lovelyDk heeft het nergens over dat het om een grote cupmaat en in het openbaar voeden gaat. misschien dat ik het verkeerd begrijp hoor, maar stoor jij je aan vrouwen die op een terras voeden lovelyDk? zo verwoordde je het namelijk wel.
dit staat er namelijk. dat je het niet snapt. jij vind dus dat vrouwen zich af moeten zonderen om te voeden? waarom?
Nee.. zucht, ik geef alleen aan waarom IK er moeite mee heb.. En ik ging er vanuit dat LovelyDK bedoelt dat openbaar voeden niet voor iedereen is weggelegd. Als het anders is horen we het wel hè?
good for you, maar bij een ander werkt het dus niet zo. maar zeg ik daarmee dus dat je thuis moet blijven? nee.
Het maakt mij niet uit hoe het bij iemand gaat, het voeden, maar ik vind dat niemand er aanstoot aan zou moeten geven als iemand in het openbaar voedt, of dat nou de borst of fles is. Het is toch gewoon iets normaals wat erbij hoort? Zelf eet en drink je toch ook in het openbaar. Als je het zelf niet prettig vindt om in het openbaar te voeden, moet je het niet doen uiteraard. Maar sorry inderdaad, we dwalen af
Juist puppy slaat de spijker op z'n kop... Niet iedereen voel zich prettig bij bijv openbaar voeden! Als je daarom (als 1 vd redenen) kiest om geen bv te geven is daar helemaal niks vreemds aan! Moeder en kind moeten zich fijn voelen! Dat mensen dan opmerkingen gaan plaatsen als 'ik begrijp niet dat vrouwen niet voor bv kiezen' of 'fv is een prima alternatief' is gewoon triest in mijn ogen!
JUIST! Het is iets dat erbij hoort of dit nou bv of fv is! Vreemd dat je het in deze context wél als vergelijkbaar laat zien maar eerdere posts plaatst dat bv superieur aan fv is
Waar iemand voor kiest, borstvoeding of kunstvoeding, dat is hetgeen wat erbij hoort als iemand haar kindje wil voeden toch? Iedereen is vrij om die keuze te maken en soms wordt die keuze helaas voor iemand gemaakt (in de zin dat het niet mag door medicijnen of dat het niet lukt enzo). Ik vind borstvoeding inderdaad beter dan kunstvoeding, maar ik vind het geven van borst- of kunstvoeding allebei normaal. En borstvoeding superieur, vind ik een beetje naar klinken, er zit gewoon wat extra's in wat niet in kunstvoeding zit.
Mijn oudste dochter heeft geen bv gehad omdat ze extreem prematuur was (30 wk) en ik doodziek. Mijn jongste dochter krijgt nu anderhalf jaar bv. En raad eens? Bij allebei de kinderen kreeg ik opmerkingen. Of tenminste opgetrokken wenkbrauwen. Zelfde met slapen. Mijn oudste dochter sliep vanaf het begin (ze is na twee maanden uit het ziekenhuis gekomen) in haar eigen kamertje, de jongste heeft anderhalf jaar bij ons in bed/co-sleeper geslapen. En weer: over allebei werd weleens wat gezegd. Mensen hebben altijd wel iets te miepen en anders zoeken ze wel iets.
Mag iedereen lekker zelf weten wat 'ie doet en vooral niet doet? Wat maakt het nou uit op wat voor manier je je kind voed? Als sommige dames nou eens die energie steken in aandacht voor hun kind, in plaats van andere moeders te bekritiseren zou het een stuk gezelliger zijn! Het valt me trouwens op dat mannen dat veel en veel minder doen.
Nou... weet niet of dat waar is. Maar mannen trekken zich over het algemeen wel veel minder aan van wat anderen denken... en leggen veel minder afwijzing in opmerkingen van anderen. Kunnen wij vrouwen nog wat van leren
Precies. Als ik mijn man eens vertel over zo'n discussie, zit ie me aan te kijken met zo'n blik van 'waar máák je je druk om..' En eigenlijk heeft ie daar gelijk in.. (En nu maar hopen dat hij dit topic nooit, maar dan ook nooit leest, haha!)
Nou mijn man niet hoor. En nogmaals ik vind het jammer dat de discussie zo heet wordt nu. Ik heb helemaal nergens gezegd dat KV mama's slechte mama's zijn of iets dergelijks. Ook niet zo'n zin als 'je wil toch het beste voor je kind'! Enkel zeg ik dat borstvoeding beter is dan kunstvoeding ja, maar daar kun je nou eenmaal niet omheen dus vind het ook erg raar dat mensen zeggen dat ze gelijk zijn want dat is gewoon NIET. Zelfs Nutrilon schrijft op haar site, dat borstvoeding de beste voeding is, dat zegt toch wat. En nee bedoel dit ook weer niet aanvallend of veroordelend! Enkel wil ik zeggen dat er gewoon wél verschil is tussen de twee. Maar het maakt niemand een slechte moeder als je niet voor BV kiest. Zoals ik al een paar keer gezegd heb in dit topic, je bent pas een slechte mama als je je kind vergif voed, en dat doet hier niemand!
Ik ben het er mee eens dat meestals borstvoeding de beste voeding is, maar in sommige gevallen is dat niet het geval. mijn geval bijv. maar ook mensen die veel medicijnen slikken heb een familielid die tijdens de hele ( onverwachte ) zwangerschap aan de zware medicijnen waaronder antidepressiva heeft gezeten en die mocht ook geen bv geven, moest ook in ziekenhuis bevallen en blijven enz. dus denk dat het per kindje en per situatie verschillend is wat het beste is voor het kindje en niet te vergeten voor de moeder. en bovenal denk dat alleen de naasten daarover kunnen oordelen. maar over het algemeen is bv het beste maar nogmaals het is niet altijd vanzelfsprekend.
Tuurlijk, ik bedoel ook in 't algemeen BV en ik zeg ook niet dat het altijd de beste keuze is! Maar kwa voedingsstoffen is het gewoon beter dan kunstvoeding maar dat maakt kunstvoeding niet per defenitie slecht. Ik slikte in de zwangerschap overigens ook medicatie die eigenlijk niet mochten met zwangerschap en borstvoeding. Moesten daarom ook 24 uur in 't ziekenhuis blijven maar na de bevalling heb ik ze gelukkig niet meer aangeraakt omdat ik perse BV wilde geven. Nu zit dat natuurlijk anders met dingen als Anti depressiva, want ik geloof dat een kindje veel meer aan een blije en gelukkige mama heeft dan aan een verdrietige borstvoedende mama, dat zeker!!