waarom wordt er zo boos gereageerd als je geen borstvoeding geeft

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marilouise, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hoezo?

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Ikke...nou dat hebben ze hier dus ook gezegd...Finn heeft KMA namelijk.
    Ik heb toen een huilend bij zijn KA gezeten omdat iedereen dat zei...Ik voelde me zo schuldig...had ik hem maar wat langer koorts laten houden...dan was ie nu niet zo ziek.
    En toen zei ze dus dat dat ook echt niet zo hoeft te zijn hoor!
    Als ik BV had gegeven had er een grote kans geweest dat ie het ook ontwikkelde...omdat hij het erg heftig had.

@Sukkie...oww dat is idd zo! Hier dus ook! een oud collega...gelukte bv...allemaal super. En terwijl we zaten te praten over hoe slecht het wel niet is dat ik niet heb volgehouden duwtze een pakje wicky en een bakje nibbits in kindlief haar handen..
    Nee...dat is lekker gezond!

3. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb bewust gekozen om mn zoontje kv te geven en geen bv. Ik snap niet waarom er zo raar op gereageerd word eigenlijk. Er is absoluut niets slechts aan. Bij mij is eer persoonlijk ook nooit raar op gereageerd. En dat is maar goed ook want ik had ze lik op stuk gegeven. Onzin allemaal....

Mn 2e, die krijgt ook heerlijk de fles!!! Kan papa ook een eruit.

4. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

@ Rozemarijke: Hoe bedoel je dat?

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, er zit nogal een wereld van nuances tussen de vraag: Maar je wilt je kind toch het beste geven? En de stelling dat je een slechte moeder zou zijn...
    Dat jij dan uit die vraag concludeert dat iemand jou een slechte moeder vind, vind ik errug kort door de bocht.

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    #226 Mijkeltje, 11 jul 2010
    Laatst bewerkt: 11 jul 2010
    En als je je kind niet het zogenaamd 'beste' wilt geven? Wat maakt jou dat dan? Elke fatsoenlijke moeder wil toch het 'beste' voor haar kind?

Er schuilt een groot onbegrip in de -in mijn ogen domme- vraag 'je wilt toch het beste voor je kind?'
    Deze vraag wordt denk ik ook niet gauw gesteld aan moeders die bv geven (die geven immers al het 'beste') en wanneer je eenmaal de keuze voor KV hebt gemaakt wijk je daar niet meer zo snel vanaf, lijkt mij. Dus wat heeft die vraag dan anders voor zin dan enkel even benadrukken dat je je kind dus niet het 'beste' geeft?

Dat zal vást niet zo bedoeld worden, maar zo komt het wel over.

Gewoon niet meer stellen dus, die vraag.

7. LovelyDK

Nou die conclusie heb ik niet getrokken want ik weet dat ik een prima moeder ben... Vind het eerder kort door de bocht om zulke opmerkingen te maken!

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Heet? Ik vind 'm vooralsnog nogal keurig verlopen, haha!:):D

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb niet de hele discussie gelezen, maar wil alleen reageren op TS.
    Hier ook grote ogen als ik zei dat ik geen BV gaf. Ik heb het geprobeerd, 2 weken lang, het liep als een trein, maar mijn bloeddruk bleef torenhoog na een z'huis opname na mijn bevalling (overigens ook een KS) omdat mijn bloeddruk zo angstvallig hoog was kreeg ik steeds weer andere medicatie.
    Ik kon BV blijven geven, maar niemand die vertelde dat de 'melk' die eruit kwam niet voedzaam genoeg meer was voor mijn kleine meid... Dat hoorde ik pas later nadat ik al dagen aan het modderen was met die kleine die bijna 24/7 aan de borst lag.

Niemand die vraagt waarom ik dan geen BV geef alleen maar grote ogen en de wijze woorden: Maar BV is het beste voor je kind!

Ik had dan ook geen zin om te verantwoorden en ging er niet op in. Ik weet dat BV het beste is, maar ik trok me weinig van die meningen aan...
    Mijn kleine is gelukkig, groeit goed en doet het gewoon hartstikke goed!

Een eventuele volgend kindje probeer ik weer BV te geven, lukt dit niet, dan is het ook prima, ik weet dat kleintjes ook groot worden op KV.

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Nou ik vind dat dus niet hoor!

De vraag "Je wilt toch het beste voor je kind" impliceert dat je NIET het beste met je kind voor hebt!

Het is gewoon een rare (en idd domme) vraag!

11. mieptiep

mieptiep Lid

2 jun 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL

Dit vind ik dan ook weer jammer..
    Dat je geen bv wil geven vind ik je eigen keus..
    Maar dat andere mensen dat niet snappen vind ik dan ook logisch..

Ik snap de keus voor kv absoluut niet..
    Ja in het geval van TS en van alle andere die het om medische reden niet doen zeg ik je geeft het kind met kv ook iets waar ze goed op groot kunnen worden dus maak je geen zorgen..

Maar hoevaak ik wel niet te maken heb met kv moeders die zeggen dat bv onzin is of dat het niet beter is dan denk ik waarom verdedig jij je zo.

Van mij mag iedereen die keus maken en zal er niets over zeggen..
    maar bedenk wel dat de bv moeders ook veel shit krijgen van kv moeders dat wij zo dom zijn om te denken dat het beter is en etc

12. mieptiep

mieptiep Lid

2 jun 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als bv in je geval niet het beste is dan kan je toch heel makkelijk zeggen ja dat wil ik want ik geef kv anders gaat mijn kind dood aan de medicijnen die ik slik...

zo lastig is die vraag dan toch niet??

Ik vind dat rozemarijke een heel goed punt heeft

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ja maar WAAROM zou je dat moeten zeggen...waarom zou je je moeten verantwoorden tegenover anderen?????

Het gaat anderen toch niets aan of jij medicijnen slikt...

Of loop jij met een lijstje om je nek zodat iedereen het al kan lezen????

14. LovelyDK

Inderdaad, waaróm moet er gevraagd worden ?! Waarom moeten kv mama's zichzelf verantwoorden? Waarom moet er altijd verteld worden dat bv oooh zoveel beter is?

15. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Het 'beste' is voor iedereen denk ik weer een ander begrip. In mijn ogen is 'het beste' en blije mama die haar kind met plezier de fles geeft, dan een niet blije mama die haar kind met weinig plezier de borst geeft. Begriijp me niet verkeerd, dit is in mijn geval zo... dus absoluut geen aanval op borstvoeding, hoor.

Alleen ik kan me goed indenken dat de opmerking 'het beste voor je kind' bij sommige mensen gewoon in het verkeerde keelgat schiet.

16. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Ik vind het erg jammer dat er vaak van dit soort opmerkingen gemaakt worden.... Door dit soort opmerkingen kan ik me dus goed voorstellen dat FV mama's zich wel eens aangevallen voelen.

17. Skye

Skye Niet meer actief

Precies!!! Maar als wij als KV moeders dan zeggen dat we de keus van BV niet snappen (zal je mij overigens nooit horen zeggen) dan is dat weer absurd!!

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik moet me als bv-mama ook verantwoorden naar anderen toe. Waarom ik niet de fles geef, dat is toch veel makkelijker dan dat ik op dieet moet (koemelk/sojavrij). Ik krijg nu ook al de vraag hoe lang ik denk te gaan voeden en zal dat straks ook vaker te horen krijgen.

19. raspberry

Wat een onzin. Dan zou elke BV zich ook aangevallen moeten voelen als een KV-moeder (voor de zoveelste keer) zegt dat ze de keuze voor BV niet snapt. Want dat wordt ook elke keer geroepen.
    Kom op: iets niet snappen is heeeeeeeel wat anders dan iets afkeuren!

20. raspberry

Hoe vaak ik dat idd ook niet gevraagd krijg. Sommige mensen verklaren me echt regelrecht voor gek dat ik al een jaar ale producten met koemelk erin laat staan, zodat Thirza BV kan krijgen.
    Jemig, als ik me elke keer als zoiets gebeurde, aangevallen moest voelen, dan had ik geen greintje zelfvertrouwen meer over...

Deel Deze Pagina