hier een foppy/speen probleem :s mijn dochtertje word in september 2 en ze slaapt nog met haar fop. ik heb het al een tijdje zover dat ie alleen nog maar in bed mag maar ik wil er eigenlijk helemaal vanaf. de fop moet op vakantie = krijsen en hyperventileren evenals doorknippen zodat ie stuk is en in de prullebak moet. hoe kom ik van dat kreng af? t is heel makkelijk want ze valt binnen 5 minuten in slaap als ze die fop heeft maar ik wil m weg hebben. HELLUP!
Hoihoi! Waarom wil je er zo graag helemaal vanaf? Ik zou denk ik niet te moeilijk doen.. Die 5 minuten per dag zijn toch geen ramp?? Als ze er nou de hele dag mee loopt is het slecht voor de stand van haar tanden en voor haar spraak. Maar nu voorkom je dat ze gaat duimen(die heeft ze de hele dag tot haar beschikking) en slaapt ze goed in.. Ik denk dat ze m vanzelf wel weglaat als ze er geen behoefte meer aan heeft, en tot die tijd zou ik het zelf zo laten. Succes!
mijn dochter van net 3 is sinds feb van haar speentje af. mijn zus kwam met de tip om er steeds om de zoveel dagen een paar mm vanaf te knippen. zo wordt hij steeds kleiner tot ze m niet meer in haar mond kan houden omdat t zuig gedeelte te klein/kort is dus uiteindelijk wel met haar speen in bed maar niet in haar mond in slaap valt. als t een paar dagen( hier 2 weken aangehouden) goed gaat met slapen zeggen dat je m aan een andere baby geeft dmv de spenenfee je stopt m samen met haar in haar schoen en de spenen fee haalt m in de nacht als zij slaapt weg en krijgt er een kadotje voor terug. beetje sinterklaas idee maar hier werkte t ideaal succes met t eraf komen, gaat goed komen
Mijn neefje was ook net 2. Mijn zusje heeft gewoon gezegd dat ze morgen zijn speen in de prullenbak zouden doen. De dag erna, speen mee naar beneden (normaal alleen in bed). En het jochie heeft er nog even flink gebruik van gemaakt. Na 2 uurtjes liep hij zelf naar de prullenbak, met een traantje, en heeft hem weggegooid. Nooit meer naar omgekeken. Misschien gewoon niet teveel gekkigheden uithalen, maar juist zeggen waar het op staat?
Is er een reden waarom je er persé van af wilt? Onze oudste wordt ook 2 in september en heeft z'n speen nog voor het slapen gaan. Ik vind het geen probleem, als hij er gemakkelijker door in slaap valt mag hij 'em nog wel even hebben. En voor nu is hij er nog niet aan toe afscheide te nemen. Wij hebben voor onszelf gezegd dat we rond de jaarwisseling gaan kijken of hij er dan wel aan toe is vaarwel te zeggen tegen dat ding. Hij heeft nu ook een jonger broertje met speen dus nu weggooien zou denk ik sowieso niet heel veel nut hebben omdat hij die van z'n broertje dan wel pakt. Probeert hij overdag ook nog wel eens.... Maar je kunt er op allerlei leuke manieren mee omgaan. Dochtertje van vrienden heeft afscheid genomen van haar speen door die aan een ballon te hangen en op te laten. De spenenfee vind ik ook wel een leuke trouwens.
Mijn dochter was ook helemaal verknocht aan haar speen, zonder wilde ze niet slapen. Totdat ik haar verteld heb dat de tut naar prinsessenland moest omdat ze al zo'n grote meid was. We hebben samen de tut in een envelop gedaan en in onze brievenbus gedaan. Heel fantasieverhaal eromheen verteld, ze vond het geweldig. Zelfs d tut van baby born moest in de envelop haha. Toen ging ze die avond zonder problemen slapen, ze bleef wel elke keer zeggen ' Tut in prinsessenland he'. Ik heb een knuffeltje gekocht en ingepakt en een brief geschreven vanuit de prinses met allemaal glitters enz erop. Die in onze brievenbus gedaan en dat vond ze dan 's ochtends. Ze vond het helemaal geweldig. Zelfs haar lievelingsknuffel wilde ze in een envelop naar prinsessenland sturen, maar dat heb ik maar niet gedaan haha, wel eej andere oude knuffel Nu is het 2 maanden later en ze zegt nog wel eens 'tut is bij prinses'. Vond het zelf ook leuk om het op zo'n speelse manier te doen.
Mijn zoon was 2 toen we hem overdag geen speen meer gaven met slapen. rond half 1 ging hij altijd naar bed om te slapen, en hier hebben wij de speen bij weggelaten, drama natuurlijk !!! na 1.5 week maalde hij er niet meer om..... hij wist dat de speen niet terug kwam bij zijn middag slaapje, om te te voorkomen dat hij in de middag zijn speentje zou zien ( lagen altijd gewoon in bed ) haalden wij de spenen in de ochtend uit bed en legden deze uit het zicht. na een paar dagen waren we vergeten de spenen in de avond terug te pakken.... en zelf zei hij ook niets, hij is toen in slaap gevallen zonder speen, wij hebben hem daarna ook nooit meer de speen terug gegeven.
ja ik denk dat ik dat ook maar doe. gewoon eerst alleen bij de middag weglaten. de rest van de ideeën vind ik ook wel leuk bedacht. ook dat spenenfee idee maar die van mij gaat dat echt nog niet snappen ik denk trouwens dat ze ook boos word als ik er een stuk af knip haha ik heb even genoeg tips! thnx meiden
Finn was 1 jaar en 10 maanden toen we samen afspraken hem de volgende dat in de prullebak te gooien. Als er iemand speenverslaafd was, was Finn dat. Hij had de speen altijd en overal, en liep er vaak mee in zijn mondje, dus had er niet 100% vertrouwen in, maar toch gedaan. Hij heeft er nog een paar dagen om gevraagd, enwat langer gehuild bij het naar bed gaan of pijn doen, maar toen was het ook over. Nu, 2,5 maand later heeft hij het er nooit meer over.
Ik vind het nog wel wat jong... De spenenfee ken ik idd en lijkt me ook een leuke manier. maar dan moet ze dat eerst snappen. Zo rond 2,5-3 misschien? Hier krijgt ze 'm al heel lang alleen in bed en over een jaartje proberen we 'm er wel uit te krijgen.
Bas is nu 2,5 jaar en sinds gisteren hebben we de speen ook weggedaan. Dit was ook zeker nodig, want hij ging er echt slecht en onduidelijk van praten. We zijn via het CB doorverwezen naar logopedie. Toevallig was gisteren zijn speentje kwijt, dus allemaal zoekn. Toen ik hem vond heb ik het snel in mijn broekzak gestopt en gezegd dat speentje nog steeds kwijt is en dat hij toch echt zonder moet slapne. Hij is tenslotten toch ook al zo'n grote jongen. Ja zei Bas en toen is hij toch gaan slapen zonder erom te vragen. Blijkbaar accepteert hij het gewoon. Gelukkig maar want goed praten is toch wel erg belangrijk.
mijn dochter van ruim 3,5 valt nog steeds met haar speentje in slaap en ik vind het prima, ze heeft hem snachts toch nooit meer in, valt vanzelf uit haar mond, en we hebben samen afgesproken dat als ze naar school gaat dat ie dan weggaat. ik maak me er totaal niet druk over!