Baby draait in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dithje, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Meiden,

Heeft een van jullie adviezen danwel tips voor een draaiende baby in bed?
    Luca heeft nu al twee nachten achter elkaar zich gedraaid in bed. We vinden hem dan op z'n buikje in bed en eerlijk is eerlijk, dat vind ik best wel eng!

2. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ja onze zoon deed het ook, maar was zo sterk dat hij makkelijk terug kon draaien. Dus we hebben het zo gelaten, in begin stonden we er voor op, maar was geen doen, we waren de deur nog niet uit en hij lag al weer op de buik.
    het is een echte buikslaper.
    Ik heb toen aan de fysio gevraagd. Die gaf aan als het kind sterk genoeg is om zelf ook goed terug te draaien (wat mijn zoon ook was) dat het prima kon op de buik. Hij is nu 2 en slaap nog op de buik!
    gr brenda

3. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    gebruik je al een slaapzak?

4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.227
    1.298
    113
    Centrum Belgiƫ
    Hier eens het rollen ontdekt was, bleef m'n dochter ook niet meer liggen en werd ze een draaiende buikslaper. Heb haar gewoon haar gangetje laten gaan. Zelfs met slaapzak aan keert ze als een wervelwind :D Enkel af en toe komt ze dan vast te zitten met een armpje tussen de spijlen :)

5. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hier heb ik ze op hun buik laten slapen vond het in het begin wel eng hoor maar draaiendoen ze nou eenmaal

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat vindt je er eng aan? Hij is al een half jaar, zo te lezen dus sterk genoeg om zichzelf om te draaien en weer terug te draaien en hij kan ongetwijfeld ook goed zelf zijn hoofdje optillen. Als hij het nou fijn vindt om op zijn buikje te slapen is daar toch niets mis mee? Het wordt alleen afgeraden bij kinderen die nog niet zelf kunnen draaien.

Irem slaapt al sinds dat ze 2 maanden is dag en nacht op haar buik - gelukkig maar, het is de enige manier waarop ze slaapt, en nu nog steeds!

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

gewoon lekker laten liggen... hij zoekt zijn lekkerste slaaphouding! Op de buik liggen is alleen maar eng wanneer een kind zijn hoofd niet kan draaien. Op je neus liggen is namelijk niet lekker en zal een kind wat zijn hoofd kan draaien dus ook niet doen. Proberen dit van je af te zetten!

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Lekker laten slapen. Hij is sterk genoeg om zich om te draaien, dus dan ook sterk genoeg in zijn nek.

9. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Het schijnt dan idd wel te kunnen, maar ja, als jij je er niet prettig bij voelt?!

Wat dacht je hiervan?!

Snoozzz | Inbakeren | Baby-Dump

Ik zou het proberen, mocht je kleine er heel erg boos om worden, dan zou ik het laten denk ik. Dan vindt hij op zijn buik toch echt veel fijner.

Liefs

10. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Dank jullie wel voor jullie reacties! Hij draait dus met slaapzak aan. Wellicht is het gewoon iets in mijn hoofd en moet ik dat leren loslaten. Hij is zeker sterk genoeg om terug te draaien, sterker nog hij draait de hele kamer door ;):D
    Moet denk ik het vertrouwen krijgen...

11. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Thanks voor de link! Ga er eens naar kijken....

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    wij hebben ook zo'n periode gehad. Tja eerst ging ik elke keer kijken (voordat we naar bed gingen) en dan legde ik hem terug als hij gedraaid was. Maarja ik ga niet 's nachts de wekker zetten. Als hij wil draaien doet hij het toch wel..... En dan daarbij 9van de 10 keer werd hij wakker (als hij al niet zelf wakker werd omdat hij het niet snapte) als ik hem probeerde om te draaien, dus ik hem me erbij neergelegd. Het was uiteindelijk een fase. De nieuwigheid is van het draaien af. Momenteel is het leuk om in je slaap op je knieen en handen te gaan zitten hoppen en tot bovenin je bed te tijgeren hahaha. Ook dat gaat weleens gepaard met wakker worden en niet snappen waar hij nu weer beland is.

xxxx

Deel Deze Pagina