkt dan snap ik het zelf ook niet... Waarom willen mensen kinderen... het beperkt je in je doen en laten. kan niet zo makkelijk niet meer weg, op vakantie. Het kost veel geld en noem maar op...

Gelukkig daarom maar dat het een gevoel is! Gevoelens zijn nou eenmaal sterker dan rationeel denken. En tuurlijk kreeg ik weer de rationele twijfels toen ik een positieve test had, Hoe wensbaar het ook is.
    Maar liefde is nou eenmaal sterker en zeker nu dat ik het gezien en gehoord heb, weet ik zeker dat ik er nog meer wil. Kan niet wachten tot dat ik mijn ukkie in m´n armen mag houden en mag knuffelen en kusjes mag geven.

5. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ouder zijn is het mooiste wat mij tot nu toe is overkomen
    een kroon op je liefdes relatie gezegend met een kindje wat van je beide is

de liefde die je geeft en ontvangt van je kinderen
    de opstakels die je moet nemen :) niet altijd even leuk maar het hoort erbij

het is inderdaad een oerinstinct dat boven komt zeker als het gaat om je kind te beschermen tegen alles wat ze kunnen tegenkomen

ik zou me geen raad weten als ik me kinderen niet had gehad
    en zeker nu ik het nog eens een keertje mag overdoen met Caitlin

mijn kinderen hebben mij compleet gemaakt

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Echt leuk al die reacties.
    En hoe meer ik lees, hoe meer het bij mij begint te kriebelen.

Het begon een beetje met twijfels (ook omdat mijn vriend (nog) niet wil l) maar hoe meer ik erover nadenk hoe zekerder ik word.

Maar ik heb eigenlijk altijd naar mijn gevoel geluisterd en daar ook altijd op vertrouwd dus waarom zou ik dat dit keer dan niet doen?

Dus geen twijfels meer of ik nu wel al moet gaan stoppen met de pil. Ik ga ervoor en ik hoop dat de condooms daarna ook snel de deur uit gaan!
    (maar , hoe gevaarlijk het ook is om dat nu te zeggen, dat komt op den duur vast wel goed...... als ik vertrouw op mijn gevoel :D )

Deel Deze Pagina